به گزارش اکونا پرس،

امیر قلعه نویی،سرمربی تیم ملی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل قطر در نیمه نهایی جام ملت های آسیا عنوان کرد:این حساس‌ترین بازی مرحله است. زحمات پنج بازی گذشته در این بازی است که به نتیجه برسید. بعد از بازی با ژاپن با بازیکنان صحبت کردیم که در دوره‌های قبل هم به این مرحله رسیده بودید، مهم این است که بازی قبل را فراموش کنید و به بازی با قطر فکر کنید.قطر در دوره قبل قهرمان شده است و شرایط میزبانی را نیز دارد.

وی ادامه داد:خوشبختانه بازیکنان ما شرایط حساس و مهم بازی را درک کردند و من این را در تمرین دیروز حس کردم که می‌خواهند فعل خواستن را صرف کنند، کاری که در بازی با ژاپن و دیدارهای گذشته کردند. در دیدارهای قبلی انتقادهای زیادی شد، ولی به آن دوستان می‌گویم اگر بد بازی کنید با دیداری که موقعیت‌های زیادی ایجاد کرده و استفاده نکنید، فرق دارد. آن نقدها منصفانه نبود و نقدی نبود که به تیم ملی کمک کند. یک زمانی بد بازی می‌کنید و ساختار دفاعی ضعیفی دارید که می‌پذیریم، ولی در بازی‌های گذشته از هر نظر تیم سرتری بودیم.

سرمربی تیم ملی درباره بازی با ژاپن اظهار داشت: در این بازی تا قبل از اینکه گل بخوریم موقعیتی به ژاپن نداده بودیم، شاید هم یکی دو موقعیت داشتیم. در برنامه‌ای که قصد داشتیم هافبک‌های ژاپن را از بازی خارج کنیم موفق بودیم و هیچ موقعیتی به این تیم ندادیم. گلی هم که خوردیم موقعیت آنچنانی نبود.

وی ادامه داد:قطر تیم خوبی است که سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. بازیکنان ما  این شرایط حساس را درک کرده‌اند. ما یکسری تغییرات به خاطر فشار بازی قبل و نزدیکی بازی‌ها خواهیم داشت و مهره‌هایی که بازی می‌کنند یقین داریم بهترین عملکردشان را خواهند داشت.

قلعه‌نویی درباره  انتخاب داور کویتی  و تخصیص چهار درصد از بلیت بازی به تماشاگران ایرانی اظهار داشت: بخشی از سؤال شما را باید AFC پاسخ دهد. در برنامه‌ریزی خیلی ضرر کردیم و برای دیدار با ژاپن زیر 72 ساعت استراحت داشتیم. در تصمیمات داوری VAR با ما مهربان نبود و داور در یک صحنه می‌توانست خودش تصاویر را ببیند. اینکه چرا داور کویتی را برای دیدار با قطر انتخاب کرده‌اند، باید از مسئولان AFC سؤال کنید. چیزی که از فوتبال آسیا انتظار می‌رود عدالت است. فوتبال شعاری به اسم بازی جوانمردانه در همه ابعادش دارد و امیدوارم این مهم انجام شود. باید از AFC بپرسید چرا این‌گونه برنامه‌ریزی کرده است. در بحث داوری هم نمی‌خواهم ورود کنم.

سرمربی تیم ملی درباره  برتری تیم ملی مقابل قطر در تورنمنت اردن و همچنین بالا رفتن سطح توقع مردم ایران از تیم ملی گفت: سؤال‌تان را در دو بخش جواب می‌دهم. درباره تورنمنت اردن خیلی‌ها انتقاد کردند و حتی برخی‌ها گفتند اگر ما دور هم جمع می‌شدیم در این تورنمنت اول می‌شدیم. از همان تورنمنت سه تیم در نیمه نهایی جام ملت‌ها حضور دارند که نشان می‌دهد تورنمنت اردن باکیفیت بود و به تیم ملی کمک کرد.

وی ادامه داد:مربی بزرگی می‌گفت برخی بازی‌ها برای بازیکن است نه کادر فنی. شرایط حساسی را که اشاره کردید، به بازیکنان گفتم. پس از بازی با ژاپن در رختکن بازیکنان را جمع کردم و گفتم بازی با ژاپن تمام شد و از الان باید به فکر دیدار با قطر باشیم. قطر با تغییراتی که داشته و به این مرحله رسیده است و نشان می‌دهد تیم شایسته‌ای است. بنابراین، بازی با قطر در تورنمنت اردن و دیدار با ژاپن به فراموشی سپرده شده و به آمار پیوسته است.