به گزارش اکونا پرس،

افشین داوری در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با ارایه گزارشی از روند فعالیت های این دفتر و جلسات هماهنگی با دستور وزیر و حضور اعضای شورای امنیت کشور برای ساماندهی لیگ های فوتبال گفت: در فصل آینده لیگ برتر، قطعا کیفیت و کمیت برگزاری مسابقات فوتبال بخصوص در لیگ برتر بسیار بهتر خواهد بود.
وی ادامه داد: در بخش فروش بلیط الکترونیکی و شماره دار صندلی ها و همینطور گیت های ورودی، کاری که از مسابقات لیگ برتر فصل قبل شروع شده بود در لیگ آینده با قدرت و جدیت توسط سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و شرکت توسعه پیگیری می شود و قطعا نیازی نیست تماشگران محترم برای دیدن بازی دربی یا سایر بازیهای حساس لیگ برتر 6 ساعت قبل وارد استادیوم شوند و نکته مهم ایجاد کانون های هوداری با رعایت اصول بیشتر زیر نظر بخش فرهنگی باشگاههاست.
داوری یادآور شد: در بخش رفاهیات و موارد فرهنگی در جلساتی که آقای سلطانی فر شخصا حضور داشت برنامه های گسترده ای برای حفظ شان و فضای بانشاط ورزشگاهها با کمک صدا وسیما ، وزارت ارشاد و مجموعه فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال پیش بینی شد که در فصل آینده اجرا خواهد شد.
داوری درباره حفظ فضای فرهنگی و جلوگیری از برخی تماشاگران و لیدرهای سابقه دار به استادیوم ها، عنوان کرد: یگان ویژه نیروی انتظامی فرمانده فنی و ورزشی استادیوم است و راه ندادن افراد سابقه دار و بخصوص لیدرهای آشوبگر را از همین بازیهای چند هفته آخر لیگ برتر گذشته آغاز کردیم و در فصل جدید جلوی ورود این افراد سابقه دار در تمامی استادیوم های ایران با کمک نیروی انتظامی گرفته خواهد شد ضمن اینکه لیدرها را به قوه قضاییه معرفی کرده ایم و در صورت داشتم صلاحیت های لازم برای آنها از سوی باشگاه با نظارت سازمان لیگ کارت صادر می شود.
مدیر کل امور باشگاههای وزارت ورزش و جوانان درباره سهمیه تیم های ایران در لیگ حرفه ای فوتبال آسیا خاطرنشان کرد: شک نکنید اگر حضور و پیگیری مداوم وزیر ورزش نبود مجوز حرفه ای برای چهار نماینده ایران یعنی استقلال، ذوب آهن، پرسپولیس و سایپا به مشکل جدی می خورد و چه بسا دو تیم اجازه حضور پیدا نمی کردند.
داوری در مورد مقابله با شبکه های شرط بندی و فساد در فوتبال تصریح کرد: شناسایی و مسدودسازی کانال های فیک و سود جو طبق مصوبه نشست وزیر و اعضای شورای امنیت کشور با پلیس فتاست که انصافا خوب عمل کرده اند و ضربه سختی هم به کانون های هرمی و فساد در فضای مجازی وارد شده است. این روند ادامه دارد و از این به بعد تمامی سامانه های هواداری تنها با تایید باشگاه اجازه فعالیت دارند.
مدیر کل امور باشگاههای وزارت ورزش و جوانان از ادامه جلسات هماهنگی و هم اندیشی دستگاههای مرتبط با ایمنی و امنیت لیگ برتر قبل از آغاز فصل جدید لیگ برتر هم خبر داد و گفت: این جلسات با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و اعضای شورای امنیت کشور،دادستانی، صدا وسیما، نیروی انتظامی، وزارتخانه های کشور، ارشاد، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برگزار می شود.