به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛طی تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته ملی المپیک و شهرداری تهران که اسفند ماه سال گذشته منعقدشده بود مراسم تجلیل از مدال آوران بازیهای آسیایی هانگژو  از سوی شهرداری تهران و با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، علیرضا زاکانی شهردار تهران،مهین فرهادی زاد نائب رئیس و  سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته و جمعی از معاونین و اعضای شورای اسلامی شهر تهران،روسای فدراسیون،مدیران و مسئولان ورزشی در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.
در این مراسم دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران اظهار کرد: حضور امروز تقدیر از غیرت، همت، بزرگی و اراده شما است. کسی که بتواند در رقابت‌های مختلف حاضر شود و خلق افتخار کند، یک مقدمه و زحمات شبانه‌روزی را به عنوان پیشینه دارد. این مراسم تقدیر امکان الگوگیری و جهت‌دهی به جوانان ما را فراهم خواهد کرد.
وی افزود: سال گذشته برگزاری مسابقات «قهرمان شهر» را با شرکت ۶۰۰ هزار نفر در ۱۶ رشته ورزشی داشتیم و امسال با یک اقبال چشمگیر در تهران در صف یک میلیون نفری شرکت کنندگان خودمان را متوقف کردیم تا بتوانیم با بهترین شرایط، امکان رقابت ورزشی شهروندان تهرانی را داشته باشیم.
زاکانی ادامه داد: همراه شدن با عرصه ورزش و پیوند زدن ورزش شهروندی با ورزش قهرمانی و استعدادیابی، هدف جدی مدیریت شهری است و امیدواریم در مسیر خدمت به شما گام‌های بلندتری برداریم. 
سپس دکتر سید مناف هاشمی  دبیر کل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی به هانگژو ضمن قدردانی از شهرداری تهران در برگزاری این مراسم ابرازداشت: در افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های آسیایی دیدیم میزبان واقعی بازیها شهرداران بودند و عمده بار بر دوش حوزه مدیریت شهری بود.
وی ادامه داد: در مراسم اختتامیه نیز پرچم بازی‌های آسیایی هانگژو توسط شهردار هانگژو به شهردار ناگویا تقدیم شد و این نشان از جایگاه مهم شهرداری‌ها در میزبانی بازیهای و رقابت های مهم  ورزشی است.
دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه کسب مدال در بازی‌های آسیایی، ثمره چهار سال تلاش ورزشکاران، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است، گفت: امیدواریم در المپیک پاریس نیز با حمایت‌های لازم پیش برویم و امیدواریم چنین مراسم ارزشمندی که از سوی شهرداری تهران انجام گرفت و خاطره خوبی برای افتخار آفرینان ما باقی گذاشت از سوی شهرداری‌های مختلف استان‌های کشور نیز در دستورکار قرار گیرد.
مناف هاشمی ضمن اشاره به بازیهای آسیایی هانگژو افزود: در حوزه بانوان با شرایط نابرابر نسبت به سایر تیم ها نتیجه خوبی کسب کردیم چه در شرایط مسابقه و بعضا در حوزه تجهیزات با مسائلی روبرو بودیم،علاوه بر این باید بدانیم برخی کشورها  900-800 و700 ورزشکاردر بازی‌های آسیایی شرکت کرده بودند در حالی که کاروان ایران با ۲۸۶ ورزشکار در این مسابقات حضور یافت و حدود ۹۰ نفر بانوان بودند که رکورد زدند و در برخی رشته‌ها امکان رقابت نداشتند ولی اولین مدال و آخرین مدال ما را بانوان کسب کردند ولی امیدواریم با مدال‌های بیشتری در بازی‌های آسیایی بعدی کار خود را پایان دهیم.
وی  در خاتمه ابرازداشت: اقدام امروز شهرداری تهران بسیار ارزشمند بود و امیدوارم با حمایت شهرداری، دولت و وزارت ورزش و جوانان استعدادیابی‌ها طوری پیش برود که طی ۳ سال باقی‌مانده شرایط خوبی داشته باشیم.

در خاتمه این مراسم از مدال آوران بازیهای آسیایی با اهدا لوح تقدیر و پاداش تجلیل به عمل آمد.