به گزارش اکونا پرس،

جواد زرینچه کاپیتان سابق استقلال همچنان معتقد است بهترین فرد برای هدایت این تیم یک مربی ایرانی است و اگر قرار است مربی خارجی به این تیم بیاید همان وینفرد شفر بهترین گزینه بود.

استراماچونی هم قرار است به عنوان سرمربی جدید استقلال انتخاب شود نظرتان چیست؟

نمی‌دانم معیار انتخاب مدیران استقلال چه چیزی است؟! تا جایی که من می‌دانم ایشان کارنامه زیاد موفقی نداشت و در جایی که مربیگری کرده عذرش را خواسته‌اند. من فکر می‌کنم در شرایط فعلی بهترین گزینه برای مربیگری در استقلال ایرانی است.

معیارتان برای این صحبت چیست؟

مربی ایرانی شناخت خیلی خوبی از تیم دارد و به فضای حاکم بر فوتبال ما آشنایی کامل دارد. مربی خارجی هیچ شناخت از بازیکنان ایرانی ندارد و تا بخواهد به آن دست پیدا کند زمان زیادی از دست رفته است. البته من هنوز اعتقاد دارم و بارها هم در مصاحبه‌هایم گفته‌ام که شفر باید همچنان مربی استقلال می‌ماند.

 فکر می‌کنید استقلال با مربی ایتالیایی به موفق برسد؟

امیدوارم این اتفاق بیفتد زیرا هواداران استقلال دیگر طاقت ناکامی را ندارند و دوست دارند بعد از سالها تیم‌شان عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. استقلال هنوز زمین تمرین ندارد آن‌وقت ما دنبال مربی خارجی هستیم. اگر او در استقلال موفق شود ما هم خوشحال می‌شویم اما اگر خدایی ناکرده این اتفاق نیفتد، مدیران استقلال باید پاسخگو باشند.

فرهاد مجیدی هم به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب شد؟

در این باره نظری ندارم. به هر حال تصمیمی بوده که مقامات فدراسیون فوتبال گرفتند و قطعا تمام جوانب را در نظر گرفتند. تیم ملی امید سال‌هاست که در رسیدن به المپیک ناکام مانده و الان وقت ان است که به المپیک صعود کنیم.

 به نظر شما جدایی بازیکنان تاثیرگذار چقدر می‌تواند به ضرر استقلال باشد؟

قطعا تاثیرگذار است زیرا همان‌طور که دیدید پارسال با جدایی تیام، جباروف و امید نورافکن و حتی مجید حسینی استقلال نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. امسال هم اگر چنین اتفاقی بیفتد و بازیکنان تاثیرگذار از تیم بروند قطعا همان نتایج فصل گذشته دوباره تکرار خواهد شد و استقلال دوباره یک فصل ناکامی را پشت‌سر خواهد گذاشت. استقلال باید از گذشته خودش درس عبرت بگیرد.

خودتان قصد مربیگری در ایران را ندارید؟

خیلی دوست دارم در ایران مربیگری کنم اما نمی‌دانم چرا شرایطش برایم مهیا نمی‌شود. امیدوارم مدیران و مسئولان هم این اعتماد را به ما بکنند تا ما هم تجربیاتمان را در اختیار فوتبال ایران بگذاریم.

منبع: ایلنا