به گزارش اکونا پرس،

حمیدرضا دادخواه, دبیر هیئت فوتبال اصفهان که در جلسات شورای تامین این استان حضور داشته است, در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم, درباره اینکه شورای تامین چه تصمیمی برای 50-50 بودن ظرفیت ورزشگاه نقش‌ جهان در دیدار سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی گرفته است, گفت: در آخرین جلسه‌ای که برگزار شد, تصمیم  گرفته شد که بحث اجرای 50-50 در اصفهان منتفی باشد. باشگاه سپاهان اعلام کرده که اگر بازی به این شکل برگزار شود, انصراف خواهد داد و در جلسه نیز مسئولان باشگاه تاکید کردند که در این صورت انصراف‌شان را به صورت کتبی اعلام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه «مجموعه مسئولان استان نظر بر این دارند که  اگر قانون 10-90 اجرا شود, می‌توانند در اصفهان این بازی را برگزار کنند» عنوان کرد: این تصمیم برای حفظ امنیت گرفته شده است. برای اینکه بخواهیم ظرفیت ورزشگاه را مساوی بین دو تیم تقسیم کنیم, چند مشکل وجود دارد, اول اینکه این بازی در نیمه نهایی جام حذفی برگزار می‌شود و در پایان بازی باید یک تیم حذف شود, برای همین ممکن است نتیجه بازی با توجه به اتفاقات بازی قبلی دو تیم با تحرکاتی همراه باشد. دوم اینکه ورزشگاه نقش‌جهان در وسط شهر قرار دارد و این می‌تواند امنیت شهر را تهدید کند. مورد دیگر باشگاه سپاهان اعلام کرده وقتی طبق قرعه‌کشی میزبان این بازی شده, دیگر 50-50 بودن چه فایده‌ای برای‌شان دارد و دلیل چهارم نیز این است که آیین‌نامه این قانون (50-50 بودن ظرفیت ورزشگاه در بازی‌های جام حذفی) تنها چند روز پیش در تاریخ 98/2/29 برای هیئت فوتبال و باشگاه سپاهان ارسال شده و پیش از این هیچ نامه‌ای در این باره به باشگاه و هیئت فوتبال داده نشده است.

دبیر هیئت فوتبال استان اصفهان, تصریح کرد: در جلسه شورای تامین به دلیل اینکه امنیت مردم خیلی مهم است, تصمیم‌گیری شده که بازی فقط با شرایط 10-90 برگزار شود و هیچ کدام از مسئولین استان زیر بار 50-50 نرفتند. بازی در اصفهان فقط در صورتی که قانون 10-90 باشد؛ برگزار می‌شود. این تصمیم شورای تامین استان اصفهان است و حالا اینکه سازمان لیگ چه تصمیمی خواهد گرفت را نمی‌دانیم.

دادخواه درباره اینکه سازمان لیگ مدعی است که قبلاً این آیین‌نامه 50-50 بودن مسابقات جام حذفی را ابلاغ کرده بود,‌ تاکید کرد: هم ما و هم فدراسیون فوتبال اتوماسیون اداری داریم و اگر ابلاغ شده بود, الان در دسترس بود. در سال 96 و 97 چنین آیین‌نامه‌ای به ما ابلاغ نشده است.