به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر مسعود سلطانی فر پیش از ظهر امروز در مجمع عمومی باشگاه استقلال با اشاره به حضورش در وزارت ورزش و جوانان که از سال 95 آغاز شد ، اظهار داشت : در آن زمان بر اساس مصوبه 28 مردادماه 94 این دو باشگاه از لیست واگذاری ها خارج شده بود و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره منصوب شده بودند در حالی که من همان موقع متوجه شدم اشکالات حقوقی صورت گرفته بود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تلاش های دو سال گذشته برای سازماندهی این دو باشگاه ، اظهار داشت : زمانی که در وزارت ورزش و جوانان مشغول فعالیت شدم این دو‌باشگاه با بدهی های وحشتناک و بلاتکلیفی ساختاری و تشکیلاتی مواجه بودند و در همان موقع هم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور آنها در لیگ قهرمانان آسیا ، مجوز حرفه ای را برای شرکت در این رویداد ، با شرط عدم بدهی ها منوط کرده بود که واقعا سال گذشته به سختی سپری شد تا بتوانیم مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا را دریافت کنیم .

دکتر سلطانی فر با بیان اینکه برخی از شرایط سخت امروز پرسپولیس و استقلال ریشه در سو مدیریتهای گذشته دارد و قراردادهای بدون استاندارد لازم را منعقد کردند و عملکرد مالی و مالیاتی نامناسب داشتند.

دکتر سلطانی فر به حل مشکلات اسپانسری هم برای این دو باشگاه اشاره کرد ‌ و اظهار داشت : با اسپانسری که مشکل درست کرده بودند قطع رابطه شد و با ایرانسل مذاکرات زیاد و خوبی صورت گرفت و‌منجر به عقد قرار داد شد بطوریکه تا سال 98-99 برای تامین منابع مالی مشکل نخواهند داشت .

وزیر ورزش و جوانان در بخشی از اظهاراتش به بدهی های کلان مالیاتی هم اشاره کرد و‌توضیح داد : بدهی های مالیاتی بدلیل عدم ارائه صورت های مالی ، گزارش های حسابرسی و عدم ارائه اظهار نامه مالیاتی بصورت علی الراس محاسبه شدکه خوشبختانه طی جلسات مختلف با سازمان امور مالیاتی کشور ، دوستان با درک صحیح از جایگاه ورزش در زندگی مردم قبول کردند با توجه به این مهم که باشگاه های استقلال و پرسپولیس هیچگاه منابع انها بر مصارفشان فزونی نداشته ، این مشکل را حل کنند.

دکتر سلطانی فر جایگاه فوتبال و ورزش در پر کردن اوقات فراغت بیش از پنجاه میلیون نفر را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت :کل هزینه های تیم های لیگ برتری فوتبال سالی پانصد میلیارد تومان است و حتی یک ریال از این هزینه ها را دولت نمی پردازد و دولت از بودجه عمومی هیچ هزینه ای را برای آنها نمی پردازد و واقعیت آن است که ورزش سالم ترین و ارزان‌ترین تفریح است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری همواره از جوانان و قهرمانان ورزشی حمایت کرده اند ،اظهار داشت: این دو تیم پرطرفدار و نتایج آنهال مورد توجه و رضایت میلیونها جوان است و همین نکته وظیفه هیات مدیره های استقلال و پرسپولیس را دو چندان می کند.

دکتر سلطانی فر افزود : خوشبختانه نه تنها این دو تیم بلکه تیم های بزرگ و محبوب شهرستانی از اصفهان،اذربایجان شرقی ،خراسان و خوزستان ،عیار فوتبال ایران را بالا برده و خوشبختانه قطب های فوتبال بسیار قدرتمند و مناسب کار می کنند.

وزیر ورزش و جوانان به هیالت مدیره استقلال تاکید کرد: موضوع آکادمی و پرورش بازیکنان را مد نظر قرار دهند تا از این جهت در اینده مشکلی نباشد .

دکتر سلطانی فر گفت: واقعا قهرمانی در جام ملت های اسیا حق ایران است چرا که کارنامه فوتبال در سال های اخیر بی نظیر بوده و در همه رده ها از نوجوانان تا فوتسال در رده های مردان و زنان نتایج بزرگی گرفته است .

وزیر ورزش و جوانان همچنین برای هر چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان اسیا در فصل جدید هم ارزوی موفقیت کرد و با اشاره به حضور پرافتخار پرسپولیس و استقلال بصورت همزمان در مرحله یک چهارم اظهار داشت : حتی این شانس را داشتیم که یک نیمه نهایی تمام ایرانی هم برگزار شود اما به هر حال یک نماینده ایران فینالیست شد و امیدوارم در فصل اینده یک تیم ایرانی مقام قهرمانی را بدست اورد.