به گزارش اکونا پرس،

« آندره آ استراماچونی»، «دیوید گالگو»، «زوران مامیچ»، «فرهاد مجیدی»، «امیر قلعه نویی» نام هایی بودند که برای نیمکت استقلال مطرح شدند اما در نهایت مرد ایتالیایی در رقابت با گزینه ای دیگر گوی سبقت را گرفت تا در آستانه سرمربیگری آبی پوشان تهرانی قرار گیرد.

مذاکرات مقدماتی با « آندره آ استراماچونی» انجام و توافقاتی صورت گرفته است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این مربی ایتالیایی روز چهارشنبه از سوی کمیته فنی باشگاه استقلال معرفی خواهد شد.

گفته می شود مبلغ قرارداد این مربی ایتالیایی ۴۴۰ هزار دلار است که در ۱۲ قسط به « آندره آ استراماچونی» پرداخت خواهد شد.

مدت قرارداد باشگاه استقلال و « آندره آ استراماچونی» دو سال خواهد بود، البته بندهایی در قرارداد وجود دارد که طرفین می توانند در صورت عدم رضایت فسخ کنند.

این مربی در دانشگاه حقوق به تحصیل پرداخته‌است ولی این مورد هیچ وقت مانع پرداختن او به فوتبال نشده‌است. دوران بازی کردن «آندره آ استراماچونی»  خیلی زود و به نوعی بی‌رحمانه به دلیل مصدومیت بسیار شدید از ناحیه زانو به پایان رسید. اشتیاق و انگیزه بالای او برای فوتبال باعث نشد تا خانه‌نشین شود و بلافاصله به دنبال مربی‌گری رفت.

«آندره آ استراماچونی» در کنار یکی از اسطوره‌های آث رم، «برونو کونتی» کارش را شروع کرد و در مدت زمان بسیار کمی که کارش را شروع کرده بود کارهای بزرگی انجام داد و باعث شد تا مدیران باشگاه به او اعتماد بکنند و هدایت تیم زیر ۱۵ ساله‌های رم را به او بسپارند. او در سال ۲۰۰۷ موفق شد تا جام «تری کالر»  (Tricolore) را فتح بکند.

«آندره آ استراماچونی»  بعد از سال ۲۰۰۷ هم افتخاراتی را کسب کرد و سرانجام یک پله در امر مربیگری در باشگاه رم پیشرفت کرد و مربی گری «کامپیوناتو ناسیونالی» ( Campionato Allievi Nazionali) را بر عهده گرفت و در سال ۲۰۱۰ تقریباً تمامی جام‌ها را درو کرد. پس از آن به دلیل آمدن مدیران جدید در باشگاه آندره با وجود نتایج بسیار درخشان از این تیم کنار رفت.

این مربی بعد از جدایی از رم به اینتر میلان پیوست، او  پس از این انتقال در مصاحبه با روزنامه های ایتالیایی اظهار داشت: هیچ‌کس نمی‌تواند رم و رومی‌ها را از قلب من بیرون بکند. اینتر با نشان دادن علاقه بسیار زیاد به من باعث شد تا آنجا را انتخاب کنم. بین ما احساس مشترکی وجود دارد.

«آندره آ استراماچونی»  همراه با جوانان اینتر به فینال لیگ قهرمان اروپا در رده جوانان راه یافته بود و با شکست دادن جوانان آژاکس در مسابقه فینال و کسب مقام قهرمانی باعث شد تا او بیش از پیش دیده شود. وی در اواخر فصل ۲۰۱۲ او به جای کلودیو رانیری انتخاب شد و در ۹ بازی ۵ برد، دو مساوی و دو باخت کسب کرد و برای فصل بعد هم روی نیمکت تیمش نشست.

او بعد سپری کردن چند بازی خوب در فصل ۲۰۱۲/۱۱ با اینتر قراردادش را تا سال ۲۰۱۵ تمدید کرد. وی در این سال تقریباً در همه بازی‌های بزرگ تا نیم فصل به پیروزی رسید. وی توانست دوباره اینتر را به بالای جدول برساند و خود را رقیب بسیار جدید برای یوونتوس و ناپولی در مسیر قهرمانی سری آ معرفی کند.  شکست دادن آث میلان و یوونتوس، ناپولی در نیم فصل اول از نتایج درخشان این مربی ایتالیایی محسوب می شود.

«آندره آ استراماچونی» در نیم فصل دوم کالچو نتوانست نتایج خوبش با اینتر را تکرار کند و در نهایت با رتبه نهم در لیگ ایتالیا به کارش پایان داد. این رتبه باعث شد از سمت خود اخراج شود. این مربی در سال ۲۰۱۴ هدایت اودنیزه را بر عهده گرفت اما با کسب رتبه چهاردمی اخراج شد.

مقصد بعدی «آندره آ استراماچونی» یونان بود و سرمربی پاناتینایکوس شد اما در این تیم هم نتوانست دوام چندانی داشته باشد و با ناکامی در سه جام حکم برکناری اش را دریافت کرد.

«آندره آ استراماچونی»  پس از برکناری در لیگ یونان راهی اسپارتا پراگ چک شد اما در این تیم به فعالیت مربیگری اش ادامه دهد ولی روزهای خوبی را در چک پیش رو نداشت. او ۸ ماه پس از حضور در اسپارتا پراگ چک حکم اخراجش را گرفت.

وی در یک سال گذشته خانه نشین بود و حالا با پیشنهاد مدیران استقلال در یک قدمی هدایت آبی پوشان تهرانی قرار گرفته است. این که مربی ایتالیایی جانشین وینفرد شفر شود ظرف چند روز آینده مشخص خواهد شد اما به طور حتم وی کار سختی پیش روی خود خواهد د اشت.

هواداران استقلال که از سال ها ناکامی تیم محبوبشان انتظار هستند انتظاری جز موفقیت و قهرمانی از این تیم ندارند.

حالا باید منتظر ماند و دید «آندره آ استراماچونی» در استقلال موفق خواهد شد و یا همچون تیم های قبلی اش اخراج می شود.