به گزارش اکونا پرس،

رضا آذری که حرف از معرفی یک نسل طلایی برای آینده استقلال در تیم امیدهای این تیم به میان می‌آورد، امیدوار است باشگاه حمایت بیشتری از این بازیکنان داشته باشد تا با قدرت کار را برای آینده پیش ببرند. آذری در این میان به جز این خوشحالی از آمدن فرهاد مجیدی می‌گوید که یک اتفاق عالی برای باشگاه استقلال به خصوص بازیکنان جوان این تیم است که زوج او و شفر یک زوج طلایی برای مدعی شدن آبی‌های پایتخت در نیم فصل دوم است.

تبریک بابت قهرمانی تیم امید استقلال. در این بازی برنده شدید؛ در حالی که این برد خیلی میلی‌متری شما را قهرمان کرد.

ممنون... واقعا بازی سختی بود چون به جز ما پیکان و مقاومت هم مدعی قهرمانی بودند. پیکان و مقاومت با یکدیگر بازی داشتند و استقلال هم با سایپا که توانستیم در مسابقه‌ای که حق مان خوردن دو گل نبود برنده از این بازی بیرون بیاییم. واقعا از این قهرمانی خوشحال هستم و حسابی به دل همه بازیکنان و کادر فنی که سختی زیادی کشیده بودند، چسبید.

استقلال بعد از چندین سال قهرمان شد و سال‌ها بود که این عنوان را تیم امیدهای باشگاه به دست نیاورده بود؟

بله و این اتفاق خیلی شیرینی بود. استقلال پیش از این نایب قهرمانی و سومی کسب کرده بود اما امیدها بعد از 19 تا 20 سال به این عنوان رسیدند و مبارک همه هواداران و باشگاه بزرگ استقلال باشد.

با این شرایط و این قهرمانی استقلال توانست یک نسل خوب برای آینده معرفی کند.

واقعا بازیکنان خوبی داریم و این خوب‌ها یک یا دو نفر نیستند. باور کنید بخش عمده‌ای از این بازیکنان اگر در تیم‌های دیگر بودند ستاره‌های تیم‌های‌شان به حساب می‌آمدند و به کار دیگر تیم‌ها هم می‌آمدند. شک نکنید همه این بازیکنان می‌توانند یک پشتوانه خوب برای آینده استقلال باشند.

قهرمانی به عنوان کاپیتان استقلال چطور بود؟

واقعا حس فوق‌العاده‌ای بود. من 10 سال است از تیم‌های پایه استقلال کارم را جلو می‌برم و امیدوارم امسال بتوانم این قهرمانی را به قهرمانی استقلال در لیگ برتر، جام حذفی و آسیا گره بزنم. باور کنید در این تعطیلات من یک روز استراحت نداشتم و هر روز با تیم تمرین می‌کردم. سه بازی سخت داشتیم و خوشحالم که در این چند مسابقه توانستم به این تیم در مسیر قهرمانی کمک کنم.

در فوتبال ما همیشه نگاه به تیم‌های پایه ضعیف است. حمایت استقلال از تیم امید چطور بود؟

در بازی آخر ما برای قهرمانی چند پیشکسوت از جمله آقاجواد قراب، سیاوش اکبرپور، نیکبخت واحدی، آرش برهانی و محمد مومنی آمده بودند ولی واقعا این تیم با کمترین حمایت قهرمان شد. ما حمایت‌ها را فقط در زمان قهرمانی نمی‌خواهیم چون بعضی بازیکنان ما واقعا با شرایط سخت و حتی بدون پول به تمرینات می‌آمدند. امیدوارم نگاه باشگاه به این نسل آینده استقلال بیش از این باشد چون همه فوتبالیست‌های خوبی هستند. من نماینده این بازیکنان هستم که از پایه‌ها رشد کردم و مثل آقامجتبی (جباری)، آقاخسرو (حیدری) و آقا پیروز (قربانی) در این باشگاه پله‌ها را یکی یکی بالا آمدم و امیدوارم هوای این تیم را بیشتر داشته باشند.

زمانی که تمرین نداری در هر فرصتی به تیم‌های پایه استقلال سر می‌زنی.

بله دقیقا همین طور است زیرا با حضورم بازیکنان این انگیزه را پیدا می‌کنند که چون رضا توانست ما هم می‌توانیم، سر همین خیلی به بچه‌ها سر می‌زنم تا بتوانم حداقل این‌طوری به آنها کمک کنم.

در استقلال هم در بازی‌هایی که داشتی آنقدر نمایش تو خوب بود که خیلی از پیشکسوتان استقلال که تو را جانشین جباری می‌دانند با قدرت گفتند نیازی به حضور جباروف نیست چون رضا آذری می‌تواند به تیم کمک کند.

این عزیزان و بزرگ‌ترهای استقلال به من لطف دارند. همه تلاش من این است که به بهترین شکل در لباس استقلال به این تیم خدمت کمک کنم. باور کنید دوست دارم یک روز مثل آقا فرهاد مجیدی و آقامجتبی جباری یک اسم جاودانه برای استقلال باشم و خوشحالم که بزرگ‌ترهای تیم همه جوره همراه من هستند.

به جز این بزرگ‌ترها حالا باید فرهاد مجیدی را هم حساب کنیم که به کادرفنی استقلال اضافه شد.

واقعا خبر خوشحال کننده‌ای بود و مطمئنم به جز من همه هواداران استقلال و بازیکنان منتظر حضور آقافرهاد در استقلال بودند. به نظرم با آمدن آقافرهاد جمع خوب استقلال تکمیل‌تر شد و بعد از چند سال این اتفاق افتاد. قطعا کیفیت کار ایشان که دوره‌های A مربیگری را سپری کرده‌اند به کار استقلال در کنار آقای شفر خواهد آمد.

جوان‌های استقلال هم خیلی از این بابت ابراز خوشحالی کردند.

در مورد خودم باید بگویم که در 12 یا 13 سالگی با آقافرهاد برخورد داشتم و همان موقع با برخورد گرم و تشویقی که داشتند باعث شدند من با قدرت کار را پیش ببرم. قطعا باعث افتخار همه ما بازیکنان جوان است که شاگردی آقافرهاد را بکنیم. به نظر من زوج شفر و مجیدی یک زوج طلایی برای یکه تازی استقلال در نیم فصل دوم است.

پس خیلی امیدوار به موفقیت این استقلال هستی؟

همان طور که دیدید ما چند بازی آخر را با قدرت پیش بردیم و نتایج فوق‌العاده‌ای گرفتیم. اختلاف زیادی با صدر نداریم با این روند خوبی که تیم دارد و با رسیدن بازیکنان در نیم فصل دوم مثل مرتضی آقاخان و بازیکنان دیگر بدون شک روند خوبی پیدا می‌کنیم. باور کنید به جز این سه ملی‌پوش باید چند بازیکن دیگرمان هم در جام ملت‌ها حضور پیدا می‌کردند که قسمت نبود. شک نکنید این تیم خوب استقلال با این زوج طلایی روی نیمکت در نیم فصل دوم مدعی اول قهرمانی است و بس!

منبع: ایلنا