به گزارش اکونا پرس،
به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سلطانی فر با اشاره به برنامه های فجر چهلم از افتتاح پروژه های قابل افتتاح وزارت ورزش وجوانان از هفته دولت تا فجر چهلم خبرداد و گفت : وزارت ورزش و جوانان ، تلاش خواهد کرد که دستاوردهای پیروزی انقلاب و نظام را به بهترین وجه به نمایش بگذارد . 

دکتر مسعود سلطانی فر بازدید وافتتاح پروژه های ورزشی را از مهترین برنامه های این وزارتخانه در هفته دولت عنوان کرد و توضیح داد : به کوری چشم دشمنان تصمیم گرفتیم با وجود تحریم ها وتهدیدها شرایط را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که ازهفته دولت تا چهلمین سال پیروزی انقلاب، افتتاح پروژه ها و بازدید از اماکن ورزشی و دیدار با ورزشکاران اقصی نقاط کشور را در دستور کار قرار دهیم .

او با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوهتر فجر چهلم افزود : وزارت ورزش و جوانان ، تلاش خواهد کرد که پیروزی انقلاب و دستاوردهای نظام را به بهترین وجه به نمایش بگذارد .

وزیر ورزش وجوانان اضافه کرد: به این ترتیب، هر دوهفته یک بار یک پروژه ورزشی را افتتاح خواهیم کرد که از هفته دوم دولت افتتاح پروژه های ورزشی ملارد ، اسلامشهر، ورامین را آغاز کردیم و درآینده ای نزدیک در اهواز و کرمان پیست دوچرخه سواری این استان را افتتاح خواهیم کرد.

وی هدف از افتتاح پروژه های ورزشی را ترغیب مردم به ورزش ، ایجاد نشاط ، تحرک جسمی و فیزیکی عنوان کرد و گفت : علاوه بر امکانات ورزشی که توسط این وزارتخانه افتتاح و دراختیار مردم قرار گرفته است، آموزش و پرورش ، شهرداری ها ، دانشگاهها و نیروی مسلح هم امکاناتی را در حوزه ورزش در اختیار مردم قرارداده اند .

دکتر سلطانی فر با تاکید بر اجرای برنامه های توسعه ای وزارت ورزش و جوانان با هدف رونق بخشی به ورزش کشور گفت : مجموعه ورزش تلاش می کند تا امکانات ورزشی را هرروز برای مردم مناسب تر و بهتر کند .

او در بخش دیگری از سخنانش به علاقمندی شخصی اش به ورزش اشاره کرد و توضیح داد :45 سال است که رویدادهای ورزشی ایران و جهان را پیگیری می کنم و تقریبا اطلاعات مربوط به این حوزه ملکه ذهنم شده وبسیارخوشحالم که افتخار این را دارم که در این حوزه به انجام وظیفه مشغول هستم .

وزیر ورزش وجوانان در ادامه سخنانش موفقیتهای ورزشکاران کشورمان در رویدادهای مهم ورزشی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت :در المپیک اسیایی 2018 جاکارتا ورزشکاران مان با کسب 62 مدال بیشترین تعدادمدال را پس از انقلاب به دست آوردند .

او اضافه کرد :ضمن اینکه در والیبال کاراته، کبدی ، واترپلو و کشتی بچه های ما نتایج بسیار خوبی کسب کردند ، ضمن اینکه در مسابقات کبدی، ورزشکاران کشورمان در دوبخش مردان و زنان به سلطه هندی ها خاتمه دادند.همچنین در تنیس روی میز بعد سالها صاحب مدال شدیم و در واتر پلو نیز بچه های ما مدال کسب کردند .

دکتر سلطانی فر با مطلوب توصیف کردن عملکرد کاروان اعزامی به بازی های اسیایی 2018 در خصوص حضور ورزشکاران معلول وجانباز کشورمان در سومین دوره بازی های پاراسیایی نیز اظهار داشت : خوشبختانه ورزشکاران ما در این دوره باکسب 136 مدال و کسب رتبه سوم این بازیهای توانستند نتایجی تاریخی از خود به جای بگذارند.

وی در این خصوص 6 مدال طلای شاهین ایزدیار و دو مدال ساره جوانمردی درتیراندازی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ملی پوشان کشورمان در این رقابتها توانستند نتیجه ای تاریخی کسب کنند .

وزیر ورزش وجوانان همچنین موفقیتهای جوانان مان در المپیک جوانان آرژانتین و ارتقا جایگاه ایران از رده هفدهی به هفتمی را مورد توجه قرار داد و درادامه به موفقیتهای تیم های باشگاه در لیگ اسیا اشاره کرد .

وی در این ارتباط افزود : برای نخستین بار در تاریخ دو تیم استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی این بازی ها حضور پیدا کردند که پرسپولیس به نیمه نهایی رسید و استقلال هم می توانست اما در بازی با السد نتیجه را واگذار کرد و نتوانست صعود کند .

دکتر سلطانی فر حضور تیم ملی کشتی در مسابقات جهانی را یکی دیگر از رویدادهای پیش روی علاقمندان به این رشته نام برد و گفت: یک تیم جوان و با تجربه به این رقابتها راه یافتند .

وی گفت : برای حضور موفق در المپیک 2020 و جام ملتهای اسیا برنامه های ویژه ای را در دستور کارقرار داده ایم تا انشالله بتوانیم از این رویداد دست پر به کشور بازگردیم .

وی در ادامه افزد : سال 1397 سال پررویدادی بود و در هر 4 رویدادی که حضور داشتیم نتایج بسیار خوبی کسب کردیم و امیدواریم در ادامه سال نیز بتوانیم نتایج خوبی گرفته و موفقیت هایمان را تکمیل کنیم .

وزیر ورزش وجوانان در خصوص بازسازی ورزشگاه ازادی نیز گفت : تمام هزینه ها را وزارت ورزش وجوانان تامین کرده است تیم بازسازی ورزشگاه تشکیل شده است و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ، تیم عملیاتی و اجرایی را در ورزشگاه ازادی مستقر کرده و روزانه پیگیر کار هستیم و امیدواریم بازی فینال در ورزشگاه ازادی به شکل آبرومندانه ای همراه با جشن قهرمانی برگزار شود .
وزیر ورزش وجوانان در خصوص قانون باز نشسته ها نیز گفت:ما روند جوانگرایی در حوزه مدیریتی را ازحدود و22 ماه پیش آغاز کرده ایم . در حال حاضر 9 مدیر کل زیر 40 سال انجام وظیفه می کنند .
او با تاکید بر تداوم اجرای قانون منع به کار گیری بازنشسته در وزارت ورزش و جوانان اظهارداشت : اجرای این قانون را در فدراسیون ها اجرا کرده ایم .
دکتر سلطانی فر توضیح داد : روسای فدراسیونهایی بودند که ، ریاستهای 30 ساله ، 17 ساله و 22 ساله و 28 ساله داشتند که به مرور با تغییراتی که اعمال شد مدیران جوان باانگیزه و با اراده را جایگزین کردیم .
وی در ادامه با تاکید براینکه در وزارت ورزش وجوانان برای هر دو بخش برنامه های استرتژیک داریم اظهار داشت : برای اجرای قانون منع به کار گیری باز نشستگان جوانان را وارد عرصه خواهیم کردو در این ارتباط قانون را کاملا اجرایی می کنیم.