به گزارش اکونا پرس،
به نقل از خبرگزاری میزان، با توجه به جدایی اللهیار صیادمنش، روزبه چشمی، ایسما گونکالوس،گادوین منشا و خداحافظی خسرو حیدری، هواداران استقلالنگران تکرار وضعیت سال‌های اخیر هستند. خروج ستاره‌ها، تعلل در تمدید قرارداد بازیکنان و دیر شروع کردن تمرینات. وقتی به لیست استقلال نگاه می‌کنیم تنها در دو پست نگرانی وجود دارد و به نظر نمی‌رسد که استقلال فصل آینده خالی از مهره باشد.

دروازه‌بان‌ها: سیدحسین حسینی، مهدی رحمتی و مهدی نوراللهی

اگر چه حسینی و رحمتی قراردادی با استقلال ندارند، اما طبق صحبت‌های مسئولان باشگاه، هیچ مشکلی برای تمدید قرارداد با حسینی وجود ندارد. حسینی ارزش‌های خودش را نشان داده و آینده باشگاه است و قطعا بر سر مسائل مالی، باشگاه کمی دست و دلباز خواهد بود. رحمتی اما، هنوز تکلیفش مشخص نیست. از باشگاه خبر می‌رسد که شاید این بازیکن در لیست فرهاد مجیدی نباشد. اگر این اتفاق هم بیفتد، حسینی و نوراللهی که در تیم امید حضور دارد، جزو بازیکنان آینده خواهند بود.

مدافعان وسط: پژمان منتظری و محمد دانشگر تنها زوج باقیمانده از خط دفاعی هستند که البته آرمین سهرابیان هم در این پست بازی کرده است. منتظری اگر چه در صفحه شخصی‌اش گفته که مسئولان باشگاه صحبتی برای تمدید قرارداد با او نکرده‌اند، اما او جزو لیست فصل آینده است. استقلال علاوه بر حفظ منتظری قصد دارد یک مدافع جذب کرده و جانشین روزبه چشمی کند.

مدافعان: وریا غفوری، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، آرمین سهرابیان و میلاد زکی‌پور

غفوری برای تمدید قرارداد تنها بحث طلب‌های سال گذشته را کرده و مسئولان استقلال به او گفته‌اند که مشکلی برای تمدید قرارداد ندارند. پیگیری خبرنگار میزان نشان می‌دهد که مسئولان استقلال از تمدید قرارداد این بازیکن خیال‌شان راحت است، حتی اگر دلخوری‌های از سوی این بازیکن بشنوند. با توجه به خداحافظی حیدری، بازیکنی، چون محمدی‌مهر لازم است که در استقلال بماند. او با استقلال سه ساله قرارداد دارد. از میان سهرابیان، زکی‌پور و تیموری یک بازیکن باید جدا شود، چون سه بازیکن در سه پشت دفاع چپ حضور دارند. البته در صورتی که مدافع جدید جذب نشود، شاید هر سه نفر بمانند.

هافبک‌ها: پاتوسی، فرشید باقری، علی کریمی، امید نورافکن، طارق همام، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان، رضا آذری و سجاد آقایی.

یکی از معضلات استقلال در خط هافبک است، جایی که اگر پاتوسی نماند مشکلات استقلال بیشتر می‌شود. در لیست مجیدی دو گزینه در خط هافبک دیده می‌شوند، اما اولویت اصلی حفظ پاتوسی است. سایر بازیکنان با استقلال قرار داد دارند و تنها مسئله باقیمانده طارق همام است. باشگاه از مجیدی خواسته که او را ببخشد تا این بازیکن طبق قرارداد در استقلال بماند.

مهاجمان: مرتضی تبریزی، مهدی قائدی، روح‌الله باقری، محسن کریمی

با توجه به جدایی ایسما و منشا که خواست باشگاه و مجیدی بوده، یک بازیکن در لیست فصل آینده قرار گرفته و مسئولان استقلال دنبال خرید او هستند. در صورتی که طبق این گزارش، استقلال بتواند چند مهره جذب کند برخلاف فصل گذشته با بازیکنان نسبتا خوبی فصل را آغاز خواهد کرد.