به گزارش اکونا پرس،

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا امروز با رقابت های دسته ۸۱ کیلوگرم پیگیری شد که عبدالله بیرانوند نماینده ایران در این دوره از پیکارها بود. بیرانوند که آذرماه با تیم جوانان به رقابت‌های جهانی مکزیک اعزام شده بود موفق شد نخستین مدال ایران را در تاشکند ازبکستان ضرب کند. ایران در این دوره از مسابقات با سه نماینده در بخش آقایان حضور پیدا کرده است.

علی عالی‌پور و علیرضا عباسپور ۲ نماینده دیگر ایران به شمار می‌روند که در دسته ۸۹ کیلوگرم به روی تخته رفت.

انتخاب نخست کادر فنی برای بیرانوند وزنه ۱۴۷ کیلوگرمی بود که ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران برای مهار آن مشکلی نداشت. بیرانوند در حرکت دوم یکضرب وزنه ۱۵۲ کیلوگرم را به راحتی مهار کرد تا در جمع مدعیان رسیدن به سکوی مدالی باشد.

تلاش سوم بیرانوند برای مهار وزنه ۱۵۴ کیلوگرم موفقیت آمیز بود تا عضو تیم ملی جوانان ایران به مدال نقره یکضرب این وزن برسد.

بیرانوند در دوضرب نیز عملکرد چشمگیری داشت اما نتوانست به مدال دوضرب و مجموع این رقابت‌ها برسد. وی کار خود را در این حرکت با مهار وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی آغاز و در ادامه موفق شد وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر ببرد. تلاش سوم نماینده ایران برای مهار وزنه ۱۸۷ کیلوگرمی ناموفق و وی با کسب عنوان چهارم این رقابت‌ها به کار خود پایان داد.

بیرانوند در مجموع رکورد ۳۳۶ کیلوگرم را در پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی آسیا به نام خود ثبت کرد.

در این دسته سانگ ری چیونگ از کره شمالی با رکورد ۱۶۹ یکضرب، ۲۰۰ دوضرب و مجموع ۳۶۹ کیلوگرم به سه نشان طلا و عنوان قهرمانی رسید و الکساندر اواروف از قزاقستان با رکورد ۱۵۳ یکضرب، ۱۹۰ دوضرب و مجموع ۳۴۳ کیلوگرم به مدال برنز یکضرب و نقره دوضرب و مجموع رسید.

در پیکارهای دسته ۸۱ کیلوگرم تورایف از ترکمنستان با رکورد ۱۴۸ یکضرب، ۱۸۹ دوضرب و مجموع ۳۳۷ کیلوگرم به ۲ مدال برنز دوضرب و مجموع رسید و در سکوی سوم قرار گرفت.

عبدالله بیرانوند ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران آذرماه امسال و در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ جوانان در مکزیک با رکورد ۱۴۶ یک ضرب، ۱۸۰ دوضرب و مجموع ۳۲۶ کیلوگرم در رده هفتم جوانان جهان قرار گرفت.