به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایرنا، این سریال در فصل‌های گذشته با علیرضا منصوریان و وینفرد شفر آلمانی شروع و در حال حاضر با تیم بدون مربی آبی پوشان در حال تکمیل است؛ تیمی که هر روز خبر از جدایی یکی از ستاره‌های آن به گوش می‌رسد و بعید نیست تا کمتر از یک ماه دیگر تیم خالی از ستاره شود.

شاید زمانی که هوای لژیونر شدن به هر قیمتی برای دلبری از کی روش، ستاره‌هایی مانند سید مجید حسینی و امید ابراهیمی را روانه دیگر لیگ‌های دنیا کرد و استقلال توان نگهداری سرور چپاروف و مامه تیام را نداشت بسیاری از هواداران واقع بین این تیم، پایان لیگ هجدهم را به خوبی پیش بینی کردند اما مدیران استقلال سرمست از نتایج شفر، وعده دادند به زودی جایگزین بهتری برای این ستاره خواهند یافت. اما کوه وعده‌های آنان به چندین بازیکن جوان، الحاجی گرو و مارکوس نیومایر ختم شد.

استقلال فصل هجدهم بدون لیدر در میدان و یک گلزن قهار نتایج نه چندان مناسبی گرفت و تا آغاز نیم فصل رقابت‌ها، هیچ امیدی برای رسیدن به جمع چهار تیم نداشت اما استخدام چند بازیکن در نقل و انتقالات زمستانی موجب شد این تیم نتایج چشمگیری کسب کند. هر چند نتایج این تیم در آغاز نیم فصل دوم، آبی پوشان را به یک قدمی صدر جدول رساند اما مشکلات پیشین همچنان در تیم وجود داشت و آبی پوشان در حساس‌ترین بازی‌ها قافیه را واگذار کردند و در نهایت سرمربی این تیم نخستین قربانی فصل بی رمق نقل و انتقلات باشگاه شد.

با وجود گذشت بیش از یک ماه از اخراج وینفرد شفر مسوولان این باشگاه همچنان وعده استخدام مربی با دانش خارجی به هواداران می دهند و قرار است شنبه ها مربی معرفی شود اما این وعده ها از شنبه‌ای به شنبه دیگر موکول می‌شود. آندره‌آ استراماچونی نامی است که این روزها مدیران باشگاه استقلال به راحتی ان را تلفظ و به تیتر یک برخی از رسانه ها تبدیل کردند.

با وجود آنکه گزینه اصلی مدیران آبی این روزها مربی سابق اینتر است اما تاکنون نه تنها خبری موثق از قرارداد نهایی این مربی بیرون نیامده بلکه اخبار حکایت از مذاکره وی با باشگاه جنوا در فوتبال ایتالیا دارد. بدون شک پیشنهاد جنوا و باشاک شهیر ترکیه به این مربی حضور وی را در میز مذاکره با تردید مواجه خواهد کرد. تردیدی که استراماچونی را وسوسه کرده تا در فضای حرفه‌ای فوتبال آن کشورها فعالیت کند؛ فضایی که هم از لحاظ زیرساختی و هم از لحاظ حرفه مشکلات فوتبال ایرانی را ندارد.

طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی از سوی مدیران استقلال در حالی است که این تیم از هفته بیست و هفتم لیگ برتر از اخراج وینفرد شفر مطمئن و تمام کارشناسان مجیدی را گزینه موقت برای تنها چند بازی می‌دانستند. پیرمرد آلمانی نیمکت استقلال در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه از سرمربی گری این تیم کنار گذاشته شد و از آن تاریخ تا امروز نزدیک چهل روز زمان بود تا مدیران گزینه مناسب را برای هدایت این تیم به ایران بیاورند اما تا کنون نه تنها چنین مهمی رخ نداده بلکه اخبار حکایت از فروپاشی شاکله اصلی تیم دارد.

مدیرانی که این روزها با هزینه باشگاه در سفرهای خارجی با ذربین به دنبال چشم آبی‌های اروپایی هستند فراموش کردند که با تحولات نرخ ارز و بالا بودن هزینه استخدام مربی خارجی، نمی‌توانند یک فرد شناخته شده را به استخدام این باشگاه درآورند. اگر قرار است با گزینه‌های دست چندم اروپایی تیم فصل نوزدهم استقلال بسته شود بهتر است مسؤولان روی به گزینه‌های داخلی بیاورند گزینه‌هایی که در گذشته توانستند با اندک امکانات این تیم را قهرمان لیگ برتر کنند.