به گزارش اکونا پرس،

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:در هفته‌های پایانی لیگ برتر و دیگر لیگ‌های فوتبال کشور بازی‌ها حساس می‌شود و این حساسیت هم در صدر جدول و هم در پایین جدول برای قهرمانی و سقوط یک تیم وجود دارد و لذا در این مورد حساس بخشی را سازمان لیگ برتر در زمینه انجام مسابقات برنامه ریز می‌کند مثلا هم زمان بودن و الزام رعایت قانون در برگزاری بازی‌ها و بخشی هم مرتبط به کمیته انضباطی و اخلاق است که در موردش برنامه ریزی لازم انجام شده است.

او ادامه داد: کمیته انضباطی و اخلاق در کنار سازمان لیگ برتر فوتبال و شخص مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در کنار دیگر کمیته‌های مربوطه از جمله استیناف و ... در تمامی مسابقات حساس حضور خواهند داشت و طبق برنامه ریزی عمل خواهیم کرد.

حسن زاده افزود: ما برای تمامی بازی‌های لیگ برتر فوتبال و لیگ دسته اول ناظر ویژه اعزام خواهیم کرد و با توجه به حساسیت در دیگر لیگ‌های برتر هم این موضوع را مد نظر خواهیم داشت و شاید مسئولان کمیته‌های اخلاق، انضباطی و حتی استیناف هم خودشان در برخی مسابقات حضور داشته باشند چرا که در اینگونه موارد ۲ بحث مهم وجود دارد یکی بحث سکو‌ها و فضای میزبانی و افراد خارج از زمین هستند و دیگر موضوع داخل زمین و نیمکت تیم‌ها است. در بحث سکو‌ها و ... ناظران ما در کمیته انضباطی نظارت ویژه دارند و در بخش خدای ناکرده مربوط به تبانی احتمالی و یا رصد‌هایی از این دست دوستان ما در کمیته اخلاق بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد.

او افزود: تدابیر مهمی در کمیته‌های اخلاق و انضباطی برای جلوگیری از اتفاقات احتمالی پیش بینی شده و مقدمات کار برنامه ریزی شده و در حال انجام است و از طرف برگزار کنندگان باید شراط مهیا باشد. از مسئولان تیم‌ها از جمله کاپیتان‌های ۲ تیم کاد فنی و برخی مسئولان و بازیکنان می‌خواهیم در مصاحبه با رسانه‌ها از مسائل حاشیه‌ای دوری کنند و باعث تحریک دوستداران فوتبال یا تیم خودشان و حریف نشوند و بیشتر در حول محور فنی تیم هایشان مصاحبه کنند.

او ادامه داد: بخشی از اتفاقات در دربی اخیر تیم‌های استقلال و پرسپولیس مربوط به نیمکت تیم‌ها بود و سکو‌ها روز آرامی را پشت سر گذاشتند و باید در بازی‌های آینده باز هم سکو‌ها فقط به تشویق تیم‌های خودشان بپردازند و مسئولان و بازیکنان هم کار فنی خود را انجام دهند.

حسن زاده در پاسخ به مسائل تبانی گفت: این موضوع در حیطه اختیار کمیته اخلاق است و بنده می‌دانم که تمامی موارد از سوی مسئولان این کمیته رصد می‌شود.