به گزارش اکونا پرس،

امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان در گفتگو با یکی از برنامه های رادیویی درباره اعداد و ارقام جابه جا شده در فصل نقل و انتقالات و پیشنهاد نجومی برخی از تیم‌ها به کی روش استنلی اظهار کرد: من سال گذشته به طور شفاف گفتم که سازمان لیگ قرارداد‌ها را منتشر کند و اکنون هم اعلام آمادگی می‌کنیم که قرارداد‌های بازیکنان را منتشر کنند و مشخص می شود این آمار و ارقام چقدر حقیقت دارد یا ندارد.

او ادامه داد: علاوه بر این جا دارد که از تاج تشکر کنم و کمیته تعیین وضعیت امسال یک مقدار سخت گرفته است که فوتبال ما قانونمند شود چرا که تا قبل از آن مماشات می‌کردند و رفتار‌هایی انجام دادند که خود باشگاه‌ها هم  لطمه خوردند. اگر ۱۰ سال پیش مدیران وقت همین سخت گیری را می‌کردند و با یک تماس تلفنی مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها داده نمی شد این اتفاقات رخ نمی‌داد.

قلعه نویی بیان کرد: ما باید به سمتی برویم که قانونمند شویم و در فوتبال هر چقدر پول ترزیق شود کم است، اما ۲، ۳ مشکل وجود دارد و باید ببینیم خروجی اش چقدر به جامعه کمک می‌کند  و تناسب با حقوق یک کارمند دارد. به طور مثال در آلمان یک کارمند عالی رتبه در زمان‌های قدیم ۵ هزار مارک می‌گرفته است و امور زندگی اش را می‌گذراند و در فوتبال رقم‌هایی رد و بدل می‌شد که چندین هزار مارک آن موقع بود.

سرمربی سپاهان تصریح کرد: کشوری موفق است که جامعه اقتصادی کشور بزرگ باشد که متاسفانه این مسئله در کشور ما به حداقل رسیده است و این موضوع ایراد دارد. به هر حال خروجی صرف هزینه‌های زیاد در نقل و انتقالات خوب بوده است و تیم ملی خوبی داریم که در جام جهانی نتایج خوبی گرفته است و امیدوارم هم فوتبال ما قانونمند شود و هم دغدغه‌های اقتصادی مردم برطرف شود.

او درباره اینکه از نحوه جذب بازیکنان خود در نقل و انتقالات رضایت دارید، گفت: در ابتدا از همه مسئولان تشکر می‌کنم، اما زمانی من از نقل و انتقالات رضایت دارم که همه بازیکنان در تمرینات باشند و ۲ ، ۳ بازیکن مدنظر ما هنوز در تمرینات حضور ندارند و باشگاه هم سعی خود را می‌کند. به هر حال ما ۹ خروجی داشتیم و از این تعداد بازیکنانی که جدا شدند ما ۴ بازیکن گرفتیم و مابقی هم یک تیم سایه درست می‌کنیم که در آینده بتوانیم استفاده کنیم. ما ۳ بازیکن دیگر مدنظر داریم که شامل کومان، کی روش استنلی هستند. همچنین شنیدم یکی از باشگاه‌های داخلی مبلغ ۹۰۰ هزار دلاری به کی روش پیشنهاد دادند و همین موضوع باعث شده که این بازیکن هنوز به ما جواب نهایی را ندهد. اگر ما نتوانیم کی روش استنلی را حفظ کنیم گزینه‌های دیگری داریم که با آن‌ها صحبت می‌کنیم. خدا را شکر تمرینات خوبی داریم و جوانان جویای نام جذب کردیم که امسال می‌توانند پشتوانه خوبی برای تیم سپاهان باشند و علاوه بر این چند بازیکن گرفتیم که نقاط ضعف ما را پوشش بدهند.

او درباره اینکه حضور مربیان خارجی می‌تواند به فوتبال کشورمان کمک کند، گفت: به طور حتم این رفت و آمد مربیان به فوتبال کشورمان کمک می‌کند و افرادی که به کشورمان آمدند مربیان بزرگی هستند و از کشور‌های صاحب سبک در فوتبال ما حضور یافتند. البته خروجی این موضوع مهم است و اینکه ما می‌توانیم از این سرمایه‌ها به خوبی استفاده کنیم و شرایط بهتری ایجاد کنیم یا نه! همچنین اگر بستر قانونمندی در فوتبالمان اجرا شود این رفت و آمد‌ها می‌تواند به فوتبالمان کمک کند.