به گزارش اکونا پرس،

محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در یک برنامه تلویزیونی درباره اینکه شفر سرمربی استقلال را به تمرینات این تیم راه ندادند و شاید این برخورد به ضرر استقلال باشد، اظهار کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که یک باشگاه به جمع بندی می‌رسد که با سرمربی اش کار کند یا نه! یک بحث دیگر هم وجود دارد که برخی از شبکه‌های مجازی اعلام کردند که استقلالی‌ها از ورود شفر به محل تمرینات جلوگیری کردند. به هر حال باشگاه استقلال این اختیار دارد که با یک مربی ادامه بدهد یا نه!

او ادامه داد: هوادارانی که نتایج تیمشان را تعقیب می‌کنند خیلی دوست دارند مسیر تیمشان رو به رشد باشد و موفقیت هایش را  تکرار کند و نتیجه از باشگاه می‌خواهند. باشگاه هم بعد از جمع بندی فنی به این نتیجه می‌رسد که با یک مربی ادامه بدهد یا ندهد و این موضوع به سیاست‌های باشگاه برمی گردد.

داورزنی درباره اینکه باشگاه استقلال قصد دارد پول شفر را بدهد یا نه! بیان کرد: طبق آخرین اخباری که اعضای هیئت مدیره و مدیریت باشگاه استقلال اعلام کردند در تلاش هستند قرارداد سال بعد شفر را به صورت تفاهمی مسئله را حل کنند. طبیعی است که باشگاه همه مسائل را در نظر می‌گیرد و بعد تصمیم می‌گیرد.

باشگاه استقلال درباره قرارداد سال سوم شفر باید پاسخگو باشد 

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه یک دفعه مبلغ قرارداد شفر ۴ برابر شد، گفت: روند قرارداد شفر با استقلال ۳ ساله بوده است و سال اول یک رقمی بوده است و سال دوم این رقم افزایش یافت و سال سوم  مبلغ قراردادی که  مطرح شده است باشگاه استقلال باید پاسخگو باشد. همچنین باشگاه استقلال باید این زیان وارد شده را به حداقل برساند چرا که هزینه‌های دیگری دارد و خود را آماده کند.

سیاست باشگاه استقلال این است که آسیبی به این باشگاه وارد نشود 

داورزنی درباره اینکه وزارت ورزش و جوانان می‌تواند درباره افرادی که از باشگاه‌ها جدا می‌شوند از مسئولان توضیح بخواهد، گفت: به هر حال زمانی که در  یک باشگاه قرارداد حرفه‌ای بسته می‌شود شرایطی وجود دارد که نه تنها در باشگاه استقلال بلکه در سایر باشگاه‌ها باید رعایت شود. همچنین مربیانی که از خارج از کشور می‌آیند با توجه به سوابقشان یک فصل را خوب کار می‌کنند و فصل بعد را ضعیف‌تر عمل می‌کنند. سیاست باشگاه استقلال این است که تلاش کنند که شرایط باشگاه را با توجه به نتایجی که در هفته‌های اخیر گرفتند  بررسی کنند و بعد تصمیم درستی بگیرند که تا پایان فصل آسیبی به باشگاه وارد نشود و بعد اقدامات لازم را انجام بدهند.

داور زنی درباره اینکه باشگاه استقلال  با وزارت ورزش و جوانان هماهنگ کردند، بیان کرد: این موضوع که وزارت ورزش اجازه بدهد یا ندهد این طور نیست و وزارتخانه در مسائل باشگاه‌ها دخالت نمی‌کند. باشگاه در انتخاب کادر فنی و سرمربی اختیارات خود را دارد و در چارچوب تصمیمات خود عمل می‌کند و ما فقط یک نظارت اجمالی داریم.