به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داود رفعتی درباره برگزاری سمینار آموزشی کمک داور ویدئویی گفت: این سمینار در دو بخش از 10 تا 15 فروردین ماه در دوحه قطر برگزار شد. در بخش اول دوره آموزشی مدرسان سیستم کمک داور ویدئویی بود که از ایران دانیال مرادی در این کلاس حضورداشت. لازم به توضیح است در این دوره 20 نماینده از آسیا و آمریکای جنوبی شرکت داشتند.

رفعتی افزود: بخش دوم از روز چهارشنبه 14 فروردین آغاز و به مدت دو روز ادامه داشت. در این دوره در خصوص تکنولوژی، مدیریت، ارتباطات و نظارت برگزار شد و نکاتی به حاضرین در این سمینار آموزش داده شد. همچنین در خصوص راه اندازی سامانه VAR  سه شرکت از کشورهای آلمان، تایلند و کره جنوبی در این دوره حضور داشتند که مذاکراتی را با آنها انجام دادیم.

رئیس دپارتمان داوری بیان کرد: دوره آموزشی پیشرفته و کاملی زیر نظر مدرسان فیفا برگزار شد و آموزش های لازم جهت استفاده از سیستم VAR توسط مدرسین به حاضرین ارائه شد. با توجه به اینکه مجوز استفاده از نرم افزار داخلی را از فیفا و بورد بین المللی گرفته ایم، سعی داریم این سامانه را با شرکت های داخلی راه اندازی کنیم. بنظرم این پروسه چند ماه زمان می برد.  بدون تردید فدراسیون فوتبال و کمیته داوران تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می دهد که از اول فصل لیگ نوزدهم این سامانه راه اندازی شود.

رفعتی در پایان خاطر نشان کرد: قصد داریم با باشگاهها جلساتی را در این زمینه برگزار کنیم. همچنین  دوره های مختلفی را برای داوران ترتیب داده ایم و کلیپ این کلاس ها را برای فیفا ارسال خواهیم کرد که پس از تایید فیفا، طبق پروتکلی که به فدراسیون اعلام کرده اند، نماینده بورد بین المللی فوتبال برای بازدید نهایی به ایران می آید. البته ناگفته نماند باشگاهها، صدا و سیمای استانها باید زیر ساخت های لازم در این زمینه را فراهم کنند. انشاءالله با همکاری باشگاهها سیستم کمک داور ویدئویی را برای لیگ نوزدهم اجرایی خواهیم کرد.