به گزارش اکونا پرس،

حذف زودهنگام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا کام تمامی فوتبالدوستان ایرانی را تلخ کرد آن هم در حالیکه پرسپولیس در سه مسابقه با اشتباه‌های مسلم داوران امتیازات حساسی را در لیگ قهرمانان آسیا از دست داد و برخی بعد از حذف دو تیم پرسپولیس و استقلال از سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ انتقاد کردند و فشردگی بازی ها را دلیل این ناکامی دانستند.
سعید فتاحی در گفت و گو با خبرگزاری فارس در واکنش به این انتقادها گفت:  متاسفانه برخی با نگاهی غیرمنصفانه و مغرضانه قصد دارند این ناکامی فوتبال باشگاهی ایران را به کمیته مسابقات ربط بدهند که دور از انصاف است. کمیته مسابقات برای همکاری با سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن پیشنهاد داد که دیدارهای هفته های پایانی لیگ برتر را تغییر بدهد اما فقط باشگاه استقلال با این پیشنهاد موافقت کرد و پرسپولیس و ذوب آهن با تغییر زمان بازی ها مخالفت کردند و پیشنهاد سازمان لیگ را نپذیرفتند.آن هم در حالیکه در دو مقطع زمانی پیشنهاد تغییر مسابقات لیگ برتر به این سه باشگاه داده شد و این باشگاه ها با تغییر زمان بازی ها مخالفت کردند. نامه ها و اسناد آن هم موجود است.
رئیس کمیته مسابقات تصریح کرد:  بنابراین دور از انصاف است که برنامه مسابقات لیگ برتر را عامل حذف این دو باشگاه بدانیم. به ویژه اینکه برانکو سرمربی پرسپولیس بعد ازباخت به پاختاکور ضمن گلایه از سطح داوری ها در لیگ قهرمانان آسیا برنامه مسابقات لیگ برتر را عامل حذف پرسپولیس عنوان نکرد. برنامه مسابقات لیگ برتر دقیقا مثل برنامه فصل قبل بود که پرسپولیس موفق شد به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم راه پیدا کند. 
فتاحی با اشاره به فشردگی بازی های لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: بارها اعلام کرده ایم با توجه به تقویم لیگ قهرمانان نمایندگان کشورهایی که لیگ های آنها 16 یا 18 تیمی هستند مانند ایران، عربستان  و ژاپن  با مشکلاتی مواجه می شوند و به همین دلیل هم رایزنی هایی با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام گرفته تا تقویم لیگ قهرمانان آسیا در سال های 2021 و 2022 تغییر کند.