به گزارش اکونا پرس،

نشریه سان اعلام کرد پادشاه عربستان که در حال حاضر دارایی‌اش حدود 850 میلیارد پوند برآورد شده است برای خرید باشگاه منچستریونایتد عزم جدی داشته و در نظر دارد تا خانواده گلیزر را برای انتقال سهام این باشگاه متقاعد کند.

طی ماه‌های اخیر منابع نزدیک باشگاه اعلام کرده بودند که این خانواده قصد فروش باشگاه را نداشته اما یک پیشنهاد چشمگیر می‌تواند تصمیم آنها را تغییر بدهد. این خانواده آمریکایی تقریبا 14 سال پیش با 790 میلیون یورو منچستریونایتد را خریداری کردند اما طی سال‌های اخیر بدهی‌های بزرگی را به آن تحمیل کردند. اگر آنها راضی به فروش سهام باشند حدود 2.2 میلیارد پوند سود خواهند کرد.

نشریه سان برای نخستین بار در ماه اکتبر از علاقه پادشاه عربستان سعودی خبر داد و خرید این باشگاه به طور کامل رد شد. ارزش‌گذاری 3.8 میلیارد پوندی برای خرید منچستریونایتد به عملکرد اوله گونار سولسشیر در کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده بستگی دارد و به همین دلیل تا پایان فصل جاری بعید به نظر می‌رسد این انتقال انجام شود.

طبق گزارش‌ها با توجه به روابط بین دو کشور عربستان و قطر، بن سلمان 33 ساله تصمیم دارد منچستریونایتد را بالاتر از منچسترسیتی قرار بدهد که متعلق به شیخ منصور از خانواده سلطنتی ابوظبی است. بن سلمان وارث تخت پادشاهی عربستان سعودی است و در حال حاضر به عنوان معاون نخست وزیر کشور خدمت می کند.