به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این دیدارمحمود خسروی وفا ضمن خیر مقدم به رئیس فدراسیون دوومیدانی آسیا و هیات همراه که برای حضور درمسابقات داخل سالن آسیا به کشورمان سفر کرده اند گفت:امیدوارم همچون گذشته میزبان شایسته ای برای این رقابت ها باشیم و با خاطرات خوب تیم های آسیایی ایران را ترک کنند،بخصوص که آقای مبینی در این زمینه خیلی زحمت کشیدند که جا دارد از ایشان تشکر کنم و انتظار داریم فدراسیون آسیا حمایت های لازم را از دومیدانی ایران داشته باشد.

وی خطاب به رئیس قطری فدراسیون دوومیدانی آسیا ابراز داشت:چند روز پیش برای مسابقات جهانی شنا به کشور قطر دعوت شده و دیداری نیز با رئیس کمیته ملی المپیک آن داشتم که طرفین ضمن تاکید بر افزایش مراودات ورزشی از ایشان برای سفر به ایران دعوت کردم.

خسروی وفا تصریح کرد:انصافا قطر در سالهای اخیر میزبان شایسته ای برای رویدادهای مختلف جهانی و قاره ای همچون جام جهانی  فوتبال،جام ملتهای آسیا و یا میزبانی در رشته های متعدد دیگر بود که بسیار خوب برگزار شد.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد:بدون تردید هدف از میزبانی مسابقات ورزشی  جدای از نتیجه و کسب مدال آنچه که در خاتمه باقی می ماند افزایش صلح و برادری است و به همین دلیل امیدواریم ضمن افزایش همکاری ورزشی در دو ومیدانی حمایت های خوبی از سوی شما از دوومیدانی ایران صورت پذیرد.

سپس رئیس فدراسیون دوومیدانی آسیا عنوان داشت:ایران در گذشته میزبانی های مختلفی در دوومیدانی برعهده داشته و  در دوره های گذشته چند بار به مشهد در این باره سفر کرده بودم  و معتقدم ورزش ایران در بسیاری از رشته ها،جزو قدرتهای آسیایی و جهانی است و برنامه ریزی خوبی برای رشد و توسعه دوومیدانی هم دارد.

وی ادامه داد:همین حمایت های شما از این رشته المپیکی ما را در اعطای میزبانی مسابقات داخل سالن دلگرممان می کند چرا که دوومیدانی در ایران سابقه طولانی دارد و یکی از پیشگامان این رشته در آسیا محسوب می شود و قطعا با توجه به پتانسیل و استعداهایی که دارید برنامه حمایتی خوبی نیز از  سوی دوومیدانی آسیا خواهید داشت.

دهلان الحمد خاطر نشان کرد: جهت تمرکز زدایی و در راستای رشد و توسعه دوومیدانی در نظر داریم در کشورهای مختلف طرحی با مشارکت وزارت آموزش و پورش و وزارت ورزش برای  سنین پایه انجام دهیم و آنها را  وارد دوومیدانی کنیم و تحت حمایت قرار دهیم لذا این آمادگی را داریم با اعزام مدرس و آموزش نکات لازم این طرح را در کشور ایران که  باور داریم منبع استعدادهای بزرگی در این رشته است اجرا کنیم که این موضوع باعث رشد بیش از پیش دوومیدانی شما خواهد شد.