به گزارش اکونا پرس،

تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، باید فردا (جمعه) از ساعت ۲۰:۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان اصفهان برود و در صدد کسب پیروزی است. شاگردان برانکو اکنون با ۵۵ امتیاز در صدر جدول هستند و زردپوشان با ۵۰ امتیاز سوم هستند، اما شاگردان امیرقلعه نویی نیز همچنان امیدوار به کسب برد هستند تا به قهرمانی امید داشته باشند.

این بازی به الکلاسیکوی فوتبال ایران معروف است و جدال‌های آن‌ها همیشه در چند سال گذشته با حواشی زیادی همراه بوده است که در زیر به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

در ۲ مهر ۱۳۹۱ پرسپولیس و سپاهان در اصفهان به مصاف هم رفتند که یکی از جنجالی‌ترین دیدار‌های این ۲ تیم شکل گرفت. شاگردان مانوئل ژوزه در پایان بازی را دو بر صفر باختند، اما پس از بازی مشخص شد که چند بازیکن سرخپوش در نیمه دوم  دچار مسمومیت شده بودند. مهدی مهدوی کیا، محمد نوری و... همگی ادعا می‌کردند که با استفاده از برخی قوطی های آب مسموم بودند و بازی را با حالتی دشوار دنبال می‌کردند.

حدود یک سال بعد در شهریور ۱۳۹۲ پرسپولیس و سپاهان به مصاف هم رفتند. در آن روز‌ها شاگردان علی دایی مدعی قهرمانی بودند و در دقایق ابتدایی بازی، محسن قهرمانی یک پنالتی برای سپاهان گرفت و میثم حسینی بازیکن پرسپولیس را از زمین مسابقه اخراج کرد تا سرخپوشان مدت زیادی را ۱۰ نفره بازی کنند. این اشتباه داور سبب شد تا علی دایی، سرمربی وقت پرسپولیس در نشست خبری مسائل زیادی را مطرح کند که در نهایت قهرمانی به مدت ۶ ماه از داوری کنار گذاشته شد.

خاطره انگیزترین تقابل این ۲ تیم به ۱۱ سال قبل بازمی گردد. در لیگ هفتم، پرسپولیس برای اولین بار پس از علی پروین مدعی جدی قهرمانی لیگ بود و در صدد بود با هدایت افشین قطبی (سرمربی کنونی فولاد خوزستان) برای نهمین بار قهرمان فوتبال ایران شود.

اوضاع در لیگ برای قرمز‌ها بسیار خوب پیش می‌رفت و شاگردان امپراطور از همان ابتدا با گل‌های محسن خلیلی، علیرضا نیکبخت و کریم باقری در صدر جدول قرار گرفتند، اما هرچه به پایان لیگ نزدیک می‌شدیم پرسپولیس افت کرد و حتی تا رده سوم هم پایین آمد، اما این داستان پرماجرای سرخ‌ها در فصل ۸۶-۸۷ با قهرمانی شان به پایان رسید.

آن‌ها در هفته ما قبل پایانی صبا را با نتیجه ۴-۱ بردند تا برای قهرمانی به تنها یک برد مقابل رقیب مستقیم (سپاهان) نیاز داشته باشند. بازی آغاز و پرسپولیس یک بر صفر پیش افتاد، اما حاج صفی نتیجه را یک بر یک کرد تا اینکه سپهر حیدری در وقت‌های اضافه گل دوم را زد و پرسپولیس قهرمان لیگ برتر ایران شد.