به گزارش اکونا پرس،

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،کارلوس کی روش پس از شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن در مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا پس از هشت سال با این تیم خداحافظی کرد تا مسئولان فدراسیون فوتبال برای انتخاب جانشین این مربی پرتغالی وارد چالشی جدی شوند.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به تازگی از نقش تاثیرگذار اعضای کمیته فنی فدراسیون برای انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی خبر داد و اعلام کرد: فریدون معینی، مرتضی محصص، حمید استیلی، حسین کلانی، حشمت مهاجرانی و میرشاد ماجدی اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال هستند که این مجموعه برای انتخاب جانشین کی روش نظرات مختلف می‌دهند و آنها برای اینکه تیم ملی چه مدل مربی می‌خواهد تصمیم گیری می کنند.

طبق اعلام حسین کلانی، یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال نخستین نشست اعضای این کمیته برای بررسی وضعیت سرمربی آینده تیم ملی و انتخاب گزینه های جانشینی کی روش پس از تعطیلات پیش رو برگزار خواهد شد و به همین دلیل احتمال می رود در یکی از روزهای میانی هفته آینده این نشست تشکیل شود.

در روزهای اخیر از  سرمربیانی چون زین الدین زیدان، برت فن مارویک، ژوزه مورینیو، هروه رنار و یورگن کلینزمن به عنوان گزینه های جانشینی کی روش نام برده شده است که البته هیچ یک از اعضای فدراسیون فوتبال این گزینه ها را تائید نکرده اند.

در نشست کمیته فنی فدراسیون جدا از بررسی گزینه های احتمالی سرمربیگری تیم ملی درباره علل ناکامی این تیم در راه صعود به فینال جام ملت های آسیا هم بحث و تبادل نظر خواهد شد.