به گزارش اکونا پرس،

به نقل از  روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران،  فریبرز محمودزاده درباره روند جذب بازیکنان خارجی گفت: درباره پرونده بازیکنان خارجی باید صحبت‌هایی انجام شود تا رفع ابهام صورت بگیرد. در باره پرونده پاتوسی باید بگویم او طبق قوانین داخلی و بر اساس در بند یک ماده ۸ نقل و انتقالات صرفا بحث قرارداد ملاک است و تکمیل شدن پرونده بازیکن در آن نیامده است. درباره بازیکنان خارجی فقط بحث ITC مطرح است و زمان درخواست ITC ملاک قرار دارد. این را هم باید بگویم درخواست فدراسیون برای ارائه ITC به فیفا و استعلام جذب پاتوسی کاملا قانونی است اما از سوی فیفا به صورت رسمی ارائه نشده بود که من اینجا به شما نشان می‌دهم.

وی ادامه داد:‌روابط بین‌الملل فدراسیون هم به صورت رسمی اعلام کرد که این مسئله قانونی بود اما درباره بازیکنان ژاپنی هم باید بگویم که قرار بود خواهرخواندگی بین ایران و ژاپن به امضا برسد تا اگر بازیکن ایرانی به لیگ ژاپن رفت یا بازیکن ژاپنی به لیگ ایران آمد سهمیه خارجی حساب نشود و این موضوعی است که عادل فردوسی‌پور در برنامه‌اش مطرح کرد و گفت خواهرخواندگی چیست؟ بله این موضوع در آئین‌نامه ما نیست اما اصلا در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و هیأت رئیسه سازمان لیگ این مسئله مصوب نشده است. بنابراین منتفی است و به همین خاطر است که تیم‌ها بیشتر از ۴ بازیکن خارجی ندارند. سوکیتا و آکاهوشی دو بازیکن ژاپنی تراکتورسازی و فولاد با این مصوبه به ایران نیامدند چرا که چنین مصوبه‌ای اصلا وجود ندارد.

وی افزود:‌سوکیتا ۱۰ بازی در لیگ سوئد و آکاهوشی ۱۲ بازی در لیگ لهستان انجام داده است و هیچ تخلفی در این صورت صورت نگرفته و مدارک آن وجود دارد. هر بازیکنی که کارت بازی‌اش صادر شده کاملا قانونی بوده است.