به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی تیم فوتبال پرسپولیس امروز در جریان ملاقات با علی پروین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قبل از هر چیز باید بگویم احترام خودم را نسبت به سوابق ورزشی آقای پروین و کارهایی که ایشان برای پرسپولیس انجام داده‌اند اعلام می‌کنم چراکه او فردبزرگی است و مسئولیت سنگینی داشته است.

می‌دانم برد در دربی تهران چقدر مهم است

وی در پاسخ به سوال درباره شناخت از دربی و شرایط آن برای هواداران افزود: من می‌دانم برد در دربی برای هواداران پرسپولیس لذت‌بخش و بسیار مهم است و قطعا برای همین تمرین می‌کنیم تا موفق شویم.

باید روحیه خانواده بودن را در پرسپولیس حفظ کنیم

کالدرون درباره اینکه پیشکسوتان در چهارسال اخیر از پرسپولیس حمایت کردند و این حمایت‌ها چه تأثیری در موفقیت تیم دارد، گفت: اولین چیزی که در پرسپولیس فهمیدم این است که احساس کردم پرسپولیس واقعا یک خانواده است. با توجه به اینکه من در فینال جام جهانی بازی کرده‌ام، این شرایط را می‌شناسم، می‌دانم چه تاثیر و انرژی باقی می‌گذارد. ما باید سخت کار کنیم و در عین حال روحیه خانواده بودن را با تمام وجود اجرا و احساس کنیم.

به پرسپولیس به خاطر فلسفه احترام به پیشکسوت تبریک می‌گویم

وی درباره شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس افزود: من واقعا اینجا غافلگیر شدم چرا که در آرژانتین هم به پیشکسوتان احترام زیادی می‌گذارند و برایم جالب بود که دیدم در پرسپولیس به پیشکسوتان احترام می‌گذارند. خوشحالم که برای پیشکسوتان یک باشگاه تهیه شده و به آنها احترام گذاشته می‌شود. من به باشگاه پرسپولیس تبریک می‌گویم چرا که فلسفه خیلی خوبی دارند.

بازیکنان جوان ما می‌توانند بیشتر از یک نفر باشند

سرمربی پرسپولیس درباره استفاده او از بازیکنان جوان در این تیم اظهار داشت: ‌فلسفه کاری من استفاده از جوانان است و در آرژانتین هم  شرایط به این گونه است که بازیکنان جوان خیلی خوب مورد استفاده قرار می‌گیرند. اولین باری که به عنوان بازیکن حرفه‌ای بازی کردم، 16 ساله بودم و دوست دارم از بازیکنان جوان و با پتانسیل بالا استفاده کنم. مطمئن هستم که بازیکنان جوان ما می‌توانند بیشتر از یک نفر باشند.

سعی می‌کنم فروتن باشم ولی جاه طلب هستم مثل پرسپولیس

کالدرون در خصوص اینکه فلسفه او چیست و آیا پرسپولیسی‌ها با او به قهرمانی خواهند رسید،‌ گفت: قبل از هر چیز هدف ما قهرمانی در لیگ برتر است. البته من جاه طلبی‌های مثبتی دارم و بعد از سال‌ها کار می‌دانم که باید بسیار فروتنانه باشم. هر چند که جاه طلبی همیشه  وجود دارد. ما باید همیشه با احترام درباره رقبا صحبت کنیم اما در فوتبال می‌بینیم که هیچ تیمی از پیش برنده نیست. من خودم را برنده می‌دانم و برای همین اینجا هستم چون پرسپولیس هم جاه طلبی‌های خودش را دارد. من خودم را پنهان نمی‌کنم و اگر تمرینات من را ببینید متوجه می‌شوید که تا جایی که بتوانم تلاش می‌کنم برنده باشیم.