به گزارش اکونا پرس،

مرتضی منصوری در گفت‌وگو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با خبرگزاری فارس، در خصوص انتخاب تیم سپاهان پس از یک فصل خوب در پدیده، گفت: به هر حال هر آمدنی رفتنی هم دارد. سه سال از بهترین سال‌های جوانی خودم را در این تیم پشت سر گذاشتم. من سه سال قبل هم از سپاهان پیشنهاد داشتم، اما چون جوان بودم خواستم در جایی بازی کنم که فقط درگیر تمرین باشم و درگیر حواشی نشوم. سال گذشته لطف خدا شامل حال من شد و با کمک یحیی گل‌محمدی شرایط طوری برایم رقم خورد که عملکردم در لیگ مورد قبول همه قرار گرفت و به قول معروف اسم و رسمی پیدا کردم. امسال احساس کردم که وقت آن است که به یک تیم بزرگتر بروم. سپاهان پرافتخارترین تیم لیگ برتر است و مقام نایب قهرمانی آسیا را دارد و همیشه این طور بوده که مربیان و بازیکنان بزرگی در این تیم حضور داشته‌اند و دارند.

وقتی سرمربی تیم مشخص نشده، چه دلیلی دارد به آن تیم بروم؟

منصوری در مورد پیشنهاد همزمان باشگاه استقلال به او گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باشگاه استقلال چندین بار با مدیر برنامه‌های من تماس گرفت و اعلام کرد که می‌خواهیم که منصوری به اینجا بیاید، اما آدم باید واقعیت را ببیند و قبول کند. مشخص نبود که آینده من در استقلال خوب باشد یا بد. وقتی سرمربی تیم مشخص نشده و نمی‌دانم که من را می‌خواهد یا نه، چه دلیلی دارد به آن تیم بروم؟ اما در سپاهان امیر قلعه‌نویی من را نظر داشت و بازی من را قبول داشت و با اینکه پیشنهاد‌های دیگری هم داشتم تصمیم گرفتم به سپاهان بروم.

کار کردن با قلعه‌نویی سخت اما شیرین است

وی در خصوص کار با امیر قلعه‌نویی گفت: همه می‌دانند که قلعه‌نویی هر کجا می‌رود تیمش مدعی قهرمانی است. کار کردن با او سخت است اما شیرینی خودش را دارد. وقتی به تیمی می‌روید که مشکلات زیادی ندارد و مدعی قهرمانی است، کار کردن برای شما سخت می‌شود، ناچار هستید خودتان را در یک سطح خوب چه در تمرین و چه در بازی نگه دارید که این مسئله به نظرم برای یک فوتبالیست اتفاق خوبی است. سپاهان یکی از تیم‌های خوب لیگ ما از نظر مدیریت، امکانات و حتی مالی است. بازیکن در اینجا دغدغه‌ای ندارد و فقط فکرش تمرین و بازی است و البته بازی در این‌‌گونه تیم‌ها هم سختی‌های خودش را دارد. در یک تیم فوتبال خیلی مهم است که بازیکن، کادر فنی و مدیریت طرز فکر یکسانی داشته باشند. به عنوان مثال، سال گذشته در پدیده نه پول بود و نه بازیکن اسم و رسم‌دار، اما کادر فنی و بازیکنان به آنچه که می‌خواستند رسیدند. سهمیه آسیایی گرفتند و خیلی از تیم‌های بزرگ ایران را هم متوقف کردند. 

جنگیدن در سه جام کار ما را برایمان سخت می‌کند

مدافع سپاهان در خصوص نوع تمرینات در این تیم اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: تمریناتمان صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود و پرفشار است. تمرینات پیش‌فصل خیلی مهم هستند چون باید این تمرینات طوری برگزار شوند که بازیکنان تیم در طول فصل دچار مشکل نشوند. ما باید در سه جام بجنگیم و این مسئله کار را برای ما سخت می‌کند، اما به هرحال باید کارمان را در فصل جدید به خوبی شروع کنیم و با قدرت به کارمان ادامه بدهیم.

بازیکن تازه‌وارد طلایی پوشان در مورد یارگیری‌های فصل جدید این تیم گفت: خدا را شکر تیم خوبی داریم و اسکلت اصلی تیم هم حفظ شده است. یارگیری‌ها بر اساس نظر کادر فنی و نیازهایی که آنها تشخیص داده بودند انجام شده، معتقدم بازیکنان خوبی جذب تیم شدند و احتمالا دو سه بازیکن دیگر هم اضافه می‌شوند، فکر می‌کنم کی‌روش و کومان جزو آن‌ها باشند که فعلا بحث تمدید قرارداد آن‌ها مطرح است.

تلاش برای قهرمانی بهتر است تا اینکه بخواهم کری بخوانم

وی در مورد اینکه آیا امسال می‌تواند با سپاهان به قهرمانی برسد، گفت: من اهل کری نیستم که بگویم ما فلان جام را می‌بریم یا فلان جام برای ما است، ما برای قهرمانی تلاش می‌کنیم و به نظرم این می‌تواند بهترین جمله باشد تا اینکه بخواهم کری بخوانم و بگویم قهرمانی برای ما است. آدم نباید قول بدهد، فوتبال است و هزار اتفاق. تیم لسترسیتی یک سال قهرمان انگلستان شد، اما پس از آن در آستانه سقوط قرار گرفت، یا در همین ایران، تیم استقلال خوزستان به قهرمانی لیگ برتر رسید اما اکنون یک تیم سقوط‌کرده است.

طرز فکر مربی و بازیکنان مهمتر از امکانات است

منصوری در مورد سطح لیگ برتر و همچنین رقبای اصلی سپاهان در فصل جدید گفت: من فکر می‌کنم اکثر تیم‌های لیگ امسال خوب هستند و به همین خاطر سطح مسابقات سخت تر خواهد شد. البته بعضی تیم‌ها کمی دیر اقدام به جذب بازیکن کردند و تمریناتشان دیر شروع شده، با این حال فکر می‌کنم استقلال، پرسپولیس، تراکتور و پدیده مدعیان اصلی هستند.

وی در مورد اینکه اکنون سه تیم بزرگ فوتبال ایران، سه مربی نامدار را به خدمت گرفته‌اند و آیا با توجه به این مساله، سد محکمی در راه سپاهان خواهند بود گفت:‌ در کل نظرم این است که نباید بگوییم یک تیم خوب حتما باید یک مربی مشهور داشته باشد. سال گذشته گل‌محمدی به پدیده آمد و چکار کرد؟ با اینکه بازیکن اسمی هم در تیم حضور نداشت، اما با خواست خود بازیکنان بود که به موفقیت رسیدیم. شکی در این نیست که وجود امکانات در موفقیت تاثیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد اما مهم طرز تفکر مربی و بازیکنان است و ما سال گذشته همه یک طرز فکر داشتیم و خدا را شکر به یک هدف رسیدیم. ما تیمی بودیم که هیچ چیزی نداشتیم اما نتیجه گرفتیم اما برعکس ما تراکتور مربی مشهوری داشت. بازیکنان مشهوری داشت و پول خوبی داشت اما نتوانست آنطور که باید نتیجه بگیرد.

بیشتر هدف دارم تا آرزو

منصوری در مورد شرایط امسال خودش و اینکه آیا می‌تواند بهتر از سال‌های گذشته کار کند، گفت: واقعیت این است که اهداف زیادی در سر دارم و سعی می‌کنم از سال قبل خیلی بهتر باشم. به تیمی آمده‌ام که سطح فنی بالایی دارد و کادر فنی و هواداران از بازیکن انتظار زیادی دارند که این کار من را سخت‌تر می‌کند. سعی می‌کنم از سال گذشته خیلی بهتر باشم. اگر بخواهم به اهدافی که دارم برسم، باید خیلی از سال گذشته بهتر باشم و امیدوارم این اتفاق بیفتد. هر بازیکنی یکسری اهداف و آرزوها دارد، اما من بیشتر هدف دارم تا آرزو، که آن را هم ان‌شاءالله با عمل به سرانجام می‌رسانم نه با حرف.

سبک و سطح بازی من طوری است که هم به سیستم قلعه‌نویی می‌خورد هم به سیستم ویلموتس

مدافع سپاهان در مورد اینکه آیا به پیراهن تیم ملی با هدایت مارک ویلموتس فکر می‌کند، گفت: اگر از هر بازیکنی در لیگ سوال کنید، می‌گوید آرزویش این است که پیراهن تیم ملی را بپوشد، اما واقعیت این است که از تمام این بازیکنان تنها حدود 25 نفر به تیم ملی دعوت می‌شوند. من هم مانند بقیه دوست دارم و افتخار می‌کنم که پیراهن تیم ملی را بر تن کنم. سال گذشته در مقطعی در لیست کی‌روش بودم اما متاسفانه در دقیقه ۹۰ خط خوردم. حالا امیدوارم شرایط امسال طوری باشد که هم تیم باشگاهی‌ام موفق باشد و هم خودم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند نوع بازیش به برنامه‌های ویلموتس می‌خورد،گفت: فکر می‌کنم سبک و سطح بازی من طوری است که هم به سیستم امیر قلعه‌نویی می‌خورد و هم به سیستم ویلموتس. او (سرمربی تیم‌ملی) فوتبال روبه‌جلو می‌خواهد و فکر می‌کنم سبک بازی من هم این‌گونه است، ضمن اینکه باید از یحیی گل‌محمدی تشکر کنم که فصل گذشته به من خیلی کمک کرد. سه سال از بهترین سال‌های جوانی‌ام را در پدیده گذراندم، در سال‌های اول و دوم شرایط برای من خوب نبود. گله نمی‌کنم، اما به هر حال اگر آن دو سال هم مثل سال گذشته بود، شک نکنید که شرایطم الان خیلی بهتر بود، اما با این حال خدا را شکر می‌کنم. شاید قسمت و خیریت این بوده است!