به گزارش اکونا پرس،

بر خلاف صحبت‌های بسیاری از مدیران و مسئولان کمیته و دپارتمان داوری، لیگ نوزدهم VAR نخواهد داشت و داوری لیگ برتر همانند گذشته با استفاده از یک داور وسط، دو کمک داور و اضافه شدن دو داور اضافی انجام خواهد شد.

البته کمیته داوران با شرکت واردکننده این تکنولوژی صحبت‌هایی داشته و به توافقات اولیه هم دست پیدا کرده اما زمان‌بر بودن صدور مجوز آن و تلاطم بازار ارز، باعث شده تا این مذاکرات روند کندی را داشته باشد.

دلیل اصلی نبود این تکنولوژی در لیگ نوزدهم، طول کشیدن صدور مجوزهای لازم برای استفاده از آن است. زمان لازم برای صادر شدن سیستم کمک داور ویدیویی با استفاده از وسایل مناسب و استاندارد حداقل ۹ ماه است. همچنین همه داورانی که در لیگ برتر به کار گرفته می‌شوند، باید آموزش‌های لازم برای آن را دوره‌های مختلف ببینند و حکم لازم را هم دریافت کنند.

در این راستا، کمیته داوران کلاس‌هایی را برای داوران برگزار کرده تا مطالب لازم را برای استفاده از VAR به آنها آموزش دهد. تعداد این داوران، ۲۴ نفر است و با آماده شدن آن‌ها، لیگ بیستم می‌تواند از این تکنولوژی بهره‌مند شود. البته این نیازمند مجهز شدن همه ورزشگاه‌های لیگ برتری است زیرا برای بررسی صحنه‌های مشکوک باید از دوربین‌های مخصوص استفاده شود و استفاده از دوربین‌های تلویزیونی در صورت تاییدیه فیفا و با بررسی کیفیت آنقابل قبول خواهد بود.

منبع: ایسنا