به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص در خصوص مسابقه روز گذشته ایران برابر ژاپن گفت:آمار این بازی به خوبی نشان می دهد که ما فاصله زیادی با تیم حریف نداشتیم. در نیمه اول با تمرکز بیشتر و تنش کمتری بازی کردیم اما در نیمه دوم تمرکز خودمان را از دست دادیم. با این وجود وقتی آمار مسابقه را می بینیم مشخص است که تعداد شوت های بیشتری به سمت دروازه ژاپن زدیم ، اختلاف مالکیت توپ ما با حریف 47 در مقابل 53% بود همچنین در نبردها ، تعداد پاس و موارد دیگر به ژاپن نزدیک بودیم و قطعا مستحق چنین نتیجه ای نبودیم.
مدرس فیفا و کارشناس فوتبال همچنین اظهار داشت:نباید دستاوردها و زحماتی که کشیده شده را به راحتی فراموش کرد. تیم ما به مرحله نیمه نهایی جام رسید و حریفان قدرتمندی را شکست داد. این درست نیست که حریفان تیم ملی را کوچک یا ضعیف فرض کنیم. ما برابر ویتنامی پیروز شدیم که بازی های بسیار خوبی در این جام انجام داد و کیفیت آنها را برابر همین ژاپن به خوبی دیدیم. مقابل عمان و چینی قرار گرفتیم که قطعا تیم های قدرتمند و خوبی بودند. همچنین تمامی امکانات و شرایط برای موفقیت تیم ملی فراهم شد. امکانات ، اردوهای مناسب ، شرایط مالی مطلوب و سایر ملزوماتی که شاید در هیچ دوره دیگری به این شکل برای تیم ملی فراهم نشده بود. در نهایت باید بپذیریم که زحمات زیادی کشیده شد و از سوی فدراسیون یا اعضای تیم ملی هیچ کوتاهی انجام نشد. درست نیست که با یک شکست تمامی زحمات و تلاش های صورت گرفته را نادیده بگیریم و به دنبال متهم کردن اشخاص باشیم.
محصص همچنین گفت:شاید خیلی از فوتبال دوستان ایرانی در آرزوی کسب قهرمانی بودند و ممکن است حس بدی از این اتفاق داشته باشند اما واقعیت فوتبال همین است. چیزی تمام نشده و زندگی ادامه دارد. مهم این است که به نقاط ضعف خودمان فکر کنیم و به دنبال ترمیم آن باشیم تا بتوانیم در آینده نتایج بهتری کسب کنیم.