به گزارش اکونا پرس،

برانکو ایوانکوویچ روز سه شنبه در پایان تمرین تیم فوتبال پرسپولیس در جمع خبرنگاران در واکنش به صحبت های دیروز سروش رفیعی هافبک پرسپولیس که گفته بود تیم ملی با هدایت کارلوس کی‌روش زیاد دوست داشتنی نیست، اظهار کرد: این را باید از خود رفیعی بپرسید و من نباید پاسخگو باشم. نمی توانم حرف دیگران را تحلیل کنم. صد بار گفته ام لطفا دیگر از من در خصوص تیم ملی سئوال نکنید. 
وی ادامه داد: تمام هواداران، کادرفنی، مدیریت و بازیکنان پرسپولیس از تیم ملی حمایت می کنند و برای من فرقی نمی کند مربی چه کسی است زیرا این تیم شخصی نیست و متعلق به تمام مردم ایران و حتی من است. بازهم تکرار می کنم موفقیت تیم ملی در جام ملت ها موفقیت برانکو ایوانکوویچ است. 
برانکو خاطرنشان کرد: تا امروز چه زمانی علیه تیم ملی و یا بازیکنان آن صحبت کردم و چه زمانی از این تیم حمایت نکرده ام؟
برانکو افزود: هیچ وقت علیه تیم ملی بد صحبت نکردم و هیچ گاه قصد نداشتم علیه تیم ملی با کسی هم‌صدا شوم. هر مربی یک فلسفه و دیدگاه دارد و قرار نیست همه شبیه هم باشیم. 
وی ادامه داد: اصلا وقت ندارم که پشت سر کسی حرف بزنم. بازهم تکرار می کنم هواداران، مدیریت، کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس آرزوی موفقیت تیم ملی فوتبال ایران را در جام ملت های آسیا را دارند. 
وی درباره اعتصاب دیروز بازیکنان پرسپولیس به دلیل عدم دریافت مطالباتشان از باشگاه گفت: مدیر باشگاه پرسپولیس چند روز قبل در راس کار قرار گرفته و فرصتی برای حضور او در جمع بازیکنان و صحبت نداشتیم. دیروز جلسه خوبی را با او برگزار کردیم تا نظم مالی در باشگاه حاکم شود. 
وی افزود: در جلسه روز گذشته در خصوص اردوی نیم فصل صحبت های خوبی شد. البته می دانم ایرج عرب در این مدت کوتاه نمی تواند معجزه کند. از سوی دیگر بازیکنان نیز توقع دارند مشکلات آنها خیلی سریع برطرف شود. مهم ترین هدف مدیریت جدید تلاش برای ثبات مالی است. می دانیم این کار آسان نیست اما انتظار داریم این اتفاق رخ دهد. 
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: روز گذشته جلسات زیادی داشتیم و نیازی نبود بیشتر از نیم ساعت تمرین کنیم.
برانکو در رابطه با اینکه آیا مهدی طارمی در لیست او جذب در نیم فصل قرار دارد؟ خاطرنشان کرد: مهدی ترابی، سروش رفیعی، مهدی شیری، سعید کریمی و مهدی شریفی برای نیم فصل دوم به پرسپولیس آمده اند و هنوز حضور بازیکن دیگری قطعی نشده است.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به مشکلاتی که طارمی برای پرسپولیس ایجاد کرد موافق بازگشت او است، گفت: از کدام مشکل صحبت می کنید. طارمی با میل خودش از پرسپولیس رفت و کسی او را بیرون نکرد و به صورت کتبی اعلام کرد نمی خواهد در ایران بازی کند. 
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نمی دانم چرا از مشکلات صحبت می کنید؟ تنها اشتباه طارمی بستن قرارداد با دو باشگاه بود که به خاطر آن باشگاه و خودش جریمه شدند اما زندگی ادامه دارد و این تجربه بد و خوبی بود که برای باشگاه و طارمی به وجود آمد. 
وی افزود: این اتفاق برای باشگاه های بزرگ خارجی هم رخ می دهد. فراموش نکنید به خاطر پسر زین‌الدین زیدان رئال مادرید جریمه شد.
برانکو افزود: مطمئن باشید هر زمان حضور بازیکن جدید قطعی شود آن را اعلام خواهیم کرد. جذب بازیکنان جدید به مسائل زیادی از جمله مسایل مالی ارتباط دارد. اولین گروه بازیکنان را که اهمیت بسیار زیادی دارد جذب کردیم.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: جذب بازیکن در این زمان اصلا راحت نیست و اکثر باشگاه ها حاضر نیستند به ما بازیکن بدهند. این بازیکنانی که تا امروز جذب کردیم با تلاش زیادی به تیم ما اضافه شدند و به دنبال این هستیم که سه بازیکن دیگر را هم جذب کنیم. 
وی تصریح کرد: تیم فعلی ما بدون بازیکنان جدید نشان داده بهترین تیم لیگ است. از داشتن این بازیکنان بسیار خوشحالم. آنها توانایی های بالای خود را نشان دادند.
برانکو در پاسخ به این سوال که آیا در لیست او مهاجم جدیدی قرار دارد؟ گفت: در لیست من سه بازیکن جدید قرار دارند که نام آنها را در آینده خواهید شنید. 
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص وضعیت بازیکنان مصدوم این تیم گفت: شجاع خلیل زاده، سیامک نعمتی، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، سیدجلال حسینی و بشار رسن شخصیت بالای خود را نشان دادند و با مصدومیت برای پرسپولیس بازی کردند. وظیفه اصلی ماست که این بازیکنان به سلامت کامل برسند. 
وی تصریح کرد: کادر پزشکی ما وظیفه بسیار سنگینی دارد که از طریق بخش پزشکی باشگاه و ایفمارک باید به هدف خود برسیم. 
برانکو در خصوص تقابل کاشیما و رئال مادرید، اظهار داشت: متاسفانه ما در جام باشگاه های جهان حضور نداریم اما خیلی نزدیک به این مهم بودیم. البته اگر در این رقابت ها حاضر می شدیم قطعا با لیگ ایران به مشکل می‌خوردیم. 
وی در رابطه با ارزیابی مشکلات داوری در یک برنامه تلویزیونی و اینکه تیم پدیده بیشترین سود را از اشتباهات داوری برده، گفت: این آمارها را امروز شنیدم و کارشناسان داوری زحمت کشیدند و آن را ارزیابی کرده اند. در این ارزیابی ثابت شد پرسپولیس کمترین سود را از داوری‌ها برده است. 
برانکو خاطرنشان کرد: به این مسایل توجهی نداریم و فقط با تمرین به کار خود ادامه می دهیم. البته از اینکه برخی تلاش می کنند زحمات بازیکنان من را کوچک نشان دهند بسیار ناراحتم. این را فراموش نکنید بازیکنان من با از خودگذشتگی این افتخارات را بدست آوردند و اجازه نمی دهم کسی به آنها توهین کند.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: قطعا این اشتباهات عمدی صورت نگرفته و جزیی از فعالیت یک داور است. علیرضا فغانی نشان داد چگونه می توان در حد یک مسابقه جهانی قضاوت کرد و ثابت کرد بی دلیل در میان چهار داور برتر دنیا قرار نگرفته است. 
وی افزود: به جای اینکه به داشتن داور بزرگی چون فغانی احترام بگذاریم و به داشتن او افتخار کنیم برخی دائما سعی می کنند او را کوچک نشان دهند.
برانکو در خصوص اینکه آیا اردوی پرسپولیس در قطر یا ترکیه برگزار خواهد شد؟ گفت: انتخاب من به خاطر وضعیت آب و هوایی قطر است. وضعیت آب وهوای ترکیه در این فصل اصلا قابل پیش بینی نیست. انتخاب من اگر باشگاه شرایط مالی خوبی داشته باشد قطر است و در غیر این صورت در تهران خواهیم ماند. 
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه چه کسی مسئولیت مذاکره با بازیکنان مد نظر او را بر عهده دارد اظهار داشت: این مسئولیت بر عهده عرب است که تجربه این کار را هم دارد.