به گزارش اکونا پرس،
بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: در باشگاه استقلال افرادی حضور دارند که به فکر منافع خودشان هستند و سرنوشت این تیم برایشان کوچک‌ترین ارزش و اعتباری ندارد. استقلال را ابزاری قررداده اند تا به اهداف شومشان برسند.
علی رضا واحدی نیکبخت انتقادات تندی از شرایط حاکم بر باشگاه استقلال دارد. او در مصاحبه‌ای با ایرنا، حرف‌های جنجالی بر زبان آورد. متن این گفت و گوی با بازیکن اسبق استقلال در زیر، آمده است.
مثل اینکه از شرایط حاکم بر استقلال ناراحت هستی، در این مدت چند انتقادات تندی داشتی؟
دیگر نه ناراحت هستم و نه شاکی، متاسفانه در باشگاه استقلال همه به دنبال منافع خود هستند و به چیز دیگری جز این فکر نمی‌کنند، انگار نه انگار استقلال تیمی است که میلیون‌ها هوادار دارد.
منظورت چه کسانی است؟
خیلی‌ها
واضح‌تر حرف می‌زنی؟
تمام حرف هایم را گذاشته ام تا سرمربی جدید استقلال مشخص شود بعد خیلی گفتنی‌ها را بر زبان می‌آورم و آن چیز‌هایی را که همه هواداران باید بدانند می‌گویم.
متاسفانه در باشگاه استقلال همه به دنبال منافع خود هستند و به چیز دیگری جز این فکر نمی‌کنند.
به احتمال زیاد «آندره آ استراماچونی» سرمربی جدید استقلال خواهد بود؟
هنوز که چیزی حتمی نشده است و فقط مذاکراتی میان طرفین صورت گرفته است.
نظرت درباره «آندره آ استراماچونی» چیست؟
او را نمی‌شناسم.
نمی‌شناسی؟
نه اینکه اورا نشناسم، می‌دانم او ایتالیایی است و در اینترمیلان سرمربیگری کرده است، اما کارنامه مربیگری اش را اطلاعی ندارم و دنبال این نرفته ام که بدانم او چه رزومه‌ای در فوتبال داشته است و در تیم‌هایی که بوده چه نتایجی کسب کرده است.
فکر می‌کنی او در استقلال موفق باشد؟
چه پاسخی دهم؟ چه می‌توانم بگویم؟ او در تیم‌هایی که بوده چه نتایجی کسب کرده است؟
اخراج سرنوشت تکراری «آندره آ استراماچونی» در تیم‌هایی بوده که مربیگری کرده است؟
دست مسولان استقلال درد نکند و به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم.
قرار بود به عنوان مربی تیم‌های پایه‌ای در استقلال فعالیت کنی، اما این اتفاق رخ نداد؟
برای اینکه از ما بهتران هستند، آن‌هایی که از صبح تا شب، شب تا صبح می‌روند و کنار در باشگاه استقلال می‌خوابند! من علی رضا واحدی نیکبخت هستم و برای خودم در این فوتبال کسی بوده ام و از این عادت‌ها ندارم که برای گرفتن پست و مقام دست به هرکاری بزنم. متاسفانه در باشگاه استقلال افرادی حضور دارند که به فکر منافع خودشان هستند و سرنوشت این تیم برایشان کوچک‌ترین ارزش و اعتباری ندارد. استقلال را ابزاری قررداده اند تا به اهداف شومشان برسند. این‌ها مشکل استقلال هستند.
چند ماه پیش از تو به عنوان گزینه اصلی تیم نوجوانان استقلال یاد می‌شد؟
حتماً با خودشان گفتند نیکبخت سالم کار می‌کند و به درد ما نمی‌خورد. این را خودشان باید پاسخ دهند. اما من شاگرد مکتب ناصر حجازی هستم و بزای خودم در فوتبال اعتقاداتی هستم که حاضر نیستم تحت هیچ شرایطی کوتاه بیایم. حاضرم سرم برود، اما اصول و عقایدی که به آن‌ها پایبند هستم را از بین نبرم. می‌دانید من چند سال است باشگاه استقلال نرفته ام.
چند سال؟
از زمانی که از این تیم جدا شدم به باشگاه استقلال نرفتم، وقتی از این تیم طلب داشتم و آن‌ها برای گرفتن مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا باید با همه تسویه می‌کردند این قدر برای خودم اعتبار و شخصیت قائل بودم که نه زنگ زدم و نه دنبالش رفتم تا زمانی که خودشان تماس گرفتند.
نتایج استقلال در سال‌های اخیر رضایت بخش نبوده است؟
چند سال است استقلال دستش از جام کوتاه مانده است و هواداران این تیم در حسرت موفقیت هستند، این برای استقلال خوب نیست که در چند سال گذشته مدعی قهرمانی نبوده است و ناراحتید هواداران آبی پوش کاملاً طبیعی و بجاست. آن‌ها انظار دارند تیم محبوبشان به موفقیت برسد.
مشکل چیست؟
مشکل خیلی چیزهاست؟ وقتی شایسته سالاری از بین برود و هر کس اهداف خاص خودش را دنبال کند این مسائل پیش بیاید، در یک باشگاه همه باید یکدست و یکدل باشند، اما متاسفانه شرایط در استقلال این طور نیست و هر فردی به منافع خویش فکر می‌کند. با کمال تاسف باید بگویم استقلال مریض است.
این روز‌ها درباره فرهاد مجیدی حرف زیاد است، اینکه او باید دستیار باشد تا به یک سرمربی تبدیل شود؟
من با این نظر مخالف هستم.
دلیلت چیست؟
فرهاد مجیدی می‌تواند همین الان نیز به استقلال کمک کند و به عنوان سرمربی روز‌های خوبی را برای این تیم رقم بزند. باید به فرهاد اعتماد شود تا توانایی‌های فنی اش را نشان دهد، متاسفانه در باشگاه استقلال این طور نیست و اعتماد نمی‌شود. اگر به امثال مجیدی بها دهند می‌توانند سال‌های سال برای این تیم مثمر ثمر باشند. مگر به علی منصوریان وقت دادند؟ او مگر برای این تیم زحمات زیادی نکشیده بود.
خیلی از پیشکسوتان استقلال نیز با سرمربیگری فرهاد مجیدی در مقطع فعلی مخالف هستند؟
من نظر خودم را گفتم.
به نظر تو فصل آینده شاهد موفقیت استقلال خواهیم بود؟
امیدوارم، فصل بعد همه فقط قهرمانی از استقلال می‌خواهند و چیزی جز این موضوع قابل توجیه نیست.
برای مربگیری چه برنامه‌ای داری؟
برای مربی شدن وقت زیاد است. می‌خواهم وقتی به این چرخه وارد شدم با علم کافی وارد شوم و سال‌های سال بمانم. در حال حاضر منتظر برگزاری کلاس‌های سطح B هستم و بعد پله پله جلوتر می‌روم تا در آینده تبدیل به مربی خوبی شوم.
سقف آرزو‌های تو در مربی‌گری کجاست؟
انسان جاه‌طلبی هستم و آرزو‌های بزرگی داشتم و دارم. همان طور که زمانی که فوتبال بازی می‌کردم در بهترین تیم‌ها حضور داشتم الان نیز می‌خواهم در عالم مربی‌گری چنین روشی را ادامه دهم.
حتماً به نیمکت استقلال نیز فکر می‌کنی؟
آرزوی هر مربی است که روزی روی نیمکت استقلال بنشیند، اما همان طور که گفتم گام به گام به جلو پیش می‌روم.