به گزارش اکونا پرس،

علیرضا جهانبخش، هافبک لژیونر تیم ملی ایران پس از مدت‌ها دوری از ترکیب این تیم، چهارشنبه شب در دیدار با عراق به میدان رفت. تساوی مقابل عراق، حضور در ترکیب اصلی تیم ملی و صعود ایران به عنوان صدرنشین، مسائلی بود که وی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم مطرح کرد. گفت‌وگوی علیرضا جهانبخش را در زیر می‌خوانید:

به نظر می‌رسید بازی سختی بود و البته با استرس بسیار کمی مقابل عراق ظاهر شدید.
پیروزی برای ما قطعاً می‌توانست دلچسب‌تر باشد تا با 9 امتیاز به مرحله بعدی برویم، اما این اتفاق رخ نداد. ما می‌دانستیم بازی سختی است و عراقی‌ها می‌آیند که ضد فوتبال بازی کنند. آنها با حرف‌هایی که می‌زدند، آمده بودند تا به لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان ایران کار کنند. تلاش خود را کردیم و با همین یک امتیاز هم در صدر جدول ایستادیم. قطعاً بهتر بود که برنده شویم و با 3 امتیاز دیگر صعود کنیم، اما یک امتیاز هم به تثبیت صدرنشینی ما کمک کرد.

فشار زیادی روی تو بود، چون پس از مصدومیتی که داشتی، در ترکیب اصلی قرار گرفتی.
خدا را شکر که شانس حضور در ترکیب را پیدا کردم و از کادر فنی تشکر می‌کنم که به من اطمینان کرد. بعد از 2.5 ماه اولین بازی رسمی‌ام را انجام دادم. بازی با عراق دعوا داشت و فیزیکی بود.

از ناحیه بینی هم دچار خونریزی شدی.
این موضوع طبیعی بود. خوشحالم که پس از مدت‌ها در ترکیب قرار گرفتم و بازی کردم. دوست دارم در بازی بعدی بیشتر به تیم ملی کمک کنم.

داور هم اصرار زیادی داشت که پس از خونریزی، پیراهنت را عوض کنی و انگار عصبانی‌ات کرده بود!
بله، می‌خواستم سریعتر به بازی برگردم، اما قوانین بازی اجازه نمی‌داد.

خانواده‌ات در ورزشگاه حضور داشتند. قرار بود پس از گلزنی احتمالی در این بازی به سمت آنها بروی؟
پس از مدت‌ها بازی کردم و خانواده‌ام از این موضوع خوشحال بودند. هدفم این بود که اگر اتفاقی بیفتد، به سمت آنها بروم که این اتفاق رخ نداد.

فکر می‌کنی با عبور از مرحله گروهی چقدر به جام نزدیک شدیم؟
فرقی ندارد. فعلاً که از جام دور هستیم و بازی به بازی پیش می‌رویم.