به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، در ابتدای این نشست دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: دلیل حضور بنده در این جلسه این است که اعلام کنم ما در کمیته ملی المپیک با افتخار از برگزاری چنین جلساتی حمایت می کنیم.

وی در ادامه گفت: عمده فعایت کمیسیون های 17 گانه کمیته ملی المپیک ارائه مشاوره است. اما این کمیسیون ها مجاز هستند طبق توافقی که با رئیس و اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک داشتیم، برخی از موضوعات مهم را در قالب برنامه های رسمی به مخاطبین منتقل کنند که در این راستا کمیسیون زنان و ورزش با توجه به اهمیت موضوع حفاظت از ورزشکاران که مورد تأکید کمیته بین المللی المپیک نیز می باشد برنامه امروز را برگزار نمود.

وی ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون ورزش بانوان و حفاظت از ورزشکاران ابراز داشت: ما به دنبال انتقال پیام این جلسه به جامعه ورزش به ویژه فدراسیون ها و ورزشکاران هستیم. باید خروجی و پیام امروز را در قالب یک بیانیه در چند بند جمع بندی کنیم و به منظور دستیابی تمامی ورزشکاران در همه رده ها، خروجی کار را در سطح 31 استان گسترش دهیم و در دسترس تمامی ورزشکاران قرار دهیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: اگر ملاحظاتی در بحث حفاظت از ورزشکاران است که نمی توانیم علنی به آن بپردازیم، در این قبیل کلاس های آموزشی که کمک زیادی به ورزش کشور خواهد کرد، باید این ملاحظات به بحث گذاشته شود.

وی ضمن بیان اینکه حفاظت از ورزشکاران پیامی دو طرفه است اظهار داشت: اگر به دنبال کسب موفقیت هایی در خصوص بحث حفاظت از ورزشکاران و تأثیرگذاری آن در جامعه ورزش هستیم باید از خودمان (وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی) شروع کنیم. لذا اگر دوستان وزارت ورزش موافق باشند ما جلسات اینچنینی را در حضور مسئولین فدراسیون ها برگزار کنیم تا تأثیرگزاری بیشتری داشته باشد. 

در ادامه این نشست خانم دکتر مهین فرهادی زاد رئیس کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با برگزاری این نشست گفت: کمیسیون زنان و ورزش برنامه های متنوعی را مربوط به ورزشکاران، مدیران ورزشی و مربیان زن دارد. کمیته بین المللی المپیک محورهایی را در این بخش (کمیسیون زنان) توصیه کرده است که یکی از موضوعات اصلی بحث حفاظت از ورزشکاران است که در 10 تا 15 ساله اخیر توجه زیادی به آن شده است.

وی از دکتر رضا قراخانلو که با برقراری ارتباطی موثر با مسئولین کمیته بین المللی المپیک در این حوزه، با برگزاری نشست هایی با تأیید این نهاد بین المللی فضایی را ایجاد کرده که اطلاعات کافی به ورزشکاران ارائه شود تقدیر و تشکر کرد.

دکتر مهین فرهادی زاد در ادامه از حمایت های دکتر هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و تلاش های دکتر مریم کاظمی پور معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و عضو کمیسیون زنان و ورزش تقدیر نمود.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس کمیسیون زنان و ورزش در ادامه به معرفی سخنرانان و موضوعاتی که در این نشست به حاضرین ارائه شد پرداخت.

گفتنی است علاوه بر دکتر سید مناف هاشمی، خانم دکتر کاظمی پور در خصوص ورزش زنان و مراقبت های لازم، دکتر قراخانلو در رابطه با تبیین نگاه IOC به حفاظت از ورزشکاران، دکتر نصرالله سجادی به بیان موضوعاتی در خصوص برگزاری رویداد و حفاظت از ورزشکاران، دکتر نازنین راسخ در خصوص بررسی پژوهش (ارائه مدل حفاظت از ورزشکاران)، دکتر محمدرضا دهخدا به تشریح مصادیق عینی در بحث حفاظت از ورزشکاران، خانم دکتر سارا مهرانی در خصوص بررسی عملکرد افسر حفاظت از ورزشکاران و خانم دکتر لیموچی به بیان توضیحاتی در رابطه با حفاظت از ورزشکاران پارالمپیکی به ارائه نکاتی پرداختند.