به گزارش اکونا پرس،
بیژن طاهری از عملکرد تیمی استقلال در دیدار با نفت مسجدسلیمان ابراز رضایت می‌کرد و معتقد بود حضور دو تیم آماده پشت هم در استقلال باعث قوت قلب کادر فنی است. مربی استقلال درباره بازی با العین هم با خبرورزشی حرف زد. 
* تغییرات زیاد در ترکیب تیم مقابل نفت ریسکی نبود؟
ما در ۲ جام حضور داریم که همه رقابت‌هایش سنگین و نزدیک به هم است. در مقابل ما تیم‌های عربی با مهره‌های گرانقیمت، امکانات روز دنیا، زمین‌های تمرین عالی و هزینه‌های آن‌چنانی قرار دارند ولی با این همه اختلاف ما با الدحیل ۳ گل نبود و این توجیه درستی برای این شکست نیست، اما فکر می‌کنم در ادامه دیگر این نتایج برای استقلال رقم نخواهد خورد. 
* نفت مسجدسلیمان را چقدر می‌شناختید؟
ما دو بازی در نیم‌فصل اول با این تیم داشتیم و می‌دانستیم با تیمی بازی داریم که خوب فوتبال بازی می‌کند، خوب جمع می‌شود، خوب دفاع می‌کند و ضدحملات خطرناکی دارد. با این همه، زدن یک گل و برتری ما، اتفاق مهمی بود که به آن نیاز داشتیم تا در کورس بمانیم. 
* چه شد که تعدادی از بازیکنان را از لیست ۱۸ نفره هم بیرون گذاشتید؟
این تصمیم شفر بود و تشخیص داد به تعدادی از بازیکنان استراحت بدهد. ایسما را از ابتدا به میدان فرستادیم و با تغییر پست برخی نفرات، تیم را بالانس کردیم. 
* ایسما چرا هنوز اضافه‌وزن دارد؟
ایسما بازیکن خیلی خوبی است که بازی به بازی و هفته به هفته بهتر می‌شود. او در دیدار با نفت از مهره‌های کلیدی بود که پاس گل هم داد. البته هنوز از نظر بدنی کامل نیست، اما در همین شرایط هم عالی ظاهر شد. 
* چه ویژگی‌هایی در فوتبالش دیده‌اید؟
او در کورس با بازیکن حریف ۵ متر جلوتر است. هر بار یار مستقیمش دنبالش می‌دوید ۵ گام از ایسما عقب می‌افتاد. دید خوبی دارد و پاس را به موقع ارسال می‌کند. یکبار هم که خودش توپ را به تیر زد. 
* در صحنه کاشته زدن بین پاتوسی و کریمی دعوا و چانه‌زنی به‌وجود آمد. استقلال کاشته‌زن ندارد؟
چرا! اتفاقاً کاشته‌زن‌های تیم ما مشخص هستند. در آن صحنه هم، چون علی (کریمی) پس از سه هفته دوباره به ترکیب تیم برگشته بود از پاتوسی خواهش کرد ضربه را بزند و پاتو هم کنار رفت. تعارف می‌کردند. 
* شفر چه می‌گوید؟
شفر معتقد است هر کس شرایط ضربه زدن را دارد باید بزند. او فرد مشخصی را برای این کار تعیین نکرده است. 
* علی کریمی و روزبه چشمی که پس از دو، سه هفته دوری به ترکیب برگشته بودند توانستند وظایف‌شان را انجام بدهند؟
آن‌ها بازیکنان کوچکی نیستند که با دو هفته دوری از ترکیب ندانند چطور به ترکیب اضافه شوند. هر دو بهترین بازی‌شان را نمایش دادند. 
* این هفته با العین بازی دارید! این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنید؟
امسال مسابقات بسیار بسیار سخت‌تر از دوره‌های قبل شده است. همه تیم‌های عربی تا توانسته‌اند هزینه کرده‌اند. الهلال، الدحیل و العین همگی چند ده میلیون دلار برای این رقابت‌ها پول خرج کرده‌اند. به‌خدا بازیکنان ما با غیرتی که دارند در مصاف با این تیم‌ها به میدان می‌روند و نتیجه می‌گیرند. 
* چه برنامه‌ای برای بازی العین دارید؟
بازی آسانی نیست. ما در دیدار اول باخته‌ایم و باید با کمک و حمایت هواداران‌مان برنده از میدان خارج شویم.
 
منبع: خبرورزشی