به گزارش اکونا پرس،

مهدی امیر آبادی در گفت و گو با ایلنا، درباره شرایط استقلال تهران در نیم فصل دوم اظهار داشت: باخت مقابل تراکتورسازی یک مقدار در روحیات بازیکنان تاثیرگذاشت اما بچه‌های استقلال باید حواس جمع باشند و حواشی ورود نکنند تا به خوبی پتانسیل‌شان را حفظ کنند. 

امیر آبادی ادامه داد: در نیم فصل خریدهای خوبی انجام شد و از نظرم می‌توانند در مسابقات پیش رو به تیم کمک کنند. به خصوص در سمت چپ خط دفاعی بازگشت امید نورافکن خیلی بهتر شد و شرایط مناسب است تا در بازی حساس مقابل ذوب آهن تعیین کننده باشد. تقابل شفر و منصوریان جذاب است. ذوب آهن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کرد و آقای منصوریان الان انگیزه دارند تا برابر تیم سابق، نمایش خوبی داشته باشند. 

بازیکن اسبق استقلال درخصوص عملکرد آیاندا پاتوسی گفت: مهره با کیفیتی است و از خریدهایی مانند گرو و نیومایر خیلی بهتر است. گفته بودم امیدوارم بازیکنانی خریداری شوند که به درد استقلال بخورند نه اینکه مشکلی به تیم اضافه کنند. یک مقدار کار دارد تا به خوبی راه بیفتد.

امیرآبادی درخصوص پیوستن گادوین منشا و اسماعیل گونکالوس گفت: من متعجبم که چطور پرسپولیس گادوین منشا را از دست داد. منشا بازیکن تاثیرگذاری بود و توپ را خوب حفظ می‌کند. در استقلال هم این کار را خوب انجام داده و وینگرها به او اضافه می‌شوند. درباره ایسما باید بگویم که یک ذره اضافه وزن دارد اما از نظر تکنیکی بازیکن مطلوبی دیدم و امیدوارم کمک کنند تا دل این هواداران شاد شود چون اگر هواداران نباشند هیچ تیمی به درد نمی‌خورد.

بازیکن اسبق آبی‌ها درخصوص چینش ترکیب استقلال گفت: از سال قبل هر کسی انتقاد کرده همه به این فکر بوده‌اند که فقط استقلال خوب نتیجه بگیرد وگرنه به دنبال تخریب تیم محبوب خودمان نیستیم. شما می‌دانید که دلخوشی هواداران همین نتیجه گیری‌هاست. وقتی می‌بینیم آقای شفر هنوز با گذشت بیشتر از یک سال به ترکیب ثابت نرسیده است یک مقدار نگران کننده است.

او ادامه داد: از این هم متعجب هستم که آقای فرشاد محمدی مهر که خرید خوبی بوده و شرایط مناسبی هم دارد چرا هنوز به صورت منظم بازی نکرده است. بازیکن باید به روز باشد و در کنار سایر بازیکنان حضور پیدا کند، او بازیکن مستعدی است. از وریا به عنوان وینگر استفاده می‌شود و بعضی اوقات پژمان منتظری دفاع راست بازی می‌کند که به نظرم این فرصت باید به محمدی مهر داده شود. یا بازیکنان دیگری مانند رضا آذری، روح اله باقری یا محسن کریمی که در ترکیب نیستند. آنها باید در همین بازی‌ها بازی کنند و آینده استقلال را تشکیل می‌دهند.

امیرآبادی درباره بازگشت امید نورافکن گفت: در حاشیه کلاس مربیگری به امید گفتم اگر می‌توانی به تیم کمک کنی برگرد و به تیم کمک کن.خداراشکر که برگشت و خوشحالم که در تیم حضور دارد. در سمت چپ مشکل داشتیم و با سمت راست بالانس نبود که با حضور او خیلی روند بهتر شده است.

او درباره رقابت بین سیدحسین حسینی و سیدمهدی رحمتی گفت: همه می‌دانند رحمتی دروازه بان بزرگی است و بازی‌های حساسی را برای استقلال به میدان رفته است. حسینی هم بازیکن بزرگی است اما باید تحمل کند تا اگر فرصتی به او رسید از آن استفاده کند. اکنون استقلال دو دروازه‌بان بزرگ دارد و نظر سرمربی بستگی دارد که چه کسی در دروازه باشد.

امیرآبادی درباره حضور استقلال در مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: گروه واقعا گروه مرگ است. این برای دومین سال متوالی است که چنین قرعه‌ای ایجاد شده است. استقلال در جام حذفی که کنار رفته، در حال حاضر هواداران از آقای شفر یا قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان را می‌خواهند یا نتیجه گیری در لیگ قهرمانان آسیا. آقای شفر تیم را از آقای منصوریان تحویل گرفتند و به این اعتقاد ندارم که بازیکنانی که در تابستان جدا شدند روی تیم اثر گذاشته باشند. چندین بار گفتم استقلال آنقدر کوچک نشده است که با جدایی تیام و جپارف ضعیف شود. این نبود که آن دو بخواهند برای تیم نتیجه گیری کنند و استقلال نباید به ستاره متکی باشد.

مدافع اسبق استقلال درخصوص اتفاقاتی که طی ماه اخیر برای وریا غفوری رخ داده گفت: از وریا خواهش می‌کنم که به مسائل سیاسی ورود نکند چرا که راه فوتبال و سیاست جداست. مسائل اقتصادی همه مردم می‌دانند ولی وریا نباید در این برهه که نیاز به امتیازگیری دارد استوری بگذارد یا خودش را درگیر این مسائل کند تا از فوتبال دور شود. به عنوان یک برادر خواهش می‌کنم که به دنبال فوتبال خودش باشد و افراد دیگری هستند که به چنین مسائلی رسیدگی کنند.