به گزارش اکونا پرس،

سایت رسمی کنفدراسیون‌ فوتبال آسیا (AFC) در معرفی گروه D مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 نوشت: تیم ملی فوتبال ایران به دنبال کسب چهارمین عنوان قهرمانی‌اش در جام ملت‌ها 2019 در امارات است اما خطر در کمین آنها در گروه D نشسته است.

عراق چهار سال پیش در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ملت‌ها به حضور تیم ملی فوتبال ایران در آن مسابقات پایان داد، این در حالی است که ویتنام در حال حاضر روی فرم و شکل خوبی است. یمن هم به دنبال تأثیرگذاری در اولین دوره حضورش در این تورنمنت است، بنابراین می‌توان انتظار بازی‌های هیجان‌انگیری را در این گروه داشت.

ایران، دارنده بهترین جایگاه در بین تیم‌های آسیایی در رده‌بندی فیفا، به دنبال اضافه کردن چهارمین قهرمانی‌اش به کلکسیون افتخاراتش است. تیم ملی انتظار طولانی‌مدتی از آخرین قهرمانی‌اش در جام ملت‌ها که سال 1976 بوده را تجربه کرده و کارلوس کی‌روش به طور حتماً بهترین بازی را از تیم تحت‌هدایتش در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 خواهد گرفت.

ایران که در رده‌بندی فیفا در جایگاه بیست‌ونهم است، پیش از 13 دوره سابقه حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا را دارد و در سال‌های 1968، 1972 و 1976 سه بار به عنوان قهرمانی رسیده است.