به گزارش اکونا پرس،

هیات اجرایی فدراسیون وزنه برداری در نشست اخیر خود در حاشیه مسابقات گرندپری قطر، روز ۱۶ اکتبر برابر با ۲۴ مهر را به عنوان روز جهانی وزنه برداری انتخاب و تصویب کرد. از این پس روز ۱۶ اکتبر هر سال به مناسبت اعلام تصمیم کمیته بین المللی المپیک مبنی بر بازگشت وزنه برداری به برنامه بازی های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس، به عنوان روز جهانی وزنه برداری شناخته می‌شود.

رقابت‌های وزنه‌برداری جایزه بزرگ قطر به عنوان یکی از گزینشی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از روز چهارم دسامبر (۱۳ آذر) تا ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) در شهر دوحه برگزار می‌شود. در رقابت‌های گرند پری قطر ۱۷۶ ورزشکار در بخش بانوان و ۲۰۶ وزنه‌بردار در بخش مردان از ۹۶ کشور جهان حضور خواهند داشت.

مسابقات وزنه‌برداری جایزه بزرگ قطر پنجمین رقابت گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شمار می‌رود. پیش از مسابقات قطر کاپ، مسابقات جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا، قهرمانی ۲۰۲۳ قاره‌ها، مسابقات جایزه بزرگ کوبا و مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در ریاض به عنوان گزینشی المپیک برگزار شده بود. همچنین مسابقات قهرمانی قاره‌ها در سال ۲۰۲۴ و جام جهانی وزنه‌برداری ۲ تورنمنت دیگر هستند که مدعیان برای کسب سهمیه المپیک باید در آن حضور داشته باشند.

بنا بر تصمیم فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ ریاض و جام جهانی ۲۰۲۴ تایلند شرط لازم و اصلی برای رسیدن به المپیک پاریس است.