به گزارش اکونا پرس،

روزبه چشمی بازیکنی بود که همه تصور می کردند کی روش در خط دفاع روی او حساب کرده اما این بازیکن حالا در جام ملت های آسیا در پست هافبک دفاعی بازی می کند.

چشمی که در نیمه دوم بازی با چین وارد زمین شد در گفت و گو با خبرگزاری فارس، در خصوص بازی با ژاپن صحبت هایی انجام داده که در زیر می خوانید:

تیم ملی ایران بعد از 15 سال راهی نیمه نهایی شده است، شرایط را چطور می بینی؟

خدا را شکر می کنم این اتفاق رخ داده است.ما بازی به بازی جلو آمدیم.خوشحالم که چین را که یک مربی بزرگ داشت شکست دهیم. امیدوارم که در پایان هم به جام قهرمانی برسیم.

به عنوان یک بازیکن نظرت در مورد اینکه فقط تا تاریخ سازی تیم ملی باقی مانده آن هم بعد از 42 سال چیست؟

هم بازیکنان و هم کادر فنی این تیم همدلی خاصی داند. ما تلاش می کنیم که این کار سخت را به سرانجام برسانیم. قهرمانی سخت است و خیال نکنید کار راحتی داریم. از روز اول هم که اردو آغاز شد برای قهرمانی کار را شروع کردیم ولی هیچ حریفی با دست و پای بسته وارد این تورنمنت نشده است.

ما در بازی با ژاپن مهدی طارمی را در اختیار نداریم، نبود طارمی را چقدر در روند تیم ملی تاثیرگذار می بینی؟

مهدی در بازی با چین خوب کار کرد، او هم پاس گل داد و هم گل زد ولی همه بازیکنان انرژی کافی دارند و انگیزه که جای خالی بازیکنی حس نشود. اگر طارمی در بازی با ژاپن حضور داشت بهتر بود ولی هیچ فرقی نمی کند و هر بازیکنی به زمین برود تلاش می کند.مهم همدلی است که خوشبختانه در تیم ما وجود دارد.

 4 مربی بزرگ در این تورنمنت حضور داشتند. زاکرونی، لیپی، کی روش و کوپر. حضور این مربیان چقدر به فوتبال آسیا در این جام اضافه کرده است؟

مربیان بزرگ اعتباری برای فوتبال آسیا محسوب می شوند. دیدید که چین با مربی بزرگی به مصاف ایران آمد.ازبکستان و امارات هم با این مربیان پیشرفت خوبی کرده اند. کی روش هم مربی بزرگی است ولی در حق او نامهربانی هایی صورت گرفت. امیدوارم قدر مربیان بزرگ را بدانیم و با نتایج خوبی که می گیریم تاثیر این مربیان بیشتر مشخص شود.

علی جهانبخش مدعی شده برای پرچم ایران حاضر است جانش را هم بدهد، این حس چقدر بین بقیه بازیکنان وجود دارد؟

 بدون شک همه بازیکنان چنین حسی دارند.همه تلاش ما خوشحال کردن مردم است.امیدوارم گرفتن جام بعد از 42 سال باعث شود تا مردم ما با غرور درباره فوتبال حرف بزنند.

یک بازی سنگین و حساس با ژاپن هم دارید. نظرت در خصوص این بازی چیست؟

همه بازی ها سنگین و حساس است. ما حریف را آنالیز کرده ایم و می دانیم تا به اینجا چگونه کار کرده اند. مطمئنا با برنامه های کادر فنی و انگیزه و تلاش بازیکنان برای برد به زمین خواهیم رفت ولی باید با هوش هم باشیم. این را هم بگویم نه کار آنها راحت است و نه کار ما. هر دو تیم جزو تیم های خوب آسیا هستند و مطمئنا بازی برای هر دو تیم سنگین خواهد بود.

و صحبت آخر؟

حرف خاصی نیست فقط امیدوارم در بازی با ژاپن هم هوادارانی که تا اینجا از ما حمایت کردند در ورزشگاه حضور پیدا کنند و از تیم ملی حمایت کنند تا با روحیه به مصاف حریف برویم.