محمد نصرتی مدافع سابق پرسپولیس معتقد است که هت‌تریک برانکو و شاگردانش در قهرمانی لیگ برتر تا سالیان سال دست نیافتنی خواهد بود و این افتخار بزرگ در تاریخ باشگاه پرسپولیس ثبت شده و باعث جذب هواداران بیشتری برای این مجموعه خواهد شد. از نظر او برانکو در این شرایط سخت و فشردگی بازیها و هجمه‌هایی که علیه او و تیمش بود کار بزرگی انجام داد .

هت‌تریک قهرمانی پرسپولیس بالاخره رقم خورد. در این رابطه چه صحبتی دارید؟

جا دارد یک تبریک جانانه به مجموعه پرسپولیس، هواداران، بازیکنان، مدیریت و کادر فنی تیم و در راس آن آقای برانکو بگویم که در این 3-4 سال فوق العاده نتیجه گرفته‌اند. نکته مهمی که باید بگویم این‌که سال اولی که برانکو آمد پرسپولیس پایین جدول بود من که در این تیم بازی کرده‌ام می‌دانم چه فشاری از سوی هواداران و رسانه‌ها و مدیریت روی تیم بود اما همان سال برانکو تیم را با تفاضل گل نایب قهرمان کرد و الان هم 3 سال پشت سر هم قهرمان شده‌اند که این کار بزرگ از هر کسی برنمی‌اید و به همین دلیل برانکو یک مربی استثنایی برای پرسپولیس بوده است.

بازی پرسپولیس و پارس‌جنوبی در شهر جم چطور بود؟

در این بازی تا قبل از این‌که پرسپولیس به گل برسد بچه‌ها استرس داشتند و فکر می‌کردند با کوچک ترین اشتباه همه چیز از دست می‌رود. در بازی با ماشین سازی در تهران هم همین اتفاق افتاده بود و بچه‌ها دوست داشتند آنجا و در ورزشگاه آزادی و مقابل چشم هواداران جشن قهرمانی بگیرند که نشد و با توجه به این‌که آسیا را هم از دست داده بودند استرس زیادی روی تیم بود. استرس انرژی را تحلیل می‌دهد که تا حد زیادی هم طبیعی بود و باعث شده بود در این چند هفته تیم نتیجه نگیرد. البته فشار بازیها هم بود و این فشردگی هم انرژی تیم را تخلیه کرده بود.

این هت‌تریک قهرمانی را یک اتفاق تاریخی می‌دانید؟

بله، قطعا یک اتفاق تاریخی است و تا سالیان سال دست نیافتنی است و تا سالهای سال کسی نمی‌تواند چنین رکوردی را به جا بگذارد.

این هت‌تریک قهرمانی برای مجموعه پرسپولیس چقدر اهمیت دارد؟

قطعا این هت‌تریک در تاریخچه باشگاه ثبت می‌شود و تاریخ باشگاه را باشکوه‌تر می‌کند. باشگاهها را به قدمت، افتخارات و جام هایی که می‌برند می‌شناسند و این هت‌تریک قهرمانی در در تاریخ باشگاه می‌ماند و جاودانه می‌شود.

با این همه فشردگی و فشاری که روی تیم بود برانکو چکار کرد که پرسپولیس دوباره قهرمان شد؟

برانکو وظیفه خودش را به صورت‌ایده آل انجام داد. من چند سال با برانکو کار کرده‌ام و نوع کارش را می‌دانم و خیلی روی تمرین تاکید دارد چون معتقد است که تمرین باعث پیشرفت می‌شود و معتقدم که برانکو بهترین مربی خارجی است که بعد از انقلاب به ایران آمده است.

یعنی شما برانکو را از کی‌روش هم بهتر می‌دانید؟

صد در صد بهتر می‌دانم. برانکو با توجه به نتایجی که گرفته بهتر از کی‌روش است. البته کی‌روش هم خدمات خوبی به فوتبال ما داشت اما برانکو را انتخاب می‌کنم چون هم با تیم‌ملی ما به جام جهانی صعود کرد و هم با پرسپولیس بهترین نتایج را گرفت و نایب قهرمان آسیا هم شد.

بحث آسیا شد. در مورد حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا چه نظری دارید؟

امسال فشردگی بازیها زیاد بود و به تیم فشار آورد و یک سری هجمه‌های ناجوانمردانه هم به تیم وارد شد. من در تیم‌های بزرگ و تیم‌ملی بازی کرده‌ام و در این تیم‌های پرطرفدار کار کردن به مراتب سخت‌تر از تیم‌ملی است. حییف شد که پرسپولیس از آسیا حذف شد اما زندگی همچنان ادامه دارد.

جام حذفی همچنان برای پرسپولیس باقی مانده است. فکر می‌کنید همه چیز با قهرمانی در لیگ برای پرسپولیس تمام شده یا آن‌ها جام حذفی را هم می‌خواهند؟

پرسپولیس تا الان که فوق العاده بوده و اگر جام حذفی را هم بگیرند دست نیافتنی می‌شوند. امیدوارم با قهرمانی در جام حذفی بچه‌ها کارشان را کامل کنند و یک افتخار دیگر هم به دست آورند.

در مورد تیم‌ملی صحبت کنیم. حضور مارک ویلموتس را به عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی چطور تحلیل می‌کنید؟

قبلا هم گفتم که برانکو بهترین انتخاب برای هدایت تیم‌ملی است اما عده ای از هواداران پرسپولیس ناراحت شدند. با احترامی که برای ویلموتس و تاج قائل هستم اما بهترین گزینه برای تیم‌ملی برانکو است چون شناخت کامل از فوتبال ایران و آسیا دارد و همیشه تیم‌ملی ارجح است و منافع ملی از همه مهمتر است ضمن این‌که به لحاظ هزینه هم برانکو زیاد گران نیست.

به هر حال فدراسیون فوتبال ویلموتس را انتخاب کرده است. در مورد حضور او چه نظری دارید؟

اگر حضور او در تیم‌ملی قطعی شود مهم ترین فاکتور ویلموتس این است که انگیزه دارد. در هر کاری انگیزه خیلی مهم است و اگر انگیزه نداشته باشی نمی‌توانی موفق شوی و انگیزه عامل خیلی مهمی است. ویلموتس زمانی که بازی می‌کرد بازیکن خوبی بود و در جام جهانی هم بازی کرده است و باید ببینیم برای تیم‌ملی ما چه برنامه‌هایی دارد. شناخت زیادی از ویلموتس نداریم و اول باید بیاید و برنامه‌هایش را بگوید و ببینیم چه اهدافی در فوتبال ما دارد.

منبع: ایلنا