به گزارش اکونا پرس،

 تیم کنترل دوپینگ ایران نادو در روز ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ در طول مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور، جام آزادگان در شهر تهران از این فوتبالیست نمونه‌گیری انجام داده بود. آزمایشگاه کنترل دوپینگ کلن، مورد تایید وادا، وجود ماده ممنوعه "نوراندروسترون" (متابولیت ناندرولون) از دسته مواد ممنوعه گروه S۱ (استیرویید‌های آنابولیک) را در نمونه ادرار ورزشکار آقای "محمدحسین حیدری" شناسایی و گزارش کرد. ابلاغیه تخلف از طریق ایمیل به ورزشکار، فیفا، وادا و فدراسیون ملی اطلاع‌رسانی شد. ورزشکار خواستار شرکت در جلسه دادرسی بود و اعضای شورای صدور رای ایران نادو ضمن بررسی پرونده با در نظر گرفتن ادله، اسناد و شواهد مربوطه با در نظر داشتن اصل مسئولیت مطلق که ورزشکار را مسئول نهایی تخلفات می‌شناسد، ضمن محرز دانستن اصل تخلف، دلایل ذکر شده و مستندات ارائه شده را برای کاهش مدت محرومیت کافی ندانستند، به استناد ماده ۱-۲-۱۰ از قوانین ملی مبارزه با دوپینگ در ایران دوره محرومیت ۴ سال را برای ورزشکار صادر کردند.

رای صادر شده در شورای اولیه به درخواست ورزشکار در شورای استیناف نیز مورد بررسی مجدد قرار گرفت. اعضای شورای استیناف رای صادر شده ابتدایی را تایید کردند.

از این رو نامبرده از تاریخ ۱۴۰۲/۲/۲۵ لغایت ۱۴۰۶/۲/۲۴ از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم می‌شود. مطابق بند ۱-۱۲-۱۰ ورزشکار موظف است هزینه‌های تست دوپینگ شامل هزینه‌های نمونه‌گیری و آنالیز آزمایشگاهی را در مدت یک ماه از ابلاغ رای، منطبق با مبلغ درج شده در متن حکم صادر شده جبران کند. طبق بند (۱-۱۴-۱۰) از مجموعه قوانین ایران نادو ورزشکار از شرکت در کلیه مسابقات داخلی و خارجی و فعالیت‌های ورزشی رسمی در همه رشته‌های ورزشی محروم بوده در طول دوره محرومیت ۴ ساله ملزم به رعایت مفاد بند ۱۴-۱۰ از قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران خواهد بود. دوره محرومیت ۴ ساله ورزشکار قطعی است و بر اساس بند ۳-۱۴ از مقررات ملی در لیست نفرات محروم قابل دسترسی در وب سایت ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران منتشر شد و از طریق مطبوعات نیز علنی می‌شود.