به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛هر ساله در 17 دی ماه  بسیاری از مسئولین ،پیشکسوتان و علاقه مندان مرحوم تختی با حضور در ابن بابویه و مزار مرحوم تختی یاد و خاطر جهان پهلوان ورزش ایران را گرامی می دارند.

به همین منظور در ساعات اولیه صبح امروز دکتر سید مناف هاشمی دبیر کل و سخنگوی کمیته  ملی المپیک با حضور بر سر مزار مرحوم تختی یاد و خاطر این پهلوان مردمی و قهرمان افتخار آفرین ورزش کشور را گرامی داشته و با جمعی از پیشکسوتان رشته کشتی  و سایر رشته های ورزشی که در ابن بابویه حضور داشتند دیدار و گفتگو کرد.

دکتر هاشمی در حاشیه مراسم  بزرگداشت جهان پهلوان تختی اظهار داشت: تختی نه فقط به جامعه ورزش بلکه به ملت بزرگ ایران تعلق دارد و علاوه بر حوزه ورزش قهرمانی در سایر بخش ها با منش پهلوانی خدمت رسانده که هیچ وقت فراموش نشده و نخواهد شد  و به همین دلیل مراسم او از سوی مردم خود جوش و سال به سال پر رنگ‌تر برگزار می‌شود  چرا که تختی یکی از کسانی است که جوانان و ورزشکاران ما بعد از مولا علی علیه السلام جوانمردی و فتوت را از او الگو گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: جدای از کسب مدال و افتخار آنچه  تا سالیان سال در اذهان مردم باقی می ماند منش پهلوانی و مردم داری یک قهرمان است و تختی نمونه مطلوب یک الگوی رفتاری است که همواره از سوی ورزشکاران کشورمان مورد توجه بوده است.