به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مارک ویلموتس در نخستین نشست خبری خود به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: از همه اصحاب رسانه تشکر می‌کنم و همانطور که رئیس فدراسیون گفت، ایران را کشور بی نظیر دیدم و در این مدت کم، فیلم‌های بازهای تیم ملی در مسابقات اخیر را مشاهده کردم.

وی ادامه داد: آنچه که در ذهن اروپایی‌ها از ایران است نه مثبت است و نه منفی اما به اعتقاد من ایران از امکانات خوبی برخوردار است و می خواهم به همه نقاط ایران سفر کنم.

سرمربی جدید تیم ملی ایران همچنین امکانات مجموعه ورزشی آزادی را هم بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: هدف من این است که همه بازیکنان و مردم در کنار یکدیگر بتوانند تیم ملی را جلو ببرند.

وی ابراز امیدواری کرد که با فدراسیون همکاری خوبی داشته باشد و گفت: یک نفر را برای رصد رقابت های لیگ انتخاب می کنم. در مسائل فنی دستیارانم من مانوئل فریرا و وحید هاشمیان هستند. دلیل انتخاب هاشمیان تسلط او به زبان آلمانی و آشنایی‌اش با فرهنگ این کشور بود.

ویلموتس در پایان اظهار داشت: تاکنون دستیاری به عنوان آنالیزور انتخاب نکرده‌ام. بازی مقابل تیم‌های ملی فوتبال سوریه و کره جنوبی کمک می کند تا آنالیز خوبی از بازیکنان داشته باشم. حداکثر تلاش‌مان را می‌کنیم که کشور شما که اکنون کشور من هم هست، به جام جهانی راه پیدا کند.