به گزارش اکونا پرس،

 امیرحسین صادقی کاپیتان سابق استقلال به گفته خودش نزدیک به 13 سال از دوران فوتبالش را در این باشگاه سپری کرده‌ اما در نهایت با ناراحتی از این باشگاه رفت. صادقی معتقد است که اگر روزی بخواهد در مورد فوتبال حرف‌هایی را بزند، خیلی‌ها باید از فوتبال بروند به همین دلیل این روزها وی سکوت کرده تا در نهایت حرف‌هایش را در زمان مناسب‌تری بزند.

 بازی‌های استقلال را دنبال می‌کنید؟ شرایط این تیم در آسیا خوب نیست.

شرایطش در آسیا خوب است. اگر در دو بازی سه‌امتیاز بگیرد می‌تواند وضعیت خودش را بهتر کند. امیدوارم این اتفاق بیفتد و استقلال بتواند در مرحله بعدی حضور داشته باشد.

 به نظرتان از گروهش صعود می‌کند؟

توان صعود را دارد چون در یک بازی میزبان هم هست و به همین دلیل صعود استقلال دست خودش است.

 در لیگ چطور؟ می‌تواند قهرمان شود؟

در لیگ هم شرایطش به همین‌گونه است. با نتایجی که تیم منصوریان گرفته شرایط استقلال هم در بالای جدول بهتر شده بوداما انها نتوانستند از این فرصت استفاده کنند در واقع تیم رقیب هم چند بار امتیازات مهمی را ازدست داد ولی استقلال از این فرصت هم بهره نبرد.

 حتی اگر سپاهان یا پرسپولیس قهرمان شوند استقلال هم می‌تواند سهمیه آسیا را کسب کند؟

استقلال الان در رده سوم جدول است و این کار را راحت‌تر می‌تواند انجام بدهد؛.استقلال باید در بازی‌های باقی مانده تمام تلاش خودش را بکند تا به نتیجه برسد. استقلال باید در بازی‌های باقی مانده نتیجه بگیرد و کاری به برد و باخت رقبای دیگرش نداشته باشد. نکته مهمی که وجود دارد و روند بدی که در فوتبال ایران هست و خود من هم تجربه کرده‌ام این است که پرسپولیس اگر مقابل الهلال باخت به خاطر این بود که در باد بازی در دربی مانده بود. اگر تیم تمام تمرکزش را برای بازی که دارد بگذارد خیلی بهتر می‌تواند نتیجه می‌گیرد.

وینفرد شفر از استقلال جدا شد و فرهاد مجیدی سرمربی تیم شد.

مجیدی می‌تواند تیم را جمع کند. چه شفر باشد و چه نباشد. اگر مجیدی خوب نتیجه بگیرد، می‌گویند چه تغییر خوبی بود، اگر هم نگیرد می‌گویند‌ ای‌کاش شفر می‌ماند. به نظرم فرهاد ریسک بزرگی کرده که هدایت استقلال را حداقل در این برهه از زمان قبول کرده است.

 بازی پرسپولیس – سپاهان را دیدید؟

متاسفانه این بازی را کامل ندیدم و فقط از طریق سایت‌ها تکه‌هایی از بازی را دیدم.

 در جریان اتفاقات حاشیه‌ای این بازی هستید؟

بله، متاسفانه به خاطر دیگری که تماشاچیان با هم داشتند یکسری مصدوم شدند.

 حتی یکی از تماشاچیان هم فوت کرد.

حالا دلیلش هرچه که بود من مقصر فوتبال و حواشی آن را نمی‌دانم. متاسفانه وارد دوره بدی از اقتصاد شدیم. تمام اتفاقاتی که رخ می‌دهد مربوط به وضعیت بد اقتصاد کشور و جامعه می‌شود. حالا اینجا این فشار اقتصادی خودش را در فوتبال ما نشان داده و چنین اتفاقاتی افتاد. وقتی یک جوان در فشار اقتصادی قرار می‌گیرد نمی‌تواند در خانه خودش این فشار را بروز بدهد و می‌آید در استادیوم داد و بی‌داد می‌کند تا خودش را خالی کند و همین می‌شود که در فوتبال، والیبال و بسکتبال تشنج ایجاد می‌شود و این اتفاقات فقط در فوتبال نیست.. این‌ها دست به دست هم می‌دهد و کاری جز داد زدن نمی‌توان کرد. انسان هم جایزالخطاست و خیلی اتفاقات ممکن است بیفتد.

 در مورد فحاشی‌هایی که به قلعه‌نویی شد نظری دارید؟

دلم برای آقای قلعه‌نویی می‌سوزد و این‌که فوتبال چقدر نامهربان، بی‌رحم و جلاد است. البته در فوتبال جهان هم اتفاقی می‌افتد اما نه به‌اندازه فوتبال ایران و این چیزها در فوتبال ما خیلی بیشتر است. قبلا در جامعه و حتی فوتبال‌مان حیای زیادی وجود داشت اما متاسفانه الان دیگر حیا وجود ندارد و هرگونه‌اتفاقی ممکن است بیفتد. حالا با این شرایط انتظار داریم خانم‌ها هم به ورزشگاه بیایند. پسر خودم بارها و بارها به من گفت که مرا به استادیوم ببر اما من به او گفتم که محیط استادیوم اصلا به درد تو نمی‌خورد و واقعا نمی‌توانم این کار را بکنم.

 یکسری می‌گویند پرسپولیسی‌ها هر کاری کنند از زمین محروم نمی‌شوند. با این موضوع موافق هستی؟

این‌ها سیاست فوتبال است. ما یک نقاب خیلی بدی در فوتبال‌مان داریم؛ فوتبالی که خیلی زشتی‌ها و پلیدی‌ها پشت نقابش پنهان شده است. اول این بی‌فرهنگی در خانواده‌ها به وجود آمد و به اجتماع کشیده شد. وقتی فحش یک چیز خیلی طبیعی باشد شما چه توقعی از جامعه باید داشته باشید؟! حتی متاسفانه شوخی‌های جوان‌های ما همین چیزها شده و حیا و آبرو از بین رفته است. وقتی جوان در خانواده خود فحاشی می‌کند چه انتظاری باید از جامعه داشت! اجتماع ما مریض است، مریض فرهنگی. مریض فرهنگی هم عاملش فقط اقتصاد است. می‌گویند وقتی فقر از در بیاید‌ ایمان از پنجره بیرون می‌رود و این را دقیقا می‌شود در مملکت دید. 

پرسپولیس و سپاهان با هم دعوا ندارند اما وقتی هواداران‌شان به استادیوم می‌آیند آن اتفاقات را به وجود می‌آورند! همان جوآن‌هایی که به استادیوم می‌آیند و این اتفاقات را رقم می‌زنند. انقدر بی‌هدف و بیکار هستند که دلشان را به کری‌های بازی‌ها خوش می‌کنند تا این اتفاقات خیلی بد بیفتد. هزاران بار گفته‌ام که فوتبالیست بازی می‌کند و پولش را می‌گیرد و هزاران کار دیگر بعد از بازی‌اش می‌کند اما نمی‌دانم تا کی این اتفاقات باید بیفتد و ما به کجا می‌رویم. درست است که فوتبال ایران مثل فوتبال برزیل توی خون مردم است اما نباید حساسیت‌های بی‌خود و بی‌مورد ایجاد شود و باید جلویش را گرفت. الان این همه دعوا و زد و خورد شد، فقط خانواده‌ها نگران می‌شوند که چه‌اتفاقی برای جوان‌شان افتاده است. واقعا چرا باید این همه‌اتفاقات بد بیفتد؟ به خاطر یک فوتبال 90 دقیقه‌ای؟!

 یک استوری در صفحه مجازی خود گذاشته بودید و این بر می‌آمد که رابطه شما با مهدی رحمتی خوب نیست. آیا این‌طور است؟

نه، به من گفته بودند که چه کسانی را می‌بخشی و چه کسانی را نمی‌بخشی که من در آن متن اسم دو نفر را آوردم اما بحث بخشیدن و نبخشیدن نبود. آن‌هایی را که در زندگی‌ فوتبالی مرا اذیت کرده‌اند همه می‌دانند. من با 13 سال سابقه در استقلال به خاطر یکسری اتفاقات از این تیم جدا شدم و خیلی‌ها هم می‌دانند. من آدم کینه‌ای نیستم ولی یک چیزهایی در دلم می‌ماند.

من با مهدی نان و نمک خوردم و روابط خانوادگی با هم داریم. در دوران بازیگری‌ام نذاشتم هواداران از من بت بسازند و بپرستند ولی هنوز هم که چهار، پنج سال است از استقلال جدا شدم در اینستاگرام و صفحه شخصی‌ام مرا کاپیتان صدا می‌کنند. مشکل من با مهدی رحمتی تمام شده ولی یکسری از هوادارنماها یکسری حرفها می‌زنند و برخوردهایی می‌کنند که متاسفانه درست نیست. حتی از چند نفرشان شکایت هم کردم که رسیدگی می‌شود.

 هنوز هم معتقدی که مهدی رحمتی باعث رفتن تو از استقلال شد؟

این را خود مهدی هم می‌داند و اگر قبول ندارید می‌توانید از آقای مظلومی بپرسید که چرا مرا نخواست و من به تراکتور پیوستم. من از فوتبالم لذت بردم. یکی از لیدرهای باشگاه استقلال که جیره‌خور این باشگاه است برای من استوری گذاشته و اصلا این‌ها نمی‌دانند چه می‌خواهند. همین آقا برای منصوریان لایو گذاشته بود و نمی‌داند الان با خودش چند چند است! آقای محترم تو آمدی عکس‌هایت را گرفتن و لایوت را گذاشتی، خب حالا نمی‌دانم چه می‌خواهی و چه کاره‌ای. این‌ها می‌آیند در اینستاگرام با بازیکن پست می‌گذارند و بازیکن را هم خراب می‌کنند.

مثلا همین آقایان ادعای طرفداری مهدی رحمتی را می‌کنند ولی در اصل او را هم خراب می‌کنند و کافی است یکسری پرده‌ها برداشته شود، آن‌وقت است که می‌بینیم با مهدی رحمتی هم چه می‌کنند. مثلا پست می‌گذارند که‌امیرحسین صادقی رفته نت‌ورک و با پول نت‌ورک جراحی کرده‌اما جراحی من را دکتر کیوان کاوان و مجانی انجام داده‌اند و همچنین دکتر فرامرزی از بیمارستان شیراز که قبول کردند چند تا از هوادارانی که مشکل دارند را نیز رایگان جراحی کنند. اگر دنبال این پول‌ها و پول فوتبال بودم که وضعیتم این نبود. همین‌ جا از طریق رسانه شما می‌گویم که به حق امام رضا (ع) از مهدی رحمتی گذشتم. مهدی رفیق من است و زمانی چهار سال هم‌اتاق بودیم. من سر سجاده مهدی نماز خوانده‌ام. ما اگر هزار بار هم با هم مشکل داشته باشیم بازهم با هم برادریم.

شاید ما بازیکنان در زمین فوتبال با هم کری داشته باشیم اما بیرون از زمین با هم دوست و برادریم.  من در فوتبال سختی کشیدم و به دنبال لابی نبودم. خیلی چیزها از این فوتبال می‌دانم. چهار سال پیش چیزهایی گفتم که الان به آن‌ها حرفها رسیدند. به من می‌گویند مصدوم بودی و با استقلال قرارداد بستی در صورتی که دکتر نوروزی خودش مرا مدا کرد و وقتی هم که مصدوم می‌شدم با مصدومیتم بازی می‌کردم. حتی در تمرینات هم با مصدومیت تمرین می‌کردم به طوری که کشاله‌ام پر از خون می‌شد. دکتر می‌گفت تا چند هفته نباید بازی کنی ولی من به خاطر تعصبی که به تیمم داشتم بازی می‌کردم و درد می‌کشیدم. من 180 عدد بخیه خوردم. من جراحی کرده بودم و بخیه داشتم و ما با دکتر تیم جلسه گذاشتیم و آقای قلعه‌نویی به دکتر گفت که‌امیرحسین صادقی می‌تواند بازی کند، دکتر هم گفت تازه جراحی کرده‌ اما قلعه‌نویی گفت من بازیکن ندارم و اگر می‌شود صادقی بازی کند و من خودم قبول کردم که بازی کنم.

من وقتی با تیم‌ملی به جام جهانی رفتم و مصدوم شدم دلیلش بازی‌های فشرده استقلال بود. دکتر ستوده و دکتر نوروزی شاهد بودند که من با کشاله پاره 90 دقیقه بازی کردم. در بازی با پاس همدان من دقیقه چهار همسترینگ پاره کردم ولی 90 دقیقه بازی کردم. فردای بازی که این موضوع را به دکتر گفتم تعجب کرد از من MRI گرفت و دید که هشت جای همسترینگ من پاره شده و گفت تو چطور با این وضعیت توانستی 90 دقیقه بازی کنی؟! ولی من منت نمی‌گذارم چون با عشق برای تیمم بازی کردم و جزو افتخارات زندگی‌ام است. حتی حاضر بودم جانم را هم برای استقلال بدهم و باعث افتخارم بود. من به خاطر آبروی استقلال از این تیم جدا شدم نه به خاطر پول.

منبع: ایلنا