به گزارش اکونا پرس،

سال ۹۶ برای باشگاه‌های خودروساز تهرانی سال پرفراز و نشیبی بود. سایپایی‌ها که در آغاز سال با حسین فرکی هفته‌های پایانی لیگ را پشت سر می‌گذاشتند در نهایت با این مربی با وجود این که خطر سقوط را احساس می‌کردند در لیگ ماندند و با ۳۲ امتیاز رده سیزدهم جدول را به خود اختصاص دادند. البته نارنجی‌پوشان تهرانی خیلی زود با فرکی قطع همکاری کرده و در ابتدای فصل هفدهم، علی دایی سرمربی تیم قهرمان جام حذفی را به عنوان سرمربی جدید تیمشان انتخاب کردند.

آغاز فصل هفدهم برای سایپایی‌ها همراه با نتایج خوب و بد بود. با وجود این که در برخی از بازی‌ها شاگردان علی دایی عملکرد بسیار خوبی داشتند اما شکست‌های بدموقع و البته گاهی ناداوری‌ها باعث می‌شد سایپا به نتیجه دلخواهش نرسد. دایی که با آمدنش به سایپا این تیم را جوان‌تر از سال قبل کرده بود، امیدوار بود که حداقل تیمش در جام حذفی تا مراحل پایانی پیش برود اما شکست در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی برابر اکسین البرز رویای دبل دایی در جام حذفی را خراب کرد.

 هرچه به اواخر لیگ نزدیک شدیم، سایپا نامحسوس و چراغ خاموش پیش آمد تا این که در نهایت سال ۹۶ را با ۴۱ امتیاز و پایین‌تر از پیکان و استقلال و ذوب آهن و همین طور پرسپولیس در رده پنجم جدول به پایان برد. حالا سایپا به لطف نتایج خوبی که در هفته‌های اخیر کسب کرده شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارد.

پیکانی‌ها البته لیگ شانزدهم را با نتیجه خوبی به پایان بردند. شاگردان مجید جلالی که تیمش به تازگی به لیگ برتر صعود کرده بود، همان ابتدا امیدوار بودند که حداقل تیمشان در لیگ برتر باقی بماند. آن‌ها با کسب نتایج بسیار خوب در پایان لیگ شانزدهم بالاتر از استقلال خوزستان و پایین‌تر از سپاهان با ۴۴ امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار گرفتند تا به نوعی یکی از اهداف باشگاه پیکان در سال ۹۶ محقق گردد.

البته در تیم فصل قبل مجید جلالی بازیکنانی همچون گادوین منشا و سیامک نعمتی حضور داشتند که نقش موثری در روند رو به جلو و پیشرفت پیکان داشتند. بازیکنانی که با پایان لیگ شانزدهم از جمع آبی‌پوشان پیکانی جدا شدند و پیراهن قرمز پرسپولیس را بر تن کردند.

با آغاز فصل هفدهم تیم مجید جلالی دوباره روزهای بدی را به خود دید به طوری که نتایج ضعیف در هفته‌های ابتدایی انتقادات زیادی را به سمت پیکان روانه کرد اما پیروزی برابر پرسپولیس یک نتیجه بسیار شگفت‌انگیز برای پیکان و مجید جلالی محسوب می‌شد که استارت هفت پیروزی پیاپی را برای این تیم زد به طوری که مجید جلالی در آستانه کسب یک رکورد جدید بود اما به خاطر تساوی برابر سپاهان نتوانست به این مهم دست پیدا کند.

پس از هفت پیروزی پیاپی پیکانی‌ها باز هم دچار تنزل شدند و در ادامه لیگ در ۱۰ بازی رنگ پیروزی را ندیدند اما این تیم به لطف نتایج خوبی که در میانه فصل گرفته بود، حالا به لطف تفاضل گل بالاتر از تیم علی دایی با ۴۱ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد و شانس زیادی برای کسب سهمیه آسیا دارد.