به گزارش اکونا پرس،

شجاع خلیل‌زاده در گفتگو با ایلنا، در خصوص قهرمانی پرسپولیس اظهار داشت: اول از همه جا دارد خسته نباشید بگویم به بازیکنان، کادر فنی و هواداران ما. فصل خیلی سختی بود و زحمات زیادی کشیدیم تا در این نقطه قرار بگیریم. هیمشه تکرار قهرمانی سخت‌تر از خود قهرمانی است. امیدوارم شرایط در فصل‌های بعد هم به همین شکل پیش برود و برانکو هم در تیم بماند و پرسپولیس در جایگاه واقعی خود که جایگاه حال حاضرش است سال‌های زیاد باقی بماند. هرچند کار سختی است ولی تلاش ما همیشه بر این است که بهترین باشیم.

وی در مورد استرس هفته‌های پایانی گفت: استرس و فشار خیلی زیادی بود و همانطور که دیدید روی عملکردمان هم تاثیر منفی شدیدی گذاشته بود. نه فقط ما که تیم‌های دیگر کورس قهرمانی هم هفته‌های آخر استرس زیادی داشتند و سپاهان و استقلال و تراکتور و پدیده هم نتایجشان دچار افت شد و اگر دیده باشید نتایج هفته‌های آخر تفاوت زیادی با هفته‌های قبل داشت.

مدافع پرسپولیس در مورد حاشیه‌هایی که برای پرسپولیس ایجاد شده و اینکه گفته می‌شود قهرمانی این تیم به مسائل غیر فوتبالی ربط دارد گفت: این مسائل را می‌گویند تا زحمات ما و ارزش تیم ما را زیر سوال ببرند و قهرمانی‌مان را لوث کنند. اگر کسی فوتبال متوجه بشود می‌داند شایسته چیزی که به آن رسیدیم بودیم و کمترین حق ما قهرمانی بود. این اعتراض‌ها بی‌مورد است چرا که بقیه رقبای ما به خاطر نتایج خودشان قهرمانی را از دست دادند. آنها می‌توانستند بازی‌هایشان را ببرند و جای ما را بگیرند. ما مساوی می‌کردیم آنها می‌بردند و می‌آمدند بالا پس چرا می‌باختند؟ به این مسائل توجهی نداریم و اگر می‌خواستیم به حرف‌های بیرون توجه کنیم باید فوتبال را کنار می‌گذاشتیم. همیشه پشت سر تیم قهرمان حرف و حدیث وجود دارد و مهم نیست.

خلیل‌زاده در مورد اینکه گفته می‌شود وزارت ورزش هوای پرسپولیس را دارد عنوان کرد: اتفاقا وزارت ورزش کمتر از بقیه تیم‌ها به ما کمک کرد. من دوست ندارم در مورد تیم دیگری صحبت کنم و حواسم به تیم خودم است ولی ما نیم فصل اول 12-13 بازیکن داشتیم و پنجره تیم بسته بود ولی فقط 40 درصد دریافتی داشتیم و فکر می‌کنم اکثر تیم‌ها بیش از ما پول گرفتند. همه می‌دانند که کدام تیم حمایت بیشتری شد و هواداران خود آن تیم‌ها هم به خوبی این را می‌دانند و نیازی نیست من بخواهم در موردش صحبت کنم. در کل پرسپولیس و استقلال دو تیم پرطرفدار و مردمی هستند و هرکدام چند میلیون هوادار عاشق دارند و امیدوارم وزارت ورزش کمک کند اوضاع هر دو تیم خوب شود.

وی در مورد جشن قهرمانی و همراه بردن جام به تخت خواب هم گفت: من در زمین به جام دست نزدم چرا که برخی از بازیکنان جوان اولین قهرمانی‌شان را تجربه کردند و گفتم آنها لذتش را ببرند ولی وقتی جشن قهرمانی تمام شد جام را گرفتم. واقعاً نمی‌دانید چه لذتی دارد و هیچ وقت تکراری نمی‌شود. امیدوارم سال‌های سال این افتخار را بتوانیم تکرار کنیم. الان هم که دو روز گذشته هنوز صدایم گرفته است.

مدافع پرسپولیس در مورد چهارمین قهرمانی خود در لیگ برتر و رقابت با سیدجلال حسینی خاطرنشان کرد: سیدجلال کاپیتان و بزرگتر تیم است و من هرگز به او نمی‌رسم. او هفت قهرمانی دارد و رکورددار است و من دوست دارم همیشه این رکورد در اختیارش بماند و آن را افزایش دهد. کاش می‌شد سیدجلال جوان بماند و همیشه برای پرسپولیس بازی کند ولی همه ما متاسفانه یک روز باید از فوتبال برویم و در مورد سیدجلال امیدوارم این اتفاق خیلی دیر بیافتند.

خلیل‌زاده در مورد درگیری‌هایش در زمین و عصبانیتش موقع بازی گفت: واقعاً یک وقت‌هایی اتفاقاتی در زمین می‌افتد که کنترلش دست آدم نیست. هوادار روی سکو هرچقدر استرس و فشار بازی را تحمل می‌کند بداند ما 10 برابر آن را تحمل می‌کنیم و یک جا آدم از کوره در می‌رود. من دوست ندارم اینطور باشم و این انتقاد را هواداران از من داشتند و سعی می‌کنم از فصل بعد خودم را کنترل کنم و آرام‌تر باشم تا خدای نکرده با اخطار و محرومیت مواجه نشوم و تیم ضربه بخورد.

وی در مورد اینکه می‌گویند سبک بازی‌اش شبیه په‌په و راموس است عنوان کرد: نه، این صحبت‌ها نیست و همانطور که گفتم مسائلی پیش می‌آید که آدم مجبور می‌شود واکنش نشان دهد. اگر عمری باقی بود و من را خواستند برای فصل بعد سعی می‌کنم جور دیگری باشم.

مدافع پرسپولیس در مورد مسائل داوری در طول فصل گفت: همیشه بیشترین ضربه را از اشتباهات داوری ما دیدیم و نفعی که از داوری بردیم کمتر از تیم‌های دیگر بوده است ولی هیچ وقت حرفی نزدیم. برانکو همیشه به ما می‌گوید فکر کنید قرار است همه تصمیمات علیه شما باشد و جوری بازی کنید که با اشتباهات داوری هم بتوانید پیروز شوید و هواداران را خوشحال کنید و خوشحالم که در این کار موفق بودیم.

خلیل‌زاده با اشاره به حذف تلخ از آسیا هم توضیح داد: نمی‌خواهم بهانه بیاورم ولی همه‌اش به خاطر خستگی بود. ما از فصل گذشته که درگیر لیگ قهرمانان بودیم تا آخر امسال فشرده بازی کردیم و یک نیم فصل بدون نیمکت بودیم و  هر 3 روز یک بازی برگزار می‌کردیم و واقعاً بدن‌هایمان خالی شده بود. اصلاً قصد توجیه ندارم ولی امیدوارم بتوانیم در فصل جدید جبران کنیم.

وی در مورد تقابل با سپاهان در جام حذفی خاطرنشان کرد: بازی خوبی است و یک فینال تمام عیار خواهد بود. من امیر قلعه‌نویی را دوست دارم و مربی بزرگ و پرافتخاری است و معرفتش را ثابت کرده و برای من خیلی زحمت کشیده است. همین‌طور سپاهان را خیلی دوست دارم و دوران خوبی با این تیم داشتم ولی همیشه روی سکوها به من فحش دادند که هرکس هرچه به من گفته با خانواده خودش بوده است.

مدافع پرسپولیس افزود: حتی در بازی با ذوب آهن تماشاگران سپاهانی به ورزشگاه آمدند و من را فحش دادند. ناظر بازی گزارش را نوشت ولی محرومیتی برایشان در نظر نگرفتند. در آزادی من اصلاً در بازی حضور نداشتم ولی باز هم من را فحش می‌دادند و مشخص بود مساله‌شان فوتبالی نیست. من سپاهان را دوست دارم و مردم اصفهان مردم شریفی هستند و همیشه خوبشان را گفته‌ام ولی آنهایی که به ورزشگاه می‌آیند دنبال مسائل دیگری هستند.

خلیل‌زاده در مورد اینکه ناراحتی سپاهانی‌ها از شایعات آخرین ماه‌های حضورش در این تیم است گفت: همه آن مسائل دروغ بود. من اگر می‌خواستم به سپاهان نروم همان موقع به پرسپولیس می‌رفتم و مشکلی نداشتم و تا روز آخر برای سپاهان بازی کردم و از مدیران وقت هم می‌توانید بپرسید و تا قبل از پایان فصل هیچ مذاکره‌ای با پرسپولیس نداشتم. بعد هم فقط من نیستم و هر بازیکنی در سپاهان بازی کرده او را فحش دادند. سیدجلال حسینی، محسن بنگر، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی و... همه توهین شنیدند و فقط من نبودم که این شرایط را دیدم.

وی در مورد وضعیتش برای فصل بعد خاطرنشان کرد: همه من را می‌شناسند و فکر می‌کنم خودم را ثابت کرده باشم. با کمترین قرارداد و بدون هیچ حرفی با پرسپولیس امضا کردم و بازهم بدون هیچ حرفی رفتم تمدید کردم. کمترین مبلغ قرارداد را دارم و هیچ وقت غر نزدم و گلایه نکردم. الان هم قصد بازارگرمی ندارم ولی چند پیشنهاد از خارج و لیگ قطر دارم و برانکو هم خودش در جریان است ولی دوست دارم بمانم. این را که می‌گویم البته باعث نشود مدیران بگویند او می‌ماند پس شرایط را برایش سخت‌تر کنیم.

مدافع پرسپولیس در مورد وضعیت برانکو سایر بازیکنان هم گفت: دوست دارم این تیم حفظ شود و برانکو هم بماند ولی باید شرایط را فراهم کنند. مدیریت باشگاه زحماتش را می‌کشد و وزارت ورزش هم کمک کند تا مشکلات از سر راه پرسپولیس برداشته شود و بتواند به مسیر موفقیت خودش ادامه دهد.

خلیل‌زاده در پایان با اشاره به پست اینستاگرامی هوتن قلعه‌نویی و ناپاک خواندن قهرمانی پرسپولیس اظهار داشت: هوتن دوست خوب من است و یک حرفی زده است و مهم نیست. همانطور که گفتم امیرخان مربی من بوده و او را خیلی دوست دارم و امیدوارم به جز وقت‌هایی که مقابل پرسپولیس است موفق باشد و به خودش هم گفته‌ام که دوست ندارم جلوی پرسپولیس موفق باشد.

وی در پایان عنوان کرد: یک بار دیگر قهرمانی را تبریک می‌گویم فصل سختی را پشت سر گذاشتیم و هواداران به خوبی دیدند که بازیکنان هرچه داشتند گذاشتند. انصاری، ماهینی، ربیع خواه رباط دادند برای تیم و کمال و چند نفر دیگر بارها زیر فشار مسابقات مصدوم شدند ولی نتایج خوبی گرفتیم و فقط یک باخت جلوی فولاد آوردیم. امیدوارم این نتایج خوب برای پرسپولیس تکرار شود.