به گزارش اکونا پرس،

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،فتاحی درباره آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر گفت: نقل و انتقالات نیم فصل شب گذشته به اتمام رسید و دور برگشت رقابت‌ها هم فردا با ۲ بازی آغاز می‌شود. نیم فصل دوم برای تمام تیم‌ها به ویژه تیم‌هایی که درگیر لیگ قهرمانان هستند فشرده است و امیدواریم ذوب آهن و سایپا با عبور از پلی آف به مرحله گروهی برسند.

او درباره ابهام‌های موجود در قرارداد آیاندا پاتوسی، بازیکن جدید استقلال اظهار داشت: باشگاه استقلال باید چهار بازیکن خارجی در اختیار داشته باشد و به دلیل فسخ قرارداد نیومایر و گرو این تیم می‌تواند از بازیکنان جدید خود استفاده کند، اما مشکل پاتوسی موضوع دیگری است که باید مسئولان کمیته نقل و انتقالات درباره آن توضیح بدهند. تمام بازیکنان خارجی هم پیش از امضاء قرارداد باید در تست‌های پزشکی شرکت کنند و از سوی ایفمارک تائیدیه بگیرند.

فتاحی درباره اعتراض باشگاه استقلال به برگزاری دربی ۸۹ در تاریخ ۱۰ فروردین گفت: تاکنون نامه‌ای از باشگاه استقلال برای اعتراض به تاریخ دربی دریافت نکرده ایم. برنامه لیگ سه ماه پیش از شروع مسابقات به تمام باشگاه‌ها ابلاغ می‌شود و هرکس اعتراضی دارد باید در آن زمان اعلام کند. اکنون وقت اعتراض به برنامه لیگ نیست.

او درباره برنامه ریزی ویژه سازمان لیگ برای چهار باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: ۲ ماه پیش در جلسه‌ای که با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در عمان داشتیم درخواست دادیم تقویم بازی‌های شرق و غرب آسیا با هم متفاوت باشد و خوشبختانه کشور‌های قطر، امارات، عربستان موافقت کردند که تقویم واحدی از سوی کشور‌های غرب آسیا در اختیار AFC قرار بگیرد. به همین دلیل درخواست کردیم با توجه به اینکه همزمان با آغاز رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ماه‌های بهمن و اسفند لیگ کشور‌های غرب آسیا هم در جریان است این رقابت‌ها در منطقه غرب یک ماه زودتر برگزار شود.

قرار شد جلسه‌ای بگذاریم و یک تقویم واحد را به کنفدراسیون فوتبال آسیا بدهیم تا بر اساس آن برنامه ریزی شود. تقویم ۲۰۲۰ تصویب شده و این کار را برای سال‌های بعد پیشنهاد دادیم تا انجام شود.

فتاحی ادامه داد: در سفری که به امارات داشتیم جلسه خوبی با مسئولان این کشور برگزار کردیم و قرار شد در جلسه‌ای دیگر برنامه ریزی دقیقی برای مرحله یک شانزدهم نهایی انجام شود. با توجه به اینکه لیگ ما ۲۶ اردیبهشت سال آینده تمام می‌شود و بازی‌های مرحله یک شانزدهم نهایی بعد از فیفا دی روز‌های ۲۸ و ۲۹ خرداد و ۴ و ۵ تیر ماه برگزار می‌شود. اگر تیم‌های ما صعود کنند و بازی داشته باشند، با توجه به اینکه مسابقات فصل آینده مرداد ماه آغاز می‌شود در حق نمایندگان ایران اجحاف می‌شود و باید در این زمینه هماهنگ شود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره فیفادی‌های آتی بیان کرد: فیفادی اواخر اسفند است و از سوی فدراسیون درخواست اردو شده است. باید صبر کنیم تا تکلیف سرمربی تیم ملی روشن شود. تمام برنامه‌های لیگ تا ۴ سال آینده آماده است و حتی تا قبل از جام جهانی هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم. یک ماه قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ باید نیم فصل لیگ برتر تمام شود. هرکس سرمربی تیم ملی شود با این برنامه ریزی کار می‌کند. روز‌های فیفا تا سال ۲۰۲۲ مشخص است و هر فردی سرمربی تیم ملی شود غیر از این تاریخ‌ها درخواست دیگری نمی‌دهد.