به گزارش اکونا پرس،

بهتاش فریبا در گفت و گو با ایلنا درباره شرایط استقلال در بازار نقل و انتقالات و برپایی اردوی خارج از کشور در ترکیه اظهار داشت: درباره جدیت آقای استراماچونی شنیدیم و امیدوارم که این جدیت تا پایان ادامه داشته باشد. همه اعضا در کارشان جدی باشند مسئولیت پذیری را در اولویت قرار بدهند آن زمان می‌تواند شرایط برای استقلال خوب پیش برود، امیدوارم که موفق باشند.

او ادامه داد: در حال حاضر سه ماه از تعطیلی کمیته فنی می‌گذرد و با من تماس می‌گیرند که کمیته فنی در چه حال است. ما دیگر فعالیتی نداریم و کمیته فنی وجود خارجی ندارد.

فریبا در این باره که همانند تابستان گذشته این بار به اضافه مهره‌های کلیدی بازیکنان زیادی از استقلال جدا شده‌اند گفت: امیدوارم که این جدایی‌ها به استقلال ضربه نزند ولی تجربه نشان داده است تیم‌هایی که زیاد بازیکنان جابجا می‌کنند زمان زیادی لازم دارند تا به تکامل و هماهنگی برسند. امیدوارم که بچه‌های استقلال به زودی جمع شوند و کار به نیم فصل دوم کشیده نشود.

پیشکسوت استقلال درخصوص جذب شیخ دیاباته اظهار داشت: اینطور نمی‌شود که تمام تیم به یکباره جوان شوند. در حال حاضر استقلال بازیکنان جوان زیادی دارد اما نمی‌شود که کل یک تیم جوان و کم تجربه باشند. بازیکن تجربه به استقلال کمک می‌کند. یکی از مسائلی که باید رعایت شود این است که در زمین یک بازیکن که هواداران و تیم به او احترام بگذاریم کم داریم. اگر که چنین بازیکنی در تیم نداریم باید سرمربی یکی از بازیکنانی که روی آن اعتقاد دارد را این چنین پرورش بدهد.

او ادامه داد: ما در حال حاضر به چنین بازیکنی نیاز داریم. اینطور نمی‌شود که سرمربی از کنار خط همه کارها را انجام بدهد در زمین باید بازیکنی باشد که نقش سرمربی را بازی کند. معمولا در خط میانی باید چنین بازیکنانی باشند البته می‌توان در خط دفاعی هم چنین بازیکنی داشته باشد. در رابطه با دیابته هم باید بگویم که بازیکن باکیفیتی است. هایلایت‌هایی که از این مهاجم دیدم نشان می‌دهد که بازیکن قابلی است و قد و قواره او به شکلی است که استقلال به آن نیاز دارد و به خصوص در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند به تیم کمک کند.

فریبا درباره کاپیتانی وریا غفوری در فصل جدید گفت: وریا چندین فصل است که در این تیم حضور دارد. وریا بازیکن باتجربه‌ای است و سن و سال او به کاپیتانی می‌خورد. او جزو قدیمی‌هاست و وظیفه سنگینی به او محول شده است.

پیشکسوت آبی پوشان درباره جدایی آیاندا پاتوسی بیان داشت: من علت جدایی او را نمی‌خواهم بررسی کنم چون ما بیشتر روی مسائل فنی صحبت می‌کنیم. او بازیکن قابلی بود و این بر کسی پوشیده نیست ولی به هر حال جدا شده و دیگر در استقلال نیست. حالا وقتی یک بازیکن رفته نباید کاسه چه کنم چه کنم دست بگیریم. در حال حاضر در این پست ما رضاوند، اسماعیلی، آذری و شجاعیان را داریم. وجود پاتوسی خیلی تاثیرگذار بود ولی به هر دلیل الان حضور ندارد. الان باید یک بازیکن باید در آنجا داشته باشیم که این کار را انجام بدهد. 

فریبا درباره اینکه استقلال به جذب یک دروازه بان دیگر نیاز دارد یا خیر گفت: من قبلا هم گفتم دوباره می‌گویم. ما دروازه بان جوان نیمکت نشین خسیتی داریم که کیفیت خوبی دارند اما خدایی نکرده آقای حسینی یک بازی اخراج شوند یا مصدوم شوند باید یک سنگربان باتجربه حضور داشته باشد که جای خالی او را به خوبی پر کند. استقلال قطعا یک دروازه بان باتجربه نیاز دارد.

او در پاسخ به این سوال که برای استقلال شانس قهرمانی در نظر می‌گیرد یا خیر گفت: صد در صد شانس دارد. زمان همه چیز را نشان می‌دهد باید مسابقات بگذرد تا ببینم استراماچونی چه برنامه‌هایی دارد.