به گزارش اکونا پرس،
لیگ برتر امروز با برگزاری دو دیدار وارد هفته بیست‌وششم می‌شود. ذوب‌آهن میزبان پرسپولیس است و ماشین‌سازی هم بازی در تهران و برابر استقلال را تجربه خواهد کرد. سه امتیاز این بازی البته از نظر حیثیتی برای هر دو تیم ذوب‌آهن و ماشین‌سازی دارای اهمیت است، اما تغییر آنچنانی در سرنوشت دو تیم ایجاد نخواهد کرد. نه ذوب‌آهن داعیه قهرمانی و کسب سهمیه را دارد و نه ماشین‌سازی. از سویی هیچ یک از این دو تیم خطر سقوط به دسته پایین‌تر را حس نمی‌کنند. 
اما امروز دو تیم از ذوب‌آهن و ماشین‌سازی انتظار ویژه دارند. تراکتورسازی یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی منتظر است همشهری اش برابر استقلال به نتیجه خوبی دست یابد و حریف را از دستیابی به سه امتیاز بازدارد. سپاهان هم چشم امید به ذوب‌آهن بسته است که برابر پرسپولیس خوب نتیجه بگیرد. در این صورت شاگردان امیر قلعه‌نویی با امیدواری بیشتری برای قهرمانی بازی‌ها را دنبال خواهند کرد. 
ذوب‌آهن در هفته‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای از نظر سبک بازی و همچنین نتیجه گیری داشته. حتی در لیگ قهرمانان آسیا و به نظر می‌رسد علیرضا منصوریان و تیمش به این باور رسیده‌اند که تیم دوم لیگ برتر و تیم دوم لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های نه‌چندان دور هستند. این بازی فرصت خوبی است که ذوب‌آهن ثابت کند بازی‌های خوب هفته‌های اخیرش فقط یک اتفاق نبوده است و از روز‌های بدش فاصله گرفته است. 
و، اما ماشین‌سازی تیم رکورددار تساوی در شرایطی در تهران با استقلال بازی خواهد کرد که به نظر می‌رسد مثل همیشه ارایه‌گر بازی بسته‌ای خواهد بود و تلاش خواهد کرد با استفاده از ضد‌حملات به سه امتیاز بازی برسد. این اتفاق یک اتفاق فوق العاده برای شاگردان رضا مهاجری خواهد بود. نمی‌شود از انگیزه پنهان آن‌ها چشم‌پوشی کرد. امتیازی که آن‌ها از این بازی کسب می‌کنند، تقدیم به تیم همشهری خواهد شد؛ تراکتورسازی. 
رقابت در بالای جدول پویا دنبال می‌شود. ۵ تیم مدعی قهرمانی هستند و همین موضوع بازی‌های متعددی را حساس کرده است. این رقابت در هفته‌های پایانی به اوج حساسیت خواهد رسید به خصوص که کمیته اخلاق تکلیف کرده تیم‌هایی که نه داعیه صعود دارند و نه خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کنند، باید در بازی‌های باقی‌مانده با همه توان بازی کنند.
منبع: خبرورزشی