به گزارش اکونا پرس،

رضا عنایتی در گفت و گو با ایلنا، درباره شرایط فعلی تیم استقلال تهران پس از برتری مقابل ذوب آهن اصفهان گفت:‌ جدا از بحث فنی این مسابقه نکات زیبایی هم داشت؛ رویارویی بازیکنان سابق با علی منصوریان که یکی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال بود؛ هست و خواهد بود، خیلی قشنگ بود. درباره تیم بگویم نسبت به تمام بازی‌هایی که این فصل از استقلال دیده‌ام دچار نوسان کمتری بود و در هر سه خطوط بازیکنان وظایف خود را انجام دادند و با کمترین ضریب اشبتاه ظاهر شدند.

عنایتی درباره اهمیت حضور پاتوسی در این مسابقه گفت: نتیجه خوبی هم در پایان رقم خورد ضمن اینکه نباید از بازیکن تاثیرگذاری که خوب با ترکیب وفق پیدا کرده، گذشت. این نشان می‌دهد ما باید بازیکنانی را جذب کنیم که کیفیت خوبی داشته باشند و در کنار آنها بازیکنان خودمان هم چیزی برای یادگیری داشته باشند.

پیشکسوت استقلال تهران درباره ترکیبی که وینفرد شفر طی دو هفته گذشته بکار گرفته، گفت: این بسیار اهمیت دارد که نظر سرمربی در چینش نهایی اتخاذ شود. نظر سرمربی کاملا بر همه چیز احاطه دارد. همیشه در باشگاه‌ها یک ترکیب پایه‌ای وجود دارد و تغییرات با توجه به شرایط در آن اعمال می‌شود. امیدوارم آقای شفر با همین روند ادامه بدهند و هیچ فرصتی پیش روی استقلال برای از دست دادن امتیاز نیست. به اندازه کافی امتیاز از دست رفته و امیدوارم در مسابقات بهترین باشند.

مهاجم اسبق آبی‌ها درخصوص عملکرد اللهیار صیادمنش در مقایسه با سایر بازیکنان جوان تیم و اینکه شفر او را الماس استقلال نامیده، اظهار داشت:‌ صیادمنش عالی بود؛ در بازی‌های قبلی هم اینطور بوده و تاثیرگذاری دیدنی دارد. امیدوارم که شرایط طوری باشد که رضا آذری حتما بازی کند و مهدی قائدی با توجه به آسیب دیدگی اخیر به خوبی در تیم باشد چون ما به این جوانان نیاز داریم. ترکیب نیروی جوانی و تجربه در ترکیب می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد، جوانان تیم ما باید قدر خودشان را بدانند و این را همیشه به یاد داشته باشند که در چه تیمی بازی می‌کنند، رو به جلو پیش بروند و این برای آینده استقلال خیلی خوب است. امیدوارم آقای قائدی و آذری سریعتر در قالب تیمی قرار بگیرند و بازی کنند.

عنایتی در پاسخ به این سوال که حضور اسماعیل گونکالوس و گادوین منشا را در خط حمله چطور دیده، بیان داشت: ایسما که نزدیک به 20 دقیقه بازی کرده و تا با تیم هماهنگ شود زمان می‌برد اما نباید از منشا انتظار کارهای عجیب داشته باشیم. ما او را به دوندگی و جنگندگی و اذیت کردن خط دفاعی حریف می‌شناسیم. شما باید با توجه به توانایی بازیکن از او انتظار داشته باشی، نباید روی او بار روانی و فشار بگذاریم که چرا گلزنی نمی‌کنی. این اتفاق بدی خواهد بود و منشا با تمام وجود برای استقلال بازی می‌کند و از نظر من همین کافی است.

او همچنین درباره مرتضی تبریزی گفت: به لحاظ روحی روانی او شرایط خوبی ندارد، شما می‌دانید که وقتی یک بازیکن از تیمی به تیم بزرگتر نقل مکان می‌کند دچار یک بار روانی و فشار می‌شود که البته طبیعی است. زمانی که توقع از یک بازیکن بالا باشد یک موج علیه او شکل می‌گیرد، اصلا به این کار ندارم که چه مقدار برای خرید یک بازیکن پرداخت می‌شود. یک سری مباحث بعد از حضور بازیکن شکل می‌گیرد. برای مثال کریستیانو رونالدو که در چند هفته اول برای یوونتوس گلزنی نکرد علیه او چه مطالبی منتشر شد و الان که شما می‌بینید آیا با عدم حضور رونالدو که تاثیر فراوانی در گل‌های این فصل یووه داشته آیا کسب امتیازات به این شکل برای آنها ممکن بود؟ 

عنایتی ادامه داد: وقتی رونالدو شروع به گلزنی کرد همه برگشتند و درباره اتفاقات مثبت درباره او صحبت کردند که چگونه سهام بالا رفت،‌ چطور پیراهن به فروش رفت و چطور هزینه انتقالش از فروش همان پیراهن برطرف شد. اگر چند هفته دیگر ناکامی رونالدو در گلزنی ادامه داشت شک نکنید که هجمه بیشتر می‌شد. پس چنین اتفاقاتی در فوتبال دنیا حتی برای سوپراستارها هم هست، تبریزی اگر هنوز هم خودش را باور کند و فشار را از خودش دور کند و حدود 6 7 گل تا پایان فصل بزند، مطمئن باشید که این حرف و حدیث‌ها را تا پایان فصل دیگر نمی‌شنوید.

عنایتی در این خصوص که با حضور چنین بازیکنانی در خط حمله روح الله باقری فرصت کمی برای حضور در ترکیب اصلی داشته، گفت: تفکرات هر سرمربی این را مشخص می‌کند که هر هفته کدام بازیکن در ترکیب باشد. روح الله در نیم فصل اول یکی از بهترین‌های ترکیب بود اما الان به نظرم در خط حمله استقلال ترافیک وحشتناکی وجود دارد؛ تمامی بازیکنانی که هستند کیفیت مناسبی دارند و باید برخی کنار گذاشته شوند تا سرمربی مهره‌‌ای که می‌خواهد را انتخاب کند. امیدوارم روح الله هم که علاقه زیادی به رفتار او دارم همانند سایر مهاجمان در راستای نتیجه گیری تیم تاثیرگذار باشد.

عنایتی در این خصوص که با فاصله چهار امتیازی استقلال نسبت به صدر جدول شانس قهرمانی برای آبی پوشان زنده شد، گفت: صد در صد. امید دارم که آنها هفته به هفته نزدیک‌تر شوند و با روحیه‌ای که گرفته‌اند امتیازات عقب افتاده را جبران کننده و امسال یک جام زیبا را در دست بچه‌های استقلال ببینیم.

او درباره رویارویی استقلال با الهلال، الدحیل و العین در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: باید خودمان را برای چنین تورنمنت‌هایی آماده کنیم. بازیکنان باید این توانایی را داشته باشند که هر سه چهار روز برای بازی کردن آماده باشند. این مختص کشور ما نیست در کشورهای بزرگ دنیا هم چنین اتفاقاتی می‌افتد که اغلب برنامه مسابقات فشرده است، ما باید عادت کنیم که به جای دنبال بهانه بودن شرایط خودمان را از نظر نرم افزاری و سخت افزاری بهبود ببخشیم. امیدوارم تمام شرایط در نظر گرفته شود و بهانه نتراشیم.

عنایتی در پایان درباره شایعه سرمربیگری وینچنزو مونتلا در تیم ملی ایران گفت: هیچ اطلاعی در این باره ندارم. آرزو می‌کنم هر فردی که روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند، موفق باشد. بحث، بحث ملی است، ما که پیشکسوت نیستیم، آنهایی که پیشکسوت هستند کمک کنند تا ان شاء الله این قایق به راحتی روی دریا حرکت کند و به مسیرش برسد.