صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا همان اندازه که باعث خوشحالی اهالی فوتبال شد، همان اندازه هم آغازگر یک نگرانی بزرگ برای میزبانی فینال آسیا برای قرمزها شد.
استادیوم آزادی نقایص بسیاری داشت که ای‌اف‌سی روی آن دست گذاشت و مسئولان مربوطه هم با سرعت حداکثری و با رفع آن، زمینه برگزاری دیدار پرسپولیس و السد را فراهم کردند اما حالا در فینال به جز مسائل زیرساختی، مسائل دیگری هم مطرح است. 
مسائلی که اگر حل نشوند ممکن است به قیمت برگزار نشدن فینال در تهران تمام شود. 
نکته اول اینجاست مسئولیت بلیت فروشی دیدار فینال با کنفدراسیون فوتبال آسیاست نه باشگاه میزبان و این یعنی هیچ محدودیتی برای ورود زنان به ورزشگاه وجود نخواهد داشت و همین قضیه می‌تواند اولین چالش برگزاری فینال در آزادی باشد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا بدون تردید هیچگونه تفکیک و جداسازی جنسیتی را برای ورود تماشاگران به ورزشگاه به رسمیت نمی شناسد و از آنجایی که این مورد در فوتبال ایران همچنان حل نشده، هنوز مشخص نیست که چه شرایطی بر دیدار فینال حاکم خواهد بود. گرچه این مشکلی نیست که بتواند برای پرسپولیس دردسری بزرگ درست کند و کنفدراسیون فوتبال آسیا به احتمال فراوان از این نظر با شرایط داخلی کشورها کنار می آید.
نکته دیگر برگزاری مراسم اختتامیه قبل از آغاز بازی و برگزاری مراسم جشن قهرمانی در پایان بازی است. از آنجایی که دیدار برگشت در استادیوم آزادی خواهد بود تمام این مراسم ها باید طبق پروتکل های ای‌اف‌سی برگزار شوند و گریزی از آن نیست. مراسم هایی که اگر قرار باشد به سنت سالیان قبل و همانطور که در کشورهای شرق آسیا و یا کشورهای عربی برگزار می شد، برگزار شود، احتمالا باعث می شود که امکان پخش زنده تلویزیونی برای شبکه سه از این مراسم از بین برود. 
به طور معمول هزینه برگزاری فینال بیش از برگزاری بازی های دیگر در لیگ قهرمانان آسیاست زیرا هرکجا بازی برگشت فینال برگزار شود علاوه بر حضور میهمانان ویژه و برگزاری مراسم جشن قهرمانی، کنگره کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا هم آنجا برگزار می‌شود و طبق پروتکل فینال، رئیس، نایب رئیس و مقامات ارشد ای اف سی در این مراسم حضور خواهند داشت. این در حالی است که در سال‌های گذشته مقامات ارشد فیفا و یوفا هم برای بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا دعوت شدند و بازی را از نزدیک تماشا کردند. 
این مسائل گویا خیلی مهم تر از تعمیر و تجهیز سخت افزاری ورزشگاه است و اگر در این مدت کوتاه تا بازی برگشت فینال تمهیدی برای آن اندیشیده نشود، شاید باعث شود پرسپولیس از نعمت بزرگ میزبانی محروم شود.