به گزارش اکونا پرس،

ورزش کردن با شدت متوسط در دوران عادت ماهانه می‌تواند به شما کمک کند. ورزش‌هایی که مناسب هستند عبارتند از:

۱. پیاده روی:

پیاده روی یکی از آسان‌ترین و بهترین ورزش‌ها است. پیاده روی تنش‌ها را کم می‌کند، باعث کشیده شدن عضلات پایین کمر می‌شود و نفخ را کاهش می‌دهد. پیاده روی درد را کمتر می‌کند. بهتر است ۳۰ تا ۴۵ ‌دقیقه پیاده روی کنید. مطمئن شوید که با سرعت مناسبی پیاده روی کنید.

 

۲. پلانک:

حرکت پلانک برای لگن، شکم، سینه و دست‌ها مفید است و باعث قدرتمند شدن کمر می‌شود.

 

۳. حرکت کودک

در این حرکت به صورت چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید. کمر را خم کرده سر را به زمین نزدیک کنید و دست‌ها را از پشت بر روی سر و گردن قرار دهید. در این حرکت تاریخ‌ها بر روی زمین قرار دارند. این حرکت باعث کشیده شدن عضلات کمر می‌شود و ایجاد راحتی می‌کند. این حرکت گوارش را نیز بهبود می بخشد.

 

۴. هر نوع ورزش قلبی ـ عروقی:

هر گونه ورزش قلبی ـ عروقی مانند پیاده روی ، دویدن، شنا ، الپتیکال و حتی رقصیدن برای این دوران مناسب است ، زیرا باعث افزایش هورمون آندروفین در بدن شده و سردرد و انقباض عضلات را کاهش می‌دهد.

 

۵. حرکت پل:

در این حرکت بیش از حد کمر را بالا نبرید و سعی کنید عضلات بدن درگیر باشند.

 

۵. توییست روسی:

حرکت توییست روسی باعث آرامش بیشتر دستگاه عصبی بدن می‌شود و درد را کاهش می‌دهد. در هنگام انجام این حرکت سعی کنید تنفس را کنترل کنید.

 

۷. توییست بر روی زمین:

در این حرکت عضلات پایین کمر احساس راحتی می‌کنند و ارگان‌های شکمی تحریک می‌شوند که بهتر کار کنند. حداقل ۱۰ تا ۲۰ ثانیه در هر طرف کشش ایجاد کنید.