به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایلنا،علی خطیر معاون باشگاه و مسوول نقل‌وانتقالات استقلال درجمع هوادارانی که تجمع اعتراضی داشتند اعلام کرد با 5 بازیکن به توافق رسیده‌اند که بعد از معارفه رسمی استراماچونی و تا پایان هفته از ورودی‌های تیم رونمایی خواهد شد.

همچنین او اعلام کرد از جمع بازیکنان آزاد، آیاندا پاتوسی و مهدی رحمتی ماندنی شدند و مذاکره با سایر بازیکنان ادامه دارد. با توجه به بازیکنانی که همچنان با استقلال قرارداد دارند و تفراتی که جدایی‌شان قطعی شده، اگر استقلالی‌ها 4 خرید جدید انجام بدهند، یعنی دست کم 2 بازیکن در لیست مازاد آبی پوشان قراردارد و در تیم فصل آینده نیستند. هر تیم لیگ برتری می‌تواند 18 بازیکن بزرگسال و 3 بازیکن زیر 25 سال در لیست خودش داشته باشد که در مجموع تعداد بازیکنان بزرگسال هر تیم به 21 نفر می‌رسد.

12 بازیکن با قرارداد، 7 بازیکن آزاد

1- محمد دانشگر

2- میلاد زکی‌پور

3- فرشید باقری

4- فرشاد محمدی مهر

5- فرشید اسماعیلی

6- مرتضی تبریزی

7- میثم تیموری

8- داریوش شجاعبان

9- محسن کریمی

10- مرتضی آقاخان

11- طارق همام

12- آرمین سهرابیان

بازیکنان بالای 23 سال استقلال هستند که با باشگاه قرارداد دارند.

علاوه بر این‌ها

13- مهدی رحمتی

14- پژمان منتظری

15- وریا غفوری

16- روزبه چشمی

17-حسین حسینی

18- علی کریمی

19- آیاندا پاتوسی

هم بازیکنان آزاد هستند که هنوز قراردادشان تمدید نشده است.

از این جمع سهرابیان در تیم ماندنی شده و طبق اعلام خطیر پاتوسی و رحمتی هم ماندنی هستند. اما همچنان وضعیت ماندن و رفتن حسینی، منتظری، غفوری، کریمی و چشمی نا مشخص است. اگر تمام این بازیکنان قراردادشان تمدید شود تعداد بازیکنان به 19 نفر می‌رسد و فقط 2 جای خالی باقی می‌ماند. حالا اگر استقلال حداقل 4 خرید جدید داشته باشد از این جمع 19 نفره دست کم 2 نفر در تیم فصل آینده جایی ندارند. البته با توجه به شنیده‌ها از نقل‌وانتقالات باشگاه قابل پیش بینی است که تعداد خرید‌ها از 4 نفر بیشتر باشد، اما فعلا صحبت‌های خطیر را ملاک قرار می‌دهیم.

4 ورودی قطعی به جای 4 خروجی

خطیر اعلام کرد با 4 بازیکن توافق کرده‌اند که تا آخر هفته از آن‌ها رونمایی می‌شود. این تعداد با بازیکنانی که قطعا اینقلال را ترک کرده‌اند برابری می‌کند. خسرو حیدری از فوتبال خداحافظی کرد، الهیار صیادمنش به فنر باغچه فروخته شد و قرارداد گادوین منشا و اسماعیل گونکالوس هم فسخ شد. به این ترتیب اگر ادعای خطیر درست باشد ورودی و خروجی استقلال فعلا مساوی و یر به یر است.

9+ 1 بازیکن زیر 23 سال

علاوه بر بازیکنان بزرگسال 10 بازیکن زیر 23 سال هم دارد که البته در بین آن‌ها هنوز تکلیف امید نورافکن مشخص نیست. 1-رضا آذری، 2- مهدی قائدی، 3- رضا کریمی، 4- سجاد آقایی، 5- مهدی نوراالهی، 6- شاهین طاهرخانی، 7- زکریا مرادی، ر8- نعراج پورتقی و 9- سینا خادم‌پور نفرات زیر 23 سال استقلال هستند که مشخص نیست باشگاه کدامیک را برای فصل آینده نگه می‌دارد و چه کسانی را قطعی یا قرضی به تیم‌های دیگر واگذار می‌کند.