به گزارش اکونا پرس،
 پرسپولیس نتوانست از شانس صعود خود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا حفاظت کند و با شکست برابر پاختاکور، همه چیز را از دست داد. حالا زمانی است که پای صحبت کارشناسان و پیشکسوتان بنشینیم و از آن‌ها بپرسیم چطور ممکن است پرسپولیس که فینالیست لیگ قهرمانان بوده، در این فصل و در همین اول کار، در صعود به دور حذفی، ناکام بماند. دیروز به سراغ علی پروین رفتیم تا نظرش در مورد شرایط فعلی پرسپولیس را جویا شویم: 
*علی آقا! پرسپولیس باز هم در آسیا باخت و این بار از رقابت‌ها، کنار رفت. به نظرتان چرا این اتفاقات برای پرسپولیس رخ داد؟ 
اول اینکه به نظرم پرسپولیس مثل گذشته قبراق و سرحال نبود. دلیلش را نمی‌دانم. با این حال، خیلی هم بد بازی نکرد و در ازبکستان، بهتر از پاختاکور بود. بعد هم، فوتبال است دیگر. یک روز بد هستی و می‌بری، یک روز هم خوب هستی و می‌بازی. 
*به نظرتان پرسپولیس بهتر از پاختاکور بود؟ 
بله. شما برو موقعیت‌های دو تیم را بشمار! پرسپولیس ۴، ۵ موقعیت بیشتر داشت. خیلی خوب نبود، اما خیلی هم بد نبود. پاختاکور کار خاصی نکرد ولی گل زد و بازی را برد. پنالتی پرسپولیس را هم نگرفتند. 
*نیمکت‌نشین کردن مهدی ترابی اشتباه نبود؟ 
ما که سر تمرین تیم نیستیم. مهدی ترابی بازیکن خیلی خوبی است که می‌تواند روند بازی را به سود تیمش برگرداند ولی نمی‌شود در مورد نیمکت‌نشینی اش نظر داد. یک مربی اول از همه، صلاح خودش و تیمش را می‌بیند. حتماً شرایط را این‌طور دیده که ترابی را نیمکت‌نشین کند یا برای نیمه دوم به او بازی بدهد. خیلی هم عجیب نیست، برانکو به نظر من یک مربی باهوش است که می‌داند چه زمانی باید به کدام بازیکنانش بازی بدهد. باید ببینیم تاکتیک برانکو چه بوده وگرنه نظر من و دیگران در این مورد مهم نیست. 
*علی آقا! چند وقتی است که کلاً در مورد فوتبال کمتر صحبت می‌کنید. دلیلش چیست؟ 
زندگی خودمان را می‌کنیم! دیگر زیاد در مسائل مختلف دخالت نمی‌کنم، چون هر کسی بهتر می‌داند چه کار کند. کاری هم ندارم، اما کسی در جایی کمک بخواهد به سراغش می‌روم. 
*شما گفتید پنالتی پرسپولیس را نگرفتند. به نظرتان نباید باشگاه به این موضوع اعتراض کند؟ 
اعتراض کردن که فایده‌ای ندارد. می‌خواهم به بازیکنان پرسپولیس بگویم اینقدر به داوران اعتراض نکنند. این اعتراض‌ها، چیزی را عوض نمی‌کند و داور هم ممکن است جور دیگری به تیم‌ها نگاه کند. باشگاه باید برای بازیکنان، کلاس‌های آموزشی بگذارد و اگر هم شد، داوران پیشکسوت به همراه تیم‌ها به سفر بروند و به بازیکنان، نظر و مشاوره بدهند. زمان ما کسی جرأت اعتراض نداشت. روی پای بازیکن تکل می‌زدند و طرف دو سال نمی‌توانست فوتبال بازی کند، اما کوچک‌ترین اعتراضی به داور نمی‌کرد. حالا در تمام لیگ ما این‌طور شده تا داور سوت می‌زند، همه می‌ریزند دور و برش و به او ایراد می‌گیرند که به نظرم اصلاً درست نیست و نتیجه‌ای هم ندارد. 
*بعد از اینکه پرسپولیس به پاختاکور هم باخت، خیلی‌ها می‌ترسند این تیم نتواند قهرمان شود. نظرتان در این مورد چیست؟ 
شما شک نکنید پرسپولیس قهرمان می‌شود. این حرف امروز من نیست، بروید شماره‌های اول فصل روزنامه خودتان را نگاه کنید که گفتم این تیم قهرمان می‌شود یا نه! 
*یعنی ماشین‌سازی نمی‌تواند یقه پرسپولیس را بگیرد؟ 
شما مطمئن باشید تیم پرسپولیس قهرمان می‌شود. ماشین‌سازی هم تیم خوب و قبراقی است، اما باز هم می‌گویم پرسپولیس قهرمان است. اصلاً شک نکنید. 
*و این موضوع را شنیده‌اید که می‌گویند شاید برانکو از پرسپولیس جدا شود؟ 
شنیدم، اما به ایرج عرب توصیه می‌کنم برانکو را نگه دارد. او مربی خوبی است و منشأ خیر برای پرسپولیس بود. قهرمانی و موفقیت‌های پرسپولیس در این سال‌ها بیشتر از گذشته شده و حیف است سرمربی چنین تیمی را عوض کنند. عرب باید سیاست داشته باشد و برانکو را حفظ کند.
منبع: خبرورزشی